Pelkääjän puolen etupyörän laakeri alkoi ääntämään jo 400.000km kohdalla - vaihdoinpa molemmat uusiin Motonetistä ostettuihin. Toinen oli Timken ja toinen FAG
Pelkääjän puolella oli sisäkoolin ulkoreunassa varsin tyypillisen näköinen pinnan väsymisvaurio. Ohessa kuva.
-edit: Ääni oli varsin vieno tuohon vikaan nähden.....
Kuskin puoli oli ehjä, mutta rasvat aivan koppuraksi menneet.
Itsellä vm. -87 turbo tonnarilla kun kiihdyttää reippaasti xxx -> 120km/h alkaa koko auto tärisemään "hillittömästi", mutta sitten vauhdin tasaantuessa tärinä hiipuu.. Olisiko juuri ko. etupyörän laakerit menneet ? Mitään ääntä ei kuitenkaan iteltä kuulu renkaista/laakereista..
mangizzle kirjoitti:Itsellä vm. -87 turbo tonnarilla kun kiihdyttää reippaasti xxx -> 120km/h alkaa koko auto tärisemään "hillittömästi", mutta sitten vauhdin tasaantuessa tärinä hiipuu.. Olisiko juuri ko. etupyörän laakerit menneet ? Mitään ääntä ei kuitenkaan iteltä kuulu renkaista/laakereista..
Paljonko muuten maksoit Motonetin laakereista?
Ensiksi tuon tärinän perusteella epäilisin rengaiden epätäsapainoa tai sit joku vanne on solmussa. Voi toki olla muitakin syitä.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Tai vaikka vetarin tripod väljä. Sehän aiheuttaa just suht matalataajuista ravistusta kiihdyttäessä. Etenkin jos auton korkeutta on muutettu nivelen elinkaaren aikana.
Ihan ekaks kannattanee kuitenkin kattoa normaalit väljät pois ripustuksista.
Motonetissä laakerit maksavat 108€/puoli. Siis nää uutemman malliset.
mangizzle kirjoitti:Itsellä vm. -87 turbo tonnarilla kun kiihdyttää reippaasti xxx -> 120km/h alkaa koko auto tärisemään "hillittömästi", mutta sitten vauhdin tasaantuessa tärinä hiipuu.. Olisiko juuri ko. etupyörän laakerit menneet ? Mitään ääntä ei kuitenkaan iteltä kuulu renkaista/laakereista..
Paljonko muuten maksoit Motonetin laakereista?
vetoakselia epäilisin itsellä samat oireet kun tripodin muutama neulalaakeri ei pysynyt paikallaan..
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Pasistentti kirjoitti:Sama homma edessä, väljää tuntu olevan kuskin puolella, ääntä ei vielä pahemmin kuulu. Oliko paha vaihtaa? Tarviitko erikoisia työkaluja?
Etupyörän laakerin tänään ekaa kertaa vaihtaneena voisin sanoa että sellainen kevyt vitutus on vaikeusaste. eli ei kauhean paha
Noniin, vasen etupyöränlaakeri vaihdettu. Biltemasta vajaa 60$, valmistajan nimee ei lukenu, mutta laakeri näytti ihan timmiltä. Vanha irtos yllättävän helposti. Jarrulevyn torx meni pyöreeks, mutta poraamalla lähti. Napamutteri olikin valmiiksi vähän löysällä , laakerin takaa kuusiokolot lähti kaikki suosiolla. Itteasias tuntu kaikki liian helpolta. Laakeri oli mennyt "kahtia, rasvat aika korppuna ja ura syvä. Semmonen parin tunnin homma.