Kummassa vika
Kummassa vika
Onko vika anturissa vai mittarissa, kun lämpömittari ei joskus pelaa ollenkaan ja joskus alkaa pelaamaan kun ajaa monttuun?
Toinen ongelma saattaa johtua edellisestä tai edelliseen flekti pyörii lähes aina, vaikka auto on ollut seisauksissa kauemmin ja käytän autoa vaan käynnissä flekti käy lähes heti, vaikka kone on kylmä.
Toinen ongelma saattaa johtua edellisestä tai edelliseen flekti pyörii lähes aina, vaikka auto on ollut seisauksissa kauemmin ja käytän autoa vaan käynnissä flekti käy lähes heti, vaikka kone on kylmä.
Eikös tuosta OBD tonnarin lämpömittarista ole kirjoitettu vaikka hurumykket. Eli haku auttanee.
Vaan jos muka montussa paranee, niin kannattaisi kokeilla mittarin ruuvien kireys. Eli haku auttanee.
Ja jos autossa on ilmastointi niin flektin kuuluukin pyöriä sillointällöin vaikka kone olisikin kylmä johtuen ilmastointijärjestelmän painekytkimestä joka ohjaa ton flektin päälle. (eli oikea toiminta ja hyvä niin ettei rupee suhisemaan jostain).
Vaan ei pitäisi tehdä tota, jos pitää ilmastointilaitteen econ asennossa.

Vaan jos muka montussa paranee, niin kannattaisi kokeilla mittarin ruuvien kireys. Eli haku auttanee.
Ja jos autossa on ilmastointi niin flektin kuuluukin pyöriä sillointällöin vaikka kone olisikin kylmä johtuen ilmastointijärjestelmän painekytkimestä joka ohjaa ton flektin päälle. (eli oikea toiminta ja hyvä niin ettei rupee suhisemaan jostain).
Vaan ei pitäisi tehdä tota, jos pitää ilmastointilaitteen econ asennossa.
No en minäkään löytänyt pikaisella haulla kuin yhden jutun, vaikka tosta on keskusteltu vaikka kuinka.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ri&start=0
No iteltä korjasin ton OBD tonnarin tyyppivian Purkamalla mittariston ja kiristämällä ruuvit mittarien takaa ja repimällä neulan irti mittarista käyttämällä koneen tietokoneen mukaan 102C jolloin flekti lähtee EDU ohjauksella ykköselle ja tumppaamalla ton neulan vaakatasoon. Ja hyvin on toiminut kohta vuodenverran.
Ja tuo vika oli mittarissa kun ratinalta näytti ihan järkeviä lämpöjä.
Pitää muistaa jos remonttiin ryhtyy ettei virtoja päälle ennenkuin kaikki liittimet on kiinni, muuten palaa SRS eikä sammu ilman TECHiä.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ri&start=0
No iteltä korjasin ton OBD tonnarin tyyppivian Purkamalla mittariston ja kiristämällä ruuvit mittarien takaa ja repimällä neulan irti mittarista käyttämällä koneen tietokoneen mukaan 102C jolloin flekti lähtee EDU ohjauksella ykköselle ja tumppaamalla ton neulan vaakatasoon. Ja hyvin on toiminut kohta vuodenverran.

