2495 kirjoitti:Noniin eli tuohon minun saabiini siis on laitettu 900 turbon kone ja autohan on 900i ollut alunperin.. tuossa vaan epäilen että bensapumppu ois menossa paskaks kun nykii aina välillä ihan sikana. nyt alkanu nykii entistä enemmän.
Tein tossa vaan semmoisen havainnon että tohon pumppuun mikä siinä nyt on kiinnii (se on sen ruiskun alkuperänen pumppu vissiinkin) tulee kaksi letkua, meno ja paluu. Noissa muissa turbojen pumpuissa on vain yksi lähtö..
mahtaisko toi nykiminen johtuu vääränlaisesta pumpusta nyt sitten tai sitten se vaan on hajoomassa?
Mites mä tommosen yksletkusen pumpun sinne saan asennettua. tukinko vaan paluuletkun?

Ei se silleen onnistu, täytyyhän olla paluukin mihin se ylimääräinen polttoaine sitten menisi? Sulla oli jo samasta aiheesta valmis threadi jossa oli jo asian tiimoilta faktaa miksi uusi??:?:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=#418645
Ostin tossa auton eilen. Se on alunperin saab 900i -90 ollu, mut siihen on laitettu vm. 84 olevan turbo satkun kone T16. Välillä ajettaessa se voi alkaa ihan yhtäkkiä nykimään.. kylmänä tai lämpimänä. Kaasua kun polkee vähän niin nykiminen loppuu, jollei paina kaasua tarpeeksi niin voi sammua. Mistähän vois vikaa lähtee ettimään?
Mites muuten ku tota ei oo muutoskatsastettu.. Mahtaako ees onnistuu semmonen? Kori siis vuosmallia 90 ja kone 84.. Auto alunperin saab 900i -> Saab 900 T16 ja nythän tossa ei ole kattia, tuskin menee päästöistä ees läpi?
Jos ei pumppu toimi niin uusi se ja samanlainen kuin nyt. Epäilen silti vian olevan muualla. Ilmamassamittari meni mun Aerosta ja vika oli ton sorttinen, parani kuntoon uudella osalla. Mun Aeroon se vika tuli laakista, starttasin käymään lähti kyllä sitte alkoi röpöttää ja savu sakeni. Jonkun ajan käyteltyäni rauhoittui mutta käynti oli samantyyppistä eli nykivää vedossa ja tahtoi sammua kun nosti jalan kaasulta esm. valoissa.
Tohon toiseen asiaan että meneekö läpi niin mitä siinä rekisteriotteessa
lukee, jos että vähäpäästöinen(katti)niin ei mene.

Paremmin tietävät kommentoikoot.................
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm
BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS.
kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.