Viime talven huomion kohde...

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viime talven huomion kohde...

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Kai tämän uskaltaa postata... oli joku Amazonin rempan uskaltanut... tämä on melkein yhtä lähellä Saabastelua...

Tällainen restaurointi tuli tehtyä:

http://www.elisanet.fi/teemu.suuronen/p ... lmis_1.jpg
http://www.elisanet.fi/teemu.suuronen/p ... lmis_2.jpg
http://www.elisanet.fi/teemu.suuronen/p ... lmis_3.jpg

No, ei ihan tekaisemalla tullut. Tunteja arviolta 400 tuon kimpussa. Huomenna vesillelasku. Ja rungon vuosimalli -68.

Tässä pari välivaihetta:
http://www.elisanet.fi/teemu.suuronen/p ... _kansi.jpg
http://www.elisanet.fi/teemu.suuronen/puuvene/keh02.jpg
http://www.elisanet.fi/teemu.suuronen/p ... alli_1.jpg
http://www.elisanet.fi/teemu.suuronen/p ... maus_4.jpg

Tästä huomaa, että jokin muukin on sairaus - ei pelkästään Saabismi...

:wink:
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Hieno!

Mukava että ihmiset jaksaa harjoittaa kädentaitoja, itsekin pidän puun kanssa tehtailusta kovasti.

Mitä puulajeja tuossa veneessä on?
BMW 320dA Coupe LCI
paerikss
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja paerikss »

Komea on!

Nätisti kiiltää restauroitu lakattu puupinta.

Mitäs jos tuon moottorin vielä naamioisi retroksi. Valkoiseksi maalaus ja merkkikilvet jostain vanhasta tjms.

Onko jääkapin lisäksi jo hankittu kipparin lakki :wink:
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Runkolaudoitus mäntyä, kaaret saarnia. Tummemmat alkuperäiset mahonkiosat luultavasti Honduras- tai Kuubanmahonkia. Uusitut mahonkiosat Kahya-mahonkia. Uusi rimakansi Oregonia eli Douglaskuusta.
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Upea :!:
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Rimakansi kruunaa kokonaisuuden... tyylikäs.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Kiitos arvioista... :oops:
Kuvissa ehkä enemmän edukseen. Lakkauksen kanssa oli ISOJA ongelmia, jotka heijastuvat lopulliseen pintaan.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8266
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Noita puuveneitä on aina kiva katsoa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Xedo
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 18:27
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Xedo »

Komeaa jälkeä,kyllä noissa puuveneissä on vaan tekemistä.Itsekin tullu seurattua tuttavan vuodelta 1912 olevan 10.5m purjeveneen ehostusprojektia pitkin talvea. On se hienoa että jollain on kädentaitoja muokata puusta noin komeita luomuksia!
Saab 9000 Aero -93
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Tuommoisia sitä ei enää juuri ostamalla saakkaan, olipa rahaa kuinka paljon tahansa! Upea!
Viimeksi muokannut snuggles, Su Touko 13, 2007 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juki-76
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: To Syys 23, 2004 17:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juki-76 »

WOW!

Aivan helv***n hieno potenssiin100 vene! 8O

Varmaan ollut kova duuni sen teossa,mutta kyllä täytyy sanoa tuloksen olevan onnistuneen näköinen!!

Kuten tuossa ehdotettiinkin,niin lopullisen silauksen tekisi joku vanha kone perään tai sitten ton nykyisen modaus vaikka tähän tyyliin...

http://www.oldmercs.com/imgs/GysinMark75.jpg

Siinä vanha kunnon Mercuryn työjuhta...8)

Itsellä "klassikko" HT-vene vuodelta 1973,jossa puusisusta ja hytti.
Tarkoitus olisi alkaa entisöimään sitä ensi talven aikana uutta vastaavaan kuntoon.Niitä tehtiin aikoinaan 30-veneen sarja Kråkössa.

Tosin pääsen hieman vähemmällä,kun kansi ja runko on lasikuitua,eli sellainen ns.sekasikiö.

On muuten huima ero vanhoissa veneissä tuo rungon tukevuus,kun ovat käsinlaminoituja...järkyttävän paksua matskua,joka ei hötky eikä nitku.

Ei muuta kuin hauskaa ja turvallista veneilykautta!

T:Juki
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

"If God wanted us to make fiberglass boats, he would have created fiberglass trees." :wink:
NG 900S 3d 2.3i -98
Juki-76
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: To Syys 23, 2004 17:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juki-76 »

Täysin totta! :lol:
Vastaa Viestiin