Bensapumpun irrottaminen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
juippi
"Kaasari"

Bensapumpun irrottaminen

Viesti Kirjoittaja juippi »

Auto on 9000 CS 2,3 -92 ja olemme bensapumppua vaihtamassa.

Miten vanhan pumpun saa irti hajottamatta kiinnitysosia. Pumpun päällä näyttää olevan tiukka harmaa kaulus, lähteekö se pyörittämällä irti vai vaaditaanko jokin erikoistyökalu?
nalleolut
"TosiSaabisti"

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

lyömällä varovasti siihen sisäosan siipiin. joskus vaatii työkalun . esim omaani valmistin 10mm vanerista sellaisen leikkikalu pyssyn muotoisen vääntimen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Kannattaa tosin olla varovainen tuon lyömisen kanssa, murtuu kyllä aika helposti palasia tuosta muovista. Mutta vääntämällä(siis kiertämällä) tulee kyllä auki, on vaan väsättävä tai keksittävä sopiva työkalu. Itse olen esim. käyttänyt suurikokoista monitoimipihtiä(?) tuohon, sellainen kun sattui löytymään ja sopi siihen väliin suoraan kun sitä aukaisi täysin.
Jamppa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

mä tein itselle semmoisesta alumiiniprofiilitangosta ja parista pitemmästä pultista aivaimen siihen kaulukseen. lyömällä sitä ei oikein saa lähteämään auki.
ei muuta kun mielikuvitus peliin ja avainta tekemään;)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Joni Tervalahti
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Itse käytin tuon avaamiseen ulosvetäjää kun käänsin ne leuat vain toisinpäin ja väliin sitten kohtuullisen pitkä rautatanko, ei ehkä suositeltavin keino mutta ainakin itsellä toimi eikä mitään hajonnut.
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Giggsy
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Giggsy »

Meillä talttapää ruuvimeisseleitä 2 kpl ja ukko kumpaankin meisseliin kiinni. (öh, kylläpäs toi kuulostaa...hmm...)

Tiukassa se on kiinni mutta lopussa, kiitos, seisoo 8)
En osaa, olen saabisti
9000 cs -94
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

Kyllä se panta aukeaa sorkkarauta ruuvariyhdistelmälläkin. Laita sorkkarauta vaikka pannan itäosaan ja kampea ruuvvaria vasten, joka on pannan länsiosassa niin johan aukeaa vaikka on hiekkaakin välissä. Vaihtoehtoisesti voi käyttää myäs pohjois-etelä suuntia :lol:
Tobbana
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Valmistin ulosvetäjästä tuohon työkalun, hitsasin kierretangon "umpeen" että sai siitä vääntää. Tosin tuo ulosvetäjä ei kestänyt sitä vääntöä vaan hajosi. Lisäksi hajotin myös loppupelissä sen pannan, vaikka puuttui 3cm pala välistä niin panta ei liikkunut mihinkään. Syylliseksi osoittautui kissan kokoiset hiekanjyvät kierteissä. Uusi panta maksaakin sitten ~50e saabilla. Toki hienovaraisemminkin tuon olisi varmaan saanut jos kärsivällisyyttä olisi riittänyt, mutta ei aina jaksa. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
joukat
"Kaasari"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joukat »

Niin..varoituksen sana.Moni on vääntänyt pumpulle menevät liittimet rikki.Kuulun myös siihen ryhmään..heh.(ei naurattanu silloin).Pysty suora veto liittimen päästä sopivilla "tonkeilla" jo lähtee.Ei saa väännellä liitintä...muuten "naps" ja uutta hakemaan. :saab:
Sonett73
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Moikka Saabisti!

Niihin bensaliittimiin kannattaa suihkauttaa silikonisprayta ja sitten varovasti vetämään niitä irti.

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Vastaa Viestiin