Autoni on 2,0 T -89 DI/APC.
Käykö tuohon autoon ruiskuboksi 2,3 litrasesta autosta?
Tätä kysyn siksi, koska olen tehnyt virikantta, johon tulee 2,3 iivarin imusarja ja suuttimet. Uudet suuttimet on hieman isommat ja olen kuullut että ajotietokoneen kulutukset menee ihan sekaisin tuon takia.
Joten auttaako/kannattaako/pystyykö 2,3:sen ruiskuboksin asentaminen? Myös 2,3 litrasia on tehty DI/APC:lla, joten tekniikan pitäisi olla suht samanlaista
Onko 2,3 turbon ja iivarin suuttimet saman kokoiset?
Ruiskuboksit
Ruiskuboksit
9-5 2,3t -98
2.3 ruiskuboksi ei sovi autoosi. Autossasi oleva ruiskujärjestelmä on LH2.2 kun taas 2.3:ssa on LH2.4.2. Muutoinkin bensakartat menisivät aivan metsään niin kauan kuin alakerta on 2.0.
Ajotietokone tulee näyttämään liian pieniä lukuja.
LH2.2 ja LH2.4.2 DI/APC systeemeissä on eroja - mm. boksin kytkennässä.
Turbossa on isommat suuttimet.
Ajotietokone tulee näyttämään liian pieniä lukuja.
LH2.2 ja LH2.4.2 DI/APC systeemeissä on eroja - mm. boksin kytkennässä.
Turbossa on isommat suuttimet.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=86567
Jotenkin voit saada homman toimimaan pitämällä alkuperäisen ohjauksen paikallaan ja vaihtamalla vain suuttimet. Sitten pakokaasuanalysaattorissa ilmamassamittarin ruuvia pyörittämällä seoksia laihemmaksi ohjearvoihin (n. 1% CO).
Jotenkin voit saada homman toimimaan pitämällä alkuperäisen ohjauksen paikallaan ja vaihtamalla vain suuttimet. Sitten pakokaasuanalysaattorissa ilmamassamittarin ruuvia pyörittämällä seoksia laihemmaksi ohjearvoihin (n. 1% CO).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com