Sopiiko tuplikseen 225/50R15 -kesärenkaat, siis kaariahan voi aivan surutta leikellä ja taitella isommiksi mutta ottaako kiinni muualta?
Nykyisellään vastaa kiinni jo 185/65r15 -renkaillakin takapään pitkittäistukivarsiin ja etupäässä jousiin ja jousilautasiin, eli et:n pitäisi olla ainakin luokkaa 30 isompi (tai sitten kunnolliset spacerit ja pitkät napakiinnikepultit)??,
Eli rälläköi orkkiskaaret mäelle ja hankkii kunnolliset spacerit ja vanteet joiden et on oikeanlainen niin pitäisi onnistua?
Tarkoituksena olisi "pilata" tuo auto 80-luvun tyyliin eli jeesuksen leveät renkaat pienellä vanteiden halkaisijalla, laskea keulaa ihan minimiin ja nostaa perä taivaisiin Ja ainakin 5 antennia pitkillä piiskoilla tottakait (ja tietty myös jokin iso skuuppi konepellille)
l
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
nalleolut kirjoitti:nyt alkaa kiinnostamaan.... heh
sopiiko esim 13" vanne ees pyörimään saabin jarrunyli?
eteen 13" 155 levyiset ja taakse 15 juuri tuo 225....
Joo ja maalata kori ulkopuolelta jollain valuneella helmiäsvärillä ja jättää konehuone + sisäosat orkkisväriin Ja tottakait KUNNON kokoinen ei-originaali kattoluukku kanssa
Viimeksi muokannut ng900aero, To Huhti 26, 2007 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero kirjoitti:
Joo ja maalata kori ulkopuolelta jollain valuneella helmiäsvärillä ja jättää konehuone + sisäosat orkkisväriin Ja tottakait KUNNON kokoinen ei-originaali kattoluukku kanssa jotta vihdoin loppuisi museomiesten itkeskely auton muuttelua kohtaan.
Aivan kuin olisin jossain nähnyt kuvauksen mukaisen tupliksen
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
ng900aero kirjoitti:Sopiiko tuplikseen 225/50R15 -kesärenkaat, siis kaariahan voi aivan surutta leikellä ja taitella isommiksi mutta ottaako kiinni muualta?
leikkaa sitten kaarista reilusti pois, minä voin ostaa korjauspaloina leikatut osat
ng900aero kirjoitti:
Joo ja maalata kori ulkopuolelta jollain valuneella helmiäsvärillä ja jättää konehuone + sisäosat orkkisväriin Ja tottakait KUNNON kokoinen ei-originaali kattoluukku kanssa jotta vihdoin loppuisi museomiesten itkeskely auton muuttelua kohtaan.
(nyt soittelevat kaiken aikaa ja rääkyvät kuin akat kun autoon on vaihdettu D-jet->K-jet ja 5-vaihteinen loota, uskomattomia idiootteja nuo saabistit kun eivät ymmärrä hyvän ja järkevän rakentelun päälle) yhtään mitään ).
nyt sekoitat varmaan viimeöisiä uniasi todellisuuteen, ei kunnon saabisti alkuperäisyyttä kunnioita! rälläkkä käteen ja luovuus esiin! :D 20 centtiä katosta pois jne.
noita vakiomuotoisia tupliksia on nurkat täynnä, olisi aika että joku näyttää esimerkkiä todellisista rakenteluvaihtoehdoista.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
nalleolut kirjoitti:sopiiko esim 13" vanne ees pyörimään saabin jarrunyli?
eteen 13" 155 levyiset ja taakse 15 juuri tuo 225....
Mulla olis jossain pari 13" kromimangelssit 114,3:sen jaolla mutta epäilen todella vahvasti etteivät mahdu kun ainakin uudemman jaon satkussa vakiovanteilla on todella lähellä jarruja. Mutta tonnariin sopii 14" tuuman vanteet taakse.
Tänään olisi tarkoitus aloittaa tuplis-kausi ja hakea ysiysi Haminan liepeiltä tänne etelä Hämeeseen.
Katsastuskin alkaa olemaan käsillä, eli pientä elvytystä saattaa olla odotettavissa. Toisaalta viime kesänä tuli ajettua saballa vain noin tuhat kilsaa (kaikkiaan) katsastuksen jälkeen, eli en usko mitään kovin ihmeellistä remonttia joutuvani tekemään, mutta katsotaan nyt.
No käyntiin oli ainakin lähtenyt laakista.
Tulevana suvena olisi tarkoitus ajella vanhuksella enemmän kuin edellisenä, ettei olisi aivan turhan pantiksi tullut autoa hankittua.
Että tämmöstä, ei muuta kuin iloista vappua kaikille .
morjens frank, ja kerropas millainen se sun aarteesi oikein on? vuosimalli? väri? ovien määrä?
kun noin lähellä asut, helatorstaina varmaan poikkeat hyvinkäällä?
asiasta toiseen, tunteeko kukaan ähtärissä myytävänä olevaa ruskeata 79 vuoden tuplaysiä? nettiautossa ilmoitus. auto lienee vaihtanut tiuhaan omistajaa vuoden sisällä, joten myyjältä turha kysyä auton tilasta mitään? ei muuten mutta kun hinta alkaa olemaan turhan alhainen ja autokuumeeni turhan korkea.... on vielä harvinaisempi 4-ovinen malli, kyllähän se talteen jonkun pitäisi korjata. vaan onko tekniikka/lahovikainen kun kiertopalkinnon tavoin vaihtaa lääniä?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Villinä arvauksena tuon ikäluokan Saabissa voi olla muhiva ruostepommi vähän joka paikassa (kuvassa esim. takakulma näyttää aika rispaantuneelta), massojen alla voi olla yllätyksiä. Ja jos kerran tuplakaasuttimilla, niin tartte olla säätöjen paljoakaan metsässä, kun kulutus alkaa huitoa reilulla 2 numeroisilla lukemilla seka-ajossa. Ja ostaja ihmettelee, kun myyjän mukaan "menee kaheksalla helposti", ei tosiaankaan mene ja pannaan kiertoon.
Millä pääsee vanhasta 99:istä eroon, pitääkö siihen oikeasti tuikata tuli alle tai pienistää varaosiksi kun ei kenellekään tunnu kelpaavan kokonaisena? Nyt pitäisi päästä tuosta vanhuksesta eroon asap. ettei kauempaa rumenna pihaa, onko ehdotuksia asian suhteen?
Viimeksi muokannut ng900aero, Su Touko 06, 2007 09:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No arteesta en tiedä, mutta vanha tupplaysi kuitenkin.
Tai vanha ja vanha, vuosimalli on -82 ja ovia on kaksi.
Väri on sellainen tiilen punainen ja se lienee hieman vaihtunut alkuperäisestä auton kunnostuksen yhteydessä muutama vuosi sitten.
Auto on liikkunut ymmärtääkseni Hyvinkäällä ennen kuin jäi pariksi vuodeksi seisomaan ilman kilpiä.
Tänään käytiin leimaa yrittämässä, mutta käsijarru oli tehoton ja vasemmassa jousen alalautasessa oli reikä.
On se kumma miten se käsijarru menettää täysin tehonsa noin tuhannen kilometrin ajon jälkeen ja talviseisonnan aikana .
Nooh, pikkuvikoja ja helppo korjata?
Joo ja kyllä olisi tarkoitus tulla käymään Hyvinkäällä meetingissä.