Ja tuo vika oli mittarissa kun ratinalta näytti ihan järkeviä lämpöjä.
Pitää muistaa jos remonttiin ryhtyy ettei virtoja päälle ennenkuin kaikki liittimet on kiinni, muuten palaa SRS eikä sammu ilman TECHiä.
Terve Saabisti!
Mitenkäs polttoainemittari toimii silloin kun lämpömittari ei toimi? Jos molemmat vehtaavat yhtäaikaa, niin ainakin tietyissä vokkipannuissa mittariston jännitteensäädin oli silloin sökö.
Jos pelkkä lämpömittari vehtaa, niin vian ollessa päällä ota johto anturilta irti ja maadoita se. Silloin mittari pomppaa punaiselle jos vain itse mittari on kunnossa eli anturi on silloin rikki. Muussa tapauksessa vikaa täytyy etsiä itse mittaristosta, olisiko kylmä- tai murtunut juotos josakin, luulen ma
Ari
Mitenkäs polttoainemittari toimii silloin kun lämpömittari ei toimi? Jos molemmat vehtaavat yhtäaikaa, niin ainakin tietyissä vokkipannuissa mittariston jännitteensäädin oli silloin sökö.
Jos pelkkä lämpömittari vehtaa, niin vian ollessa päällä ota johto anturilta irti ja maadoita se. Silloin mittari pomppaa punaiselle jos vain itse mittari on kunnossa eli anturi on silloin rikki. Muussa tapauksessa vikaa täytyy etsiä itse mittaristosta, olisiko kylmä- tai murtunut juotos josakin, luulen ma
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Vika kuitenkin on noissa OBD tonnareissa tossa älykoneessa/mittarissa, eli tuo lämpötila-anturin vastustieto ei ole mitenkään galvaanisesti yhteydessä tohon mittarriin muuten kuin ton EDU:n kautta.
Jos vika olisi anturissa palaisi mittaristossa check engine teksti.
Ja vikakoodina motor temperature sensor circuit malfunktion/sort/open.
Eikä noista johdoista kumpaakaan kannata maadoitella tai syttyy tuo em teksti ja tarvii älykonetta jos aikoo sammuttaa.
Eli ei ihan yhtä yksinkertaista kuin "kajakeissa"
Jos vika olisi anturissa palaisi mittaristossa check engine teksti.
Ja vikakoodina motor temperature sensor circuit malfunktion/sort/open.
Eikä noista johdoista kumpaakaan kannata maadoitella tai syttyy tuo em teksti ja tarvii älykonetta jos aikoo sammuttaa.
Eli ei ihan yhtä yksinkertaista kuin "kajakeissa"
Tähän samaan threadiin voisi jatkaa tuosta bensamittarista, kun veikkaan, että Kurkolta saattais konsti löytyä.
Eli lämpömittari toimii just niin kuin pitääkin, mutta bensamittari ei mene koskaan alle 20 litran. Eli pitää katella tripin mukaan miten pitkälle uskaltaa ajella.
Olikos tuosta pelkän bensamitarin fiksauksesta ollut jotain juttua, kun en tuolla haulla oikein "toimivaa" korjausta löytänyt.
Eli lämpömittari toimii just niin kuin pitääkin, mutta bensamittari ei mene koskaan alle 20 litran. Eli pitää katella tripin mukaan miten pitkälle uskaltaa ajella.
Olikos tuosta pelkän bensamitarin fiksauksesta ollut jotain juttua, kun en tuolla haulla oikein "toimivaa" korjausta löytänyt.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
EDU3:een voi ohjelmoida bensamittarin näyttämää 7 litran verran ylös tai alaspäin. 20 litran virhettä ei voi korjata ohjelmoimalla. Onko pumppu oikeassa asennossa - mahtuuko koho menemään tarpeeksi alas?peinu kirjoitti:bensamittari ei mene koskaan alle 20 litran. Eli pitää katella tripin mukaan miten pitkälle uskaltaa ajella.
Pumpun kannen merkkiviivan tulee olla tankin päällä olevan merkkiviivan kanssa kohdakkain.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 371#347371
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Toimiiko bensavalo? Jos toimii niin nykäise mittaristo irti ja käännä bensamittarin neulaa alemmas. Voi olla että saksassa ovat mittarinruuvauksen yhteydessä sählänneet bensamittariakin jotta ei näyttäisi myydessä tyhjää tankkiapeinu kirjoitti: Eli lämpömittari toimii just niin kuin pitääkin, mutta bensamittari ei mene koskaan alle 20 litran. Eli pitää katella tripin mukaan miten pitkälle uskaltaa ajella.

Jossei tule kuntoon niin vaihda se mittariston osa, heippasin mun mittarirojut jus:ille kun ajattelin etten enää tonttua osta

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jep jep, unohdinkin tuossa kertoa, että vika alkoi joskus toissa vuonna vähitellen. Eli joskus näytti alareunassa oikein, joskus ei. Nyt ei mene koskaan alas asti. Eli vois alkaa aluks kaivelamaan jostain pumpun suunnasta vikaa. Kiitti vinkistä.jus kirjoitti:EDU3:een voi ohjelmoida bensamittarin näyttämää 7 litran verran ylös tai alaspäin. 20 litran virhettä ei voi korjata ohjelmoimalla. Onko pumppu oikeassa asennossa - mahtuuko koho menemään tarpeeksi alas?peinu kirjoitti:bensamittari ei mene koskaan alle 20 litran. Eli pitää katella tripin mukaan miten pitkälle uskaltaa ajella.
Pumpun kannen merkkiviivan tulee olla tankin päällä olevan merkkiviivan kanssa kohdakkain.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 371#347371
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11