Auttakaahan nyt miestä tietokoneen kanssa...
Auttakaahan nyt miestä tietokoneen kanssa...
Alkaa mennä hermot tuohon pöytäkoneeseen. Vaatisi wintoosan asennuksen taas ihan puhtaalta pöydältä, ohjelmat kaatuilevat, virustorjunta ei enää päivitä itseään automaattisesti(päivitykset haettava zippinä), kone buuttailee satunnaisesti... muistikammat käytetty irti, ei apua. Eli älkää opastako minua tuon vanhan koneen kanssa, kiitos! Jos tuon joskus jaksan hoitaa kuntoon, niin hoidan.
Tarkoitus olisi nyt löytää kelvollinen pakettikone kohtuullisilla ominaisuuksilla. Tarkoittaa tässä tapauksessa AMD-pohjaista AM2-kantaista 4000 tai isompaa prosessoria, kohtuullista näytönohjainta jopa pelikäyttöön jne. Kovalevythän nuissa on jo melkoisen isoja, siitä ei tarvitse huolehtia ja muistiakin tuntuu löytyvän. En tarvitse, kuin pelkän keskusyksikön, en välttämättä edes näppistä ja hiirtä. Onko jollakulla kokemuksia joilla voisi minua opastaa?
Matti
Tarkoitus olisi nyt löytää kelvollinen pakettikone kohtuullisilla ominaisuuksilla. Tarkoittaa tässä tapauksessa AMD-pohjaista AM2-kantaista 4000 tai isompaa prosessoria, kohtuullista näytönohjainta jopa pelikäyttöön jne. Kovalevythän nuissa on jo melkoisen isoja, siitä ei tarvitse huolehtia ja muistiakin tuntuu löytyvän. En tarvitse, kuin pelkän keskusyksikön, en välttämättä edes näppistä ja hiirtä. Onko jollakulla kokemuksia joilla voisi minua opastaa?
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
-
- "Aero"
Aivan... jotain 600-700€ max ilman näyttöä. Ohjelmia ym saa olla sitten vaikka kuinka paljonHarrimatias kirjoitti:Hinta aika oleellinen juttu tietää.... Ennenkuin ruvetaan katselemaan

Halvempikin kyllä käy, mutta tuolla luulisi saavan jo kohtuullisen koneen. Toisaalta jos kone on muuten hyvä, mutta näytönohjain onneton, niin sen saa siihen päivitettyä varsin kohtuullisella rahalla.
Matti
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Samaa mieltä vaikka veri vetää AMD:hen intteli on vaan täl hetkellä sen verran parempi et Core 2 Duo on oikea raitkaisu. Näyttikseksi kannattaa kattella Nvidian 8600:sta koska siin on kuitenki jo tarpeeks tehoa et voi pelata, mutta hinta on kuitenki kohtuullinen.olli9000CDturbo kirjoitti:Tällä hetkellä kannattaa vakaasti harkita myö inhell:in (Intel) Core Duo pohjaista masiinaa. Itsekkin olen AMD miehiä, mutta tällä hetkellä taitaa intelli viedä tehoissa voiton
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
-
- "Hölösuu"
No joo, ehdottaisiko joku valmista ratkaisua, esim joku Acer, HP tms? Vai lähdenkö itse kasaamaan taas jälleen kerran? Ainakin yksi suht edullinen palikkapaikka olisi tiedossa.
Matti
Matti
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
http://www.mikromaja.fi
Sieltä "tietokoneet, "kotikoneet" :
**MIKROMAJA**
599.00 € GAMESNIPER AMD ATHLON 64 4000+ NV7600GT (PCI-E) 1GB 250GB DVD+-RW DL MAJAPCSN76
Kurkkaa löydätkö.
Tämä siis vain yksi esimerkki. Mutta tehoa saattaisi olla tarpeeksi.
Sieltä "tietokoneet, "kotikoneet" :
**MIKROMAJA**
599.00 € GAMESNIPER AMD ATHLON 64 4000+ NV7600GT (PCI-E) 1GB 250GB DVD+-RW DL MAJAPCSN76
Kurkkaa löydätkö.
Tämä siis vain yksi esimerkki. Mutta tehoa saattaisi olla tarpeeksi.
Saab 900 2.0t Cab -97
-
- "Hölösuu"
Amd / Intel hintaero voi joillain suoritin tyypeillä ole suurikin. Itse ostaisin AMD x2 :sen. Se tehoero tulee esille kovissa laskentatesteissä, yleensä näytönohjain on pullonkaulana peleissä. Toimisto ohjelmat taas pyörii jopa 500mhz:illa... Se on sama onko se prossa AMD, vaiko "tehokkaampi" intel.
Tosin jos jauhetaan jotain kovaa video tai ääni tiedosta muodoista toiseen esim DVD(mpg4)/DIVX(avi), tällöin vaaditaan jo hivenen rautaa. Tosin edelleen erot on suht olemattomat.
Mitä käyttikseen tulee, niin ehdottomasti jos välttämättä pitää microsofti olla niin WindowsXP. Vista on vielä niin lapsenkengissä, että en laittais vielä muutamaan vuoteen...
Vistasta voi kertoa enemmänkin, mutta menee herkästi OT:ksi
Itse ostaisin AMD koneen. Sen hinnan minkä AMD:ssä säästää, voi pistää näyttikseen, ja nöin saavuttaa suuremman pelitehon/€ vrt. Intel.
Tosin jos jauhetaan jotain kovaa video tai ääni tiedosta muodoista toiseen esim DVD(mpg4)/DIVX(avi), tällöin vaaditaan jo hivenen rautaa. Tosin edelleen erot on suht olemattomat.
Mitä käyttikseen tulee, niin ehdottomasti jos välttämättä pitää microsofti olla niin WindowsXP. Vista on vielä niin lapsenkengissä, että en laittais vielä muutamaan vuoteen...
Vistasta voi kertoa enemmänkin, mutta menee herkästi OT:ksi

Itse ostaisin AMD koneen. Sen hinnan minkä AMD:ssä säästää, voi pistää näyttikseen, ja nöin saavuttaa suuremman pelitehon/€ vrt. Intel.
-
- "Hölösuu"
Ja liiallinen mietintä noita välimuisteja yms. varten, se on turhaa hifistelyä normaalille käyttäjälle.
Itsella on pari vuotta vanha kone, ja pelit pyörii, kuvan muuttamiset tyypistä toiseen yms., missään ei ole ongelmia, vaikkei tehokkain olekaan tämä mun kone.
Ja itseltä löytyy:
-AMD Athlon 64 3500+
-NVidia Geforce 6600GT (tosin tuskin riittää uusimpiin grafiikka peleihin)
-1,5GT muistia
Itsella on pari vuotta vanha kone, ja pelit pyörii, kuvan muuttamiset tyypistä toiseen yms., missään ei ole ongelmia, vaikkei tehokkain olekaan tämä mun kone.
Ja itseltä löytyy:
-AMD Athlon 64 3500+
-1,5GT muistia
Saab 900 2.0t Cab -97
Kiitoksia tähänastisesta! Kysäisin jo http://www.datadog.fi firmasta konetta ja aika lailla hyvän koneen saisi tuolla 650€, esim heidän valikoimassa Wings Smart valmiskone. Ottaa siitä näytön ja DVD:n pois ja käyttää myös oman näppiksen ja hiiren. Toki jos muistia laittaisi gigan lisää ja vaihtaisi näytönohjaimen pikkusen tehokkaampaan, niin olis aika lailla siinä. Ja sais koneen kasattuna kotia, kunhan joku sen mulle rahtais Helsingistä Kokkolaan
. Enää tarvis raapia rahat kasaan...
Edittiä: XP:tä ei saa enää maahantuojalta ja minä oon väsyny kikkailemaan "varmuuskopioitujen" käyttisten kanssa.
Matti

Edittiä: XP:tä ei saa enää maahantuojalta ja minä oon väsyny kikkailemaan "varmuuskopioitujen" käyttisten kanssa.
Matti
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Aero"
Itsellänikin pari vuotta vanha pannu riittää vielä tosi hyvin jopa uusiin peleihin 1280x1024 resolla täysillä detaileillaHarrimatias kirjoitti:Ja liiallinen mietintä noita välimuisteja yms. varten, se on turhaa hifistelyä normaalille käyttäjälle.
Ja itseltä löytyy:
-AMD Athlon 64 3500+
-1,5GT muistia
kokoonpano:
-AMD Athlon 64 3700+ San Diego@2,75Ghz (ylikellotettuna 24/7, vakio olis 2,2Ghz)
-Sapphire Ati Radeon X850XT PCI-E
-1Gt muistia Twinmos
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Koittakaas pamauttaa päälle joku kovan tason peli kuten Rainbow Six Vegas täpil asetuksilla se peli kyykyttää uusiakin koneita, eikä vanhoilla edes käynnisty. Näyttiksen valinnassa saa olla tarkkana koska uusissa peleissä on vaatimuksia joita ei kaikki näyttikset tue ja vaikka tehot riittäis ei peli lähe käyntiin ellei oo tukee. Välimuistii kannattaa olla se 2G vähintää jos pelata aikoo, sillä saa hyvin kompensoitua prossun lasku tehon vähyyttä.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
Joulun alla kasasin Core 2 Duo -prosarin ympärille koneen 1 Gt 800MHz muistilla hintaan ~700e. Hyvää tuossa suorittimessa on se, että se kaksiytimisenä ei vedä konetta jumiin vaikka tekisikin jotain tehosyöppöä hommaa esim mp3 -pakkausta. Kone ei tosin ole netissä, en tiedä jumisiko se virustutkan puuhatessa omiaan.
Saabiton
-
- "Aero"
Tarkoitit vissiin RAM muistia? Välimuisti prossuis on yleensä korkeintaan muutama sata kilotavua.jsuomi kirjoitti:Välimuistii kannattaa olla se 2G vähintää jos pelata aikoo, sillä saa hyvin kompensoitua prossun lasku tehon vähyyttä.
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9-5 4d 2.3t SE M5 -98