Ahdot Nordic steg3
Ahdot Nordic steg3
Moi!
9-3 T5 kysymyksessä, B204R koneella ja Nordicin steg3 kiinni. Auto toimii koko kierrosalueella oikein hyvin, mutta huippuahdot saavutetaan vasta 4000rpm ja sen jälkeen 6500rpm saakka. Onko muilla samanlaisia "ominaisuuksia"? Eli alakierroksille kaipaisin lisää säpinää, onko mahdoton yhtälö? Yläkierroksilla auto herää kunnolla henkiin ja penkissä saatiin 252hv/6000rpm. Tulpat BCPR7ES-11, kuten kuuluukin.
-Lauri
9-3 T5 kysymyksessä, B204R koneella ja Nordicin steg3 kiinni. Auto toimii koko kierrosalueella oikein hyvin, mutta huippuahdot saavutetaan vasta 4000rpm ja sen jälkeen 6500rpm saakka. Onko muilla samanlaisia "ominaisuuksia"? Eli alakierroksille kaipaisin lisää säpinää, onko mahdoton yhtälö? Yläkierroksilla auto herää kunnolla henkiin ja penkissä saatiin 252hv/6000rpm. Tulpat BCPR7ES-11, kuten kuuluukin.
-Lauri
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Mulla on sama homma omassa NGssä, tosin pakosarja on haljennut siitä "kollektorin" kohdalta ja pakosarjan tiiviste falskaa, epäilen niitä syyksi laimeaan menoon alarekisterissä..
Penkissä en ole käynyt enkä käy tolla kokoonpanolla, koska paljoa yli 250hp sieltä ei vakio ahtimella irtoa.
Penkissä en ole käynyt enkä käy tolla kokoonpanolla, koska paljoa yli 250hp sieltä ei vakio ahtimella irtoa.
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Tietämättömänä ja mielenkiinnosta täytyy kysäistä, että missä vaiheessa kierrosluvuissa saavutetaan Nordig Stage 3 :lla saavutetaan tai pitäisi saavuttaa maksimiahdot? Entä Maptunin vastavalla?
Itselläni oma mylly on pelannut paremmin Forgen jäykemmällä jousella. Ennen ahdot nousivat jopa yli rajan eli 1,5 baarin. Nyt ahdot nousee siinä 2600-2700 rpm kierroksissa noin 1,3 baariin, joka lienee oikeampi kuin 1,45 bar.
Itselläni oma mylly on pelannut paremmin Forgen jäykemmällä jousella. Ennen ahdot nousivat jopa yli rajan eli 1,5 baarin. Nyt ahdot nousee siinä 2600-2700 rpm kierroksissa noin 1,3 baariin, joka lienee oikeampi kuin 1,45 bar.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Mulla toi Nordicin 3 softa ahtaa maksimissaan 1,3 bar, ei piikkaa piiruakaan yli, hyvä niin. Yli 1barin mennään 2500rpm:ssä, huiput reilu 4000rpm josta lasketaan 1bariin rajoittajalla. Tolla orkkis lämpöpuhaltimella lämmöt muutenkin tuppaa nousemaan. Onneksi on just matkahuollossa tulossa pakolämpömittari jotta saa hitusen parempaa infoa siitä miten kuumana pakolämmöt käy (ok, vain yhdestä sylinteristä). Eihän tota oikeesti saa kulkemaan mihinkään tolla herneellä, steg 3 tuntui kivalta viikon, ei enään, nyt lähinnä turhauttaa. Jostain kumman syystä on alkanut kerääntymään 630cc suuttimia, 3bar map ja muita releitä odottamaan...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
OT: Taitaa Juusokkaalla olla tai ainakin olla tulossa kovaa vauhtia foorumin kova kulkuisin tai tehoikkain OG9-3?Juusokas kirjoitti:Mulla toi Nordicin 3 softa ahtaa maksimissaan 1,3 bar, ei piikkaa piiruakaan yli, hyvä niin. Yli 1barin mennään 2500rpm:ssä, huiput reilu 4000rpm josta lasketaan 1bariin rajoittajalla. Tolla orkkis lämpöpuhaltimella lämmöt muutenkin tuppaa nousemaan. Onneksi on just matkahuollossa tulossa pakolämpömittari jotta saa hitusen parempaa infoa siitä miten kuumana pakolämmöt käy (ok, vain yhdestä sylinteristä). Eihän tota oikeesti saa kulkemaan mihinkään tolla herneellä, steg 3 tuntui kivalta viikon, ei enään, nyt lähinnä turhauttaa. Jostain kumman syystä on alkanut kerääntymään 630cc suuttimia, 3bar map ja muita releitä odottamaan...

OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Kumalla Juusokas tuo 9-3:n on T5 vai T7?(ok, vain yhdestä sylinteristä).
Omassa 9-5:ssa tuohon T7 vakio pakosarjaan saa ainakin tuon pakolämpö anturin aika näppärästi ennen turboa("kollektoriin"), sivuun DP:n suuntaisesti. Eli pitäisi näyttää yhteislämpö kaikista sylintereistä. Vielä kun saisi aikaiseksi ottaa turbon pois ja porata reijän pakosarjaan :oops
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Jos orkkisherne vielä paikallaan, niin tuskin tässä vaiheessa foorumin kovakulkuisin vehjehz81 kirjoitti:OT: Taitaa Juusokkaalla olla tai ainakin olla tulossa kovaa vauhtia foorumin kova kulkuisin tai tehoikkain OG9-3?Juusokas kirjoitti:Mulla toi Nordicin 3 softa ahtaa maksimissaan 1,3 bar, ei piikkaa piiruakaan yli, hyvä niin. Yli 1barin mennään 2500rpm:ssä, huiput reilu 4000rpm josta lasketaan 1bariin rajoittajalla. Tolla orkkis lämpöpuhaltimella lämmöt muutenkin tuppaa nousemaan. Onneksi on just matkahuollossa tulossa pakolämpömittari jotta saa hitusen parempaa infoa siitä miten kuumana pakolämmöt käy (ok, vain yhdestä sylinteristä). Eihän tota oikeesti saa kulkemaan mihinkään tolla herneellä, steg 3 tuntui kivalta viikon, ei enään, nyt lähinnä turhauttaa. Jostain kumman syystä on alkanut kerääntymään 630cc suuttimia, 3bar map ja muita releitä odottamaan...

Ja ihan asiaan liittyen, niin mulla nousee tuonne 1,45bar kolmosella Nordicin softalla, kierroslukuja en ole vielä niin tarkkaan seurannut, kun on tuo ahtomittari vielä "uusi juttu" mulle. Ja tämä siis ratakäytössä tietty...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Näinkö huonosti meillä menee?hz81 kirjoitti:OT: Taitaa Juusokkaalla olla tai ainakin olla tulossa kovaa vauhtia foorumin kova kulkuisin tai tehoikkain OG9-3?

Mun softa piikkaa välillä fuelcutiin saakka, mistä lie johtuu?pamppu kirjoitti:Ja ihan asiaan liittyen, niin mulla nousee tuonne 1,45bar kolmosella Nordicin softalla, kierroslukuja en ole vielä niin tarkkaan seurannut, kun on tuo ahtomittari vielä "uusi juttu" mulle. Ja tämä siis ratakäytössä tietty...
Actuaattoriksi on vaihdettu forge keskijäykällä jousella (peruspaineet 0,8bar), syystä että sai ahtojen "heilumisen" loppumaan täyskaasu vedoissa.
Piikin jälkeen pudottaa paineet n.1,35bar.
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Taisin vähän innostua...Aleksi kirjoitti:Näinkö huonosti meillä menee?hz81 kirjoitti:OT: Taitaa Juusokkaalla olla tai ainakin olla tulossa kovaa vauhtia foorumin kova kulkuisin tai tehoikkain OG9-3?![]()
Mun softa piikkaa välillä fuelcutiin saakka, mistä lie johtuu?pamppu kirjoitti:Ja ihan asiaan liittyen, niin mulla nousee tuonne 1,45bar kolmosella Nordicin softalla, kierroslukuja en ole vielä niin tarkkaan seurannut, kun on tuo ahtomittari vielä "uusi juttu" mulle. Ja tämä siis ratakäytössä tietty...
Actuaattoriksi on vaihdettu forge keskijäykällä jousella (peruspaineet 0,8bar), syystä että sai ahtojen "heilumisen" loppumaan täyskaasu vedoissa.
Piikin jälkeen pudottaa paineet n.1,35bar.




OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Tänään nostan hiukan peruspaineita, tällä hetkelle abaut 0,4. Eilen ajoin hetken ilman W-letkua, ahdin ainakin kunnossa ja reilun kahden tonnin jälkeen jo abaut 1,5bar. Steg3 ahtaa mun autossa noin 1.3bar, eikä piikkaa ainakaan vielä.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
No mitään kovakulkuista tuohan ei tällä hetkelle ole edes lähelläkään. Eikä mikään kovakulkuisin ole edes tulossa, taitaa jotkut vehkeet mennä sen verran kovaa...
Kone on T5, voishan sen pakolämpönanturin kollektoriin laittaa, mietin vaan että laskeeko lämmöt jo tuolla matkalla (lähdöltä kollektoriin). Laipat on jo pulssipakosarjaa varten olemassa, vain tig puuttuu
Siihen on sitten mukava laittaa anturille valmis paikka, mihin, sitä tässä vielä miettii. Tuohon nykyiseen orkkis pakosarjaan ajattelin laittaa anturin 4. sylkän lähdön viereen (saa nätisti porattua anturin paikoilleen siihen sivuun).
Kerran on mulle tullut fuelcut, mikä lie häiriö. Muuten kaikki pelittää hienosti, ahdot pysyy vakio acullakin. Nämä luvut on otettu obd-portista.
Kone on T5, voishan sen pakolämpönanturin kollektoriin laittaa, mietin vaan että laskeeko lämmöt jo tuolla matkalla (lähdöltä kollektoriin). Laipat on jo pulssipakosarjaa varten olemassa, vain tig puuttuu

Kerran on mulle tullut fuelcut, mikä lie häiriö. Muuten kaikki pelittää hienosti, ahdot pysyy vakio acullakin. Nämä luvut on otettu obd-portista.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Itselläni stage-1:llä on tullut löysimmällä Forgen jousella muutaman kerran ja oli aika tarkkaa säätää aina kohdilleen perusahtoja, kun jousi 'eli' käytön mukaan ajan kuluessa.
0,8 baarin peruspaineilla aluksi huippupiikki oli siellä 1,45, mutta jotenkin softa oppi ja laittoi miellyttävään 1,3 baariin ja siellä se on pysynyt tähän päivään asti.
0,8 baarin peruspaineilla aluksi huippupiikki oli siellä 1,45, mutta jotenkin softa oppi ja laittoi miellyttävään 1,3 baariin ja siellä se on pysynyt tähän päivään asti.

#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003