tuli tossa mieleen sellainen asia . kun automaatti sammuu ajossa esim. bensa loppuu . niin rullaako se pitkäänkin vaikka ei se vapalla olekkaan vaiko töksähtääkö matkan teko äkisti , että kerkeekö hyvinkin ajella pientareelle .ei ole viellä sammunut koskaan ajossa ,että osais varautua . miten tomaatti käyttäytyy kun ajossa sammahtaa....
Eipä siinä kovin kummoista moottorijarrutusta ole. Kannattaa muistaa kuitenkin se että kun kone sammuu ei laatikossakaan öljy kierrä joten mistään motarinopeudesta ei kannata ihan hiljalleen rullailla tiensivuun vaan mieluusti pysäyttää reilusti jarruttamalla sopivaan kohtaan.
Ei tuo maata kaada, vaikka sammuukin kesken ajon, eli moottorijarrutus on samaa luokkaa, kun nostaisi jalan polkimelta, ja ei tuo ZF:n loota siitä hajoa vaikka rullailisi kilometrin alamäen paikalliseen bupiin. (tai vaikka 2).
Toki Valmistaja suosittelee, jos joutuu kiskomaan köydenperässä, niin lootaan 2L lisää öljyä ja max 50km/h ja 50km ja sit ootetaan tunti pari ennen jatkamista.
Jos lompakko antaa myöten, niin rullailemaan vaan. Itse en ajais metriäkään jos auto ei liiku omin voimin. ZF-laatikko on niin taikalaatikko ettei tiedä mitä kaikkea sieltä tuhoutuu. Eli en suosittele kellekkään kuin max muutama sataa metriä kävelyvauhtihinausta...
Tämä kaikki perustuu käytihin keskusteluihin automaagien,valmistajan ja ammattitaitoisten korjaajien kanssa.
Vähän sama juttu on että ei kannata dynossa jos käy niin heittää vapaalle kun pyörät on liikkeessä, painoshokki on laatikossa arvaamaton silloin.