Tuommonen vuoden '89 2.0 CD turbo hankittiin nopan tilalle, kun noppa pentele kiitti öljypumpun tiivisteiden vaihdosta ja leimaamisesta sillä että alko tiputtamaan öljyjä pihalle jostain muusta kohtaa. (Noppa meni Puskuri-ohjelman käytöön, oli kuulemma niin hiano saappi että aikovat ajella sillä lappiin ta jotain semmoista, sanoi toi puskurin jätkä että kannattaa pitää silmällä, luultavasti jossain vaiheessa valkoinen noppa esiintyy ohjelmassa. Vaikutti muutenkin Saabi-mieheltä tuo toimittaja, itsellänsä kuulemma 92-tonttu. Foorumikin sai kovasti kehuja...).
Tonttu on leimattu tässä kuussa ja kilometrejä sopivat 430.000

. Vaikuttais olevan ihan pirteä peli, eli tehot on tallella eikä turhia nitise mistään kohtaa. Sisusta on vuosimalliin ja kilometreihin nähden todella siisti, tuommoset tummahkot nahkapenkit sun muuta. Varusteina on oikeastaan kaikki paitsi kattoluukku. Alla on nytten 16-tuumaset alession vanteet, talvirenkaille löytyy originaali alut. Ehdin myös tuossa jo laitella kirkkaat vilkut nii on sitt vähän "moternimman" näkönen
Kesän aikana olis tarkoitus vähän fixailla noita pieniä ruostekohtia (pari pilkkua ovien alalaidoissa, onpas yllättävää) ja laitella muitakin epäkohtia, kuten uus tuulilasi (löytyy pari säröä) sekä ilmastointiremontti, taisinkin kysellä siitä lauhduttimen kennosta tässä jo aiemmin. Nyt on kuitenkin varattu aika tarkastukseen PP-autossa ens kuun alussa, joten siellähän se selviää mitä kaikkea tulee vaihtaa. Kaiken kaikkiaan on ollut erittäin mukava kokemus tämä uudenkarhea Saappifiiatti, antaa hyvää kyytiä
Loppuun kysymys: Kuten kuvasta näkyy niin katolla on pari extra-antennia, jotka mielestäni on vähän turhia härpäkkeitä. Miten noita kannattaisi lähteä irroittelemaan, ja miten tukkia reikä? Onko jotain standarditulppia olemassa? Onko noille edes joku reikä porattuna? Ajattelin mennä tuttuun nyrkkipajaan irroittamaan jos on jotain reikiä alla, menee takuuseen jos alkais myöhemmin vuotaa.