Autopelikortit
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Autopelikortit
Kävinpä pitkästä aikaa mökillä ja löysinpä omat vanhat autopelikorttini kaapista.
Ja kuinka ollakaan, pitihän sieltä Saabeja hakea
Neljä eri pakkaa, joista ralliautokorteista ei kylläkään Saabeja löytynyt. Kortit lienevät noin vuodelta 80 ja vähän sen jälkeen. Tuohon aikaan ei kylläkään Saabit olleet suosikkejani noissa korteissa, vaikka vanhemmillani Saab olikin.
Ja kuinka ollakaan, pitihän sieltä Saabeja hakea
Neljä eri pakkaa, joista ralliautokorteista ei kylläkään Saabeja löytynyt. Kortit lienevät noin vuodelta 80 ja vähän sen jälkeen. Tuohon aikaan ei kylläkään Saabit olleet suosikkejani noissa korteissa, vaikka vanhemmillani Saab olikin.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
voi juku, vähänkö oon kateellinen jarin korteille.
itselläni on sellainen pakka missä autot on käsin piirretty (näyttävät lapsen piirtämiltä), ja pakasta löytyy keltainen 99 EMS.
itselläni on sellainen pakka missä autot on käsin piirretty (näyttävät lapsen piirtämiltä), ja pakasta löytyy keltainen 99 EMS.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Turbo"
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 07:52
- Paikkakunta: Prince Albert, Saskatchewan, Kanada
- Viesti:
Mulla oli muksuna muutama pakka tuollaisia... En muista oliko Saabeja, 240 farkkuvolle siellä oli ja se oli melko luuserikortti (0-100kmh 20s tjsp). Porukoilla oli sellainen.
Tein myös ihan itse pakan, omakeksimiä autoja ja omakeksimiä arvoja. Eivätpä nekään ole tallella pysyneet.
Tein myös ihan itse pakan, omakeksimiä autoja ja omakeksimiä arvoja. Eivätpä nekään ole tallella pysyneet.
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i + Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Huom: "Alhaisempi paino ja parempi ilmanvastus". Mietin, että onko se parempi ilmanvastus hyvä vai huono asia? Ja sitten pelattaessa, niin tuo 13l/100km kulutus, että voittaako se 6l/100km kuluttavan Toyotan?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Eli tuon logiikan mukaan isompi arvo aina parempi? 0-100kmh 20s kiihtyvä og voittaa siis 5sek kiihtyvän ferrarin? (Ja se ilmanvastusarvohan on sen parempi mitä pienempi se on. Toki jos arvostaa esim. oogeen suurta kulutusta ja huonoa ilmanvastusta.)jariha kirjoitti:Huom: "Alhaisempi paino ja parempi ilmanvastus". Mietin, että onko se parempi ilmanvastus hyvä vai huono asia? Ja sitten pelattaessa, niin tuo 13l/100km kulutus, että voittaako se 6l/100km kuluttavan Toyotan?
pienempi ilmanvastus, voittaa
suurempi teho, voittaa
pienempi paino, voittaa
pienempi kulutus, voittaa
suurempi teho, voittaa
...
Missähän omat ralliautokortit on, se yksi mersu oli paras paitsi painossa sillä hävisi usein
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Mietin, kuinka sitä on kymmenkesäisenä tiennyt, kumpi voittaa. Nuo muut varmasti ok, mutta mietenkä tuo paino? Tuo "parempi ilmanvastus" -lause vaan kalskahti korvaan. Sehän on eri asia kuin ilmanvastuskerroin, jos pilkkua viilataan
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
muistan itsekin kun noista asioista tuli väännettyä. nykyisin tulee pelattua molemmin päin, niin että painavin voittaa, tai niin että kevein voittaa. saa erilaista sävyä peliin.jariha kirjoitti:Mietin, kuinka sitä on kymmenkesäisenä tiennyt, kumpi voittaa. Nuo muut varmasti ok, mutta mietenkä tuo paino?
kerran lapsena tuli riita kavereiden kanssa, kun yrittivät väittää minulle että iskutilavuus tarkoittaa auton pituutta, koska merkinnän perässä oli "cm"
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Ilmanvastus oli kyllä itsellekin aika hepreaa silloin kun noilla pelattiin, ja on se vieläkin. Mutta eipä noissa itseasiassa ikinä sitä kysyttykään. Mutta kyllä se jo silloin oli aika selkiö että pienempi paino on parempi. Toki on isolla painolla jotain etuja mutta ne ei liity suorityskykyyn eikä taloudellisuuteen eikä niihin sääntöihin millä aikanaan pelattiin.jariha kirjoitti:Mietin, kuinka sitä on kymmenkesäisenä tiennyt, kumpi voittaa. Nuo muut varmasti ok, mutta mietenkä tuo paino? Tuo "parempi ilmanvastus" -lause vaan kalskahti korvaan. Sehän on eri asia kuin ilmanvastuskerroin, jos pilkkua viilataan
Mutta niinkuin Luca sanoi, voihan niitä sääntöjä kyllä vaihdella ja pelata vaikka niin että mitä huonompi auto sen vahvempi kortti. Kunhan hommassa säilyy joku logiikka eli muidenkin arvojen merkitys käännetään. Muuten se mersu niissä mun pelikorteissa olisi ollut voittamaton joka osa-alueella!
Muistan kun pähkäiltiin kinasteluksi asti samaa tuolloin pikkupoikana 80 luvulla kun kortteja läiskittiin ,varmaan ihan metsään meni miten me noilla sillon pelattiinkaan...jariha kirjoitti:Huom: "Alhaisempi paino ja parempi ilmanvastus". Mietin, että onko se parempi ilmanvastus hyvä vai huono asia? Ja sitten pelattaessa, niin tuo 13l/100km kulutus, että voittaako se 6l/100km kuluttavan Toyotan?
Mitään autoista sillon ymmärtänyt( jos en paljoo enempää nytkään) mutta kova sana oli ainakin kun sattu Ferrarin saamaan käteen Saabeja ei mun setissä ollut...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429