Paluu Saab-kantaan... ja Check Engine ihmettelyä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

sulakerasiasta. akulta johto pumpun sulakekantaan. tai muualta sulakerasiasta ja virrat päälle.

hep. jos tekisit niin että käyt päästömittauksessa n.10e ja jos se näyttää arvot ok. antaisin olla. ja jos ei soppaakaan kulu liikaa niin ei huolen häivää!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mulla paloi ce-valo melkein vuoden. bensankulutus ihan ok ja kuin taikaiskusta konttorin pihalla sammui ja päästöistä läpi ja 3km konttorin jälkeen syttyi uudestaan... sammui sitten "ehjän" ja "uuden" lampdan myötä!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Päästöjen mittaus ei kattikoneessa paljoa kerro muusta kuin katin ehjyydestä, eli säästä rahat sen suhteen.

Bensankulutukseen ei välttämättä suurta vaikutusta bensan vähyys tee, mutta venttiilien palaminen voi olla riskinä ja lisää tehojakin saattaa kummasti löytyä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Ittellä on just samanlaisia ongelmia. Ce-Valo vilkuttelee välillä ihan muutaman minuutin välein, välillä menee satoja kilometrejä ilman valoa. Sitten juuri tuo tyhjäkäynnin jumittelu. Jumittelee nykyään 1500-2000 kiekan paikkeille. Joskus saattaa jäädä 3000:iin.
Välillä teki myös sitä että tiputti kiekat 600:aan ja sieltä ampaisi 1500:aan.

Ihmetyttää kun tosiaan tekee tuota aina välillä ja välillä toimii aivan normaalisti. Voisiko jumittava tyhjäkäyntiventtiili aiheuttaa ce-valon palamisen?
Tässä on ny ollu harkinnan alla uusi lambda.
IlmeiSesti lucacsen ruiskuun käyvät samat kikat vikakoodien lukuun kuin L.H:llakin? Vikakoodit lienevät myös samat?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

No lambda-ohjatun kyseessä ollessa ei kannata vedellä liikaa johtopäätöksiä noista immunvaihdoista ennekuin autolla on ajettu jonkin aikaa ja kartat adaptoituneet.

Tuloletku on siinä auton etupäätä lähempänä olevassa päässä bensatukkia, paluupuolella on bensanpaineensäädin.

Tarkistin asian Haynesista, niin siinä neuvotaan irrottamaan bensanpaineensäätimen päästä (pohjasta) paluuletku ja ohjaamaan siitä toisella letkulla astiaan. Eli suoritappa testi niin. Pumpun saat pyörimään ottamalla hyppylangalla sulakkeelle 30 virta sulakkeilta 27, 28 tai 29.

Lucaksen koodien lukuun löytyy ohjeet täältä: http://www.saabcentral.com/assets/downl ... ascu14.zip
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Kuinka paljon sulla jumittelee noi tyhjäkäyntikierrokset?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Tuotto

Irrota jakotukki suuttimineen. Aseta suuttimet mittalasien päälle. Poista sulakkeet 27 ja 30. Jumppaa sulakekanavat kauko ohjauksella. Kytke ecun napa 11 maadoitukseen. Käytä polttoainepumppua puoli minuuttia. Tuottomäärä 1-1,3l / 30 sekunttia.


IMMU


Resistanssi arvo navoissa 1-6 jotka ovat päädyissä on 331-341Ω. Jännite ECU:n navan 5 ja maadoituksen välillä akun jännite.( tai 0,2-0,7 V ??). Vikakoodin numero 13221.

Lambda


Resistanssi tunnistimen 2 napaisen liittimen väliltä alle 10 Ω. Jännite ecun navan 23 ja maadoituksen välillä 0,05-1 V aaltoillen.
Tarkastus: Irrota sulake 1. Irrota lambda anturin lämmitys. Kytke V-mittari liitäntänapojen väliin ja käynnistä moottori.
Mittarin tulisi näyttää akun jännitettä. Jos ei niin tarkista harm/punainen johdin ja polttoainepumpun releen navan 87B välillä yhteys. Moottorin ollessa kylmä tarkasta resistanssi kaksinapaisesta liittimestä.
Kytke V-mittari ecun 23 ja maadoituksen välille, käynnistä moottori ja vertaa arvoihin.
Vastaa Viestiin