Hälyttