45-minuttia eilen
Tuostahan oli vastikää jossakin juttua, että nuo ruostumattomuus takuut eivät korvaa käytännössä mitään. Ainoastaan valmistusvirheestä johtuvat korjataan. Yleensähän ruostuminen lähtee jostain kiveniskemästä tms, niitä takuut eivät kuulemma korvaa. - Harmi, kun en muista missä tämä juttu oli alunperin.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Samasta asiasta olen lukenut Tekniikan Maailmasta . Lehti on kirjoittanut muutamaan otteeseenkin kyseisestä asiasta.Petter kirjoitti:Tuostahan oli vastikää jossakin juttua, että nuo ruostumattomuus takuut eivät korvaa käytännössä mitään. Ainoastaan valmistusvirheestä johtuvat korjataan. Yleensähän ruostuminen lähtee jostain kiveniskemästä tms, niitä takuut eivät kuulemma korvaa. - Harmi, kun en muista missä tämä juttu oli alunperin.
Useimmiten takuu on PUHKIruostumattomuustakuu. Ts pellit voi olla kauttaaltaan pintaruosteessa , kunhan ei ole mennyt läpi!
Re: 45-minuttia eilen
Johan otti taas aikaa , että tähänkin asiaan tuli jotain selkoa kunhan sitä ensin pari vuotta haudottiin jossain byrokraatin pöydällä.....tnt kirjoitti:Muistaakseni tuollon ohjelmassa kerrottiin että kuluttajavirasto olisi toukokuun alkuun saakka antanut aikaa autojen maahantuojille vastata näistä autojen ruostumattomuustakuiden kattavuuksista...onkohan näistä vastauksista mitään havaintoa
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/20 ... 099469/139
9-3Aero-01
Re: 45-minuttia eilen
Pääsääntöisestihän nämä kotitakuut eivät vastaa kuin sisältäpäin lähtevästä ruostumisesta. Tälläinen tapaus oli fordin vääränlainen korikitti ovissa. Joutuivat vaihtamaan ovia autoihin kun oli ruostuminen alkanut saumojen alta.
Jos ruostuminen joutuu esim. kiveniskemästä, niin koritakuun mukaan alusta pitäisi tarkastuttaa säännöllisesti merkkiliikkeessä ja korjauttaa siellä. En tiedä pitääkö normaali huolto sisällään tälläisen alustatarkistuksen vai pitäisikö sellainen aina tilata erikseen. Sitten noissa takuissa on vielä klausuulit erittäin rankoille olosuhteille, millaisia lienevät myös Suomen olosuhteet.
Itse ainakin ajattelin tervata saabin pohjan kesällä. En laske kovinkaan paljoa tuolle koritakuulle. Pesen alustan aina kun siihen mahdollisuus huolellisesti painepesurilla. Ongelmana on tietysti muovikotelot ja mitä niiden alla tapahtuu.
Jos ruostuminen joutuu esim. kiveniskemästä, niin koritakuun mukaan alusta pitäisi tarkastuttaa säännöllisesti merkkiliikkeessä ja korjauttaa siellä. En tiedä pitääkö normaali huolto sisällään tälläisen alustatarkistuksen vai pitäisikö sellainen aina tilata erikseen. Sitten noissa takuissa on vielä klausuulit erittäin rankoille olosuhteille, millaisia lienevät myös Suomen olosuhteet.
Itse ainakin ajattelin tervata saabin pohjan kesällä. En laske kovinkaan paljoa tuolle koritakuulle. Pesen alustan aina kun siihen mahdollisuus huolellisesti painepesurilla. Ongelmana on tietysti muovikotelot ja mitä niiden alla tapahtuu.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: 45-minuttia eilen
Kyllä tarkastavat joka huollossa pyytämättä alustan yms.En tiedä pitääkö normaali huolto sisällään tälläisen alustatarkistuksen vai pitäisikö sellainen aina tilata erikseen
Ainakin Fordilla ja VW:llä ( autoissa on vielä takuu päällä) ja pitävät oikein "päiväkirjaa" ko..autoista.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#