tai kuvia.
Alipainesäätimeen tulevan toinen pää minne?
Kaasuttimen päälle/kylkeen ylempään/alempaan?
Minne lähtee kaksi letkua paksusta ilmanottoputkesta kaasuttimen läheltä?
Siis sen putken alla on kaksi liitäntää.
Letkuja oli irti ja osa tukittu, jokin on väärässä paikkaa esim. alipaine säätimelle nyt menevä on kiinni ilmeisesti ihan missä sattuu kun siinä ei tunnu imua eikä vaikutusta käyntiin, oli sitten irti tai kiinni.
kaipaan 900c alipaineletkujen kuvaa
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=24121
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 622#179622
http://faq.saabnet.ru/saab_carbs/saab_carburettors.pdf
Jos on Pierburg-kaasari, niin alipainesäätimelle menevä letku tulee kaasarin päälle lähelle imusarjaa ja EGR:n letku kaasarin kylkeen. Em. PDF:n sivulta 24 alkaen on eritelty noita letkunippoja.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 622#179622
http://faq.saabnet.ru/saab_carbs/saab_carburettors.pdf
Jos on Pierburg-kaasari, niin alipainesäätimelle menevä letku tulee kaasarin päälle lähelle imusarjaa ja EGR:n letku kaasarin kylkeen. Em. PDF:n sivulta 24 alkaen on eritelty noita letkunippoja.
Viimeksi muokannut jus, Su Syys 20, 2009 21:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
juu
Kiitoksia linkeistä, en kyllä juuri viisastunut silti, (ei ole uutta).
kaasutin on 175 cdus.
alipaine säätimelle tuleva on siis oikeassa kohtaa, ei ilmeisesti sitten vain tyhjäkäynnillä tee imua siihen.
egr on oikein
haitari putkelle tulevat 2 letkua päättelin että:
liitin jossa imua koko ajan = jarru systeemiin liittyvä
ei imua ainakaan nyt = laitetaan se toinen letku joka menee keulaa kohti , alipaine säätimen näköiseen mötikkään, lämmin/kylmä valinta?
kaasuttimen sivulla joka on keulaa kohti on kolme liitäntää,
yksi avoinna ( ei imua ), kaksi niistä tukittu.
nämä ei voi olla oikein
sitten egr systeemin lähellä oli vielä jokin ihmeen alipaine säädin jossa oli toisessa päässä paksu letku vieterin sisällä ja toinen pää meni kovamuoviseen liittimeen. Mikä ihme tämä on?
Täytyy kai käydä kaupassa kurkkaamassa haynesin oppaita.
kaasutin on 175 cdus.
alipaine säätimelle tuleva on siis oikeassa kohtaa, ei ilmeisesti sitten vain tyhjäkäynnillä tee imua siihen.
egr on oikein
haitari putkelle tulevat 2 letkua päättelin että:
liitin jossa imua koko ajan = jarru systeemiin liittyvä
ei imua ainakaan nyt = laitetaan se toinen letku joka menee keulaa kohti , alipaine säätimen näköiseen mötikkään, lämmin/kylmä valinta?
kaasuttimen sivulla joka on keulaa kohti on kolme liitäntää,
yksi avoinna ( ei imua ), kaksi niistä tukittu.
nämä ei voi olla oikein
sitten egr systeemin lähellä oli vielä jokin ihmeen alipaine säädin jossa oli toisessa päässä paksu letku vieterin sisällä ja toinen pää meni kovamuoviseen liittimeen. Mikä ihme tämä on?
Täytyy kai käydä kaupassa kurkkaamassa haynesin oppaita.
Eli tuollainen Pierburg:teha kirjoitti:kaasutin on 175 cdus.
http://www.jamsa.fi/~vepohjal/kuvat/270702se.jpg
Tarkoitat siis egr-venttiiliä? Kaasarin sivusta lähtee letku imusarjassa olevaan vihreään? lämpökytkimeen ja siitä egr-venttiilin kalvorasiaan (tarkoittamasi ihme alipainesäädin). EGR-venttiili on se, josta lähtee rautalankaspiraalilla päällystetty putki imusarjaan.egr systeemin lähellä oli vielä jokin ihmeen alipaine säädin jossa oli toisessa päässä paksu letku vieterin sisällä ja toinen pää meni kovamuoviseen liittimeen. Mikä ihme tämä on?
Luetaanpa tuota PDF-dokumenttia sitten yhdessä.
Em. pdf:n sivulla 8 alhaalla olevassa kuvassa näkyy EGR:n lämpökytkimelle kaasarin kiinnityslaipan sivussa ylemmästä nipasta lähtevä letku.

Ilmansuodattimelta kaasarille menevään haitariputkeen kytketyt letkut on imuilman esilämmityksen letkuja. pdf:n sivulla 26 ylhäällä kuva.

Lisäksi kaasarin kyljessä on modulaattoriventtiililtä kiinnityslaipan alempaan nippaan menevä hyppyletku:

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: juu
Sait jo hyvät ohjeita, tähän vielä kommentti:
Jos tuosta modulaattoriventtiilistä puuttuu letku eikä sitä ole tukittu, niin siitä ei varsinaista alipainevuotoa tule, jos sen kalvo on ehjä. Sen sijaan kaasarin säätämiseen se vaikuttaa varmasti, koska jos alipaine ei vedä koneen käydessä sitä venttiiliä kiinni, rikastaa se seosta koko ajan, eikä vain käynnistyksen yhteydessä, kuten on ajateltu.teha kirjoitti: kaasuttimen sivulla joka on keulaa kohti on kolme liitäntää,
yksi avoinna ( ei imua ), kaksi niistä tukittu.
nämä ei voi olla oikein
http://dinoracing.no-ip.info/Saab_900_8 ... e2_iso.jpg
http://dinoracing.no-ip.info/Saab_900_8 ... one_so.jpg
http://dinoracing.no-ip.info/Saab_900_8 ... one_so.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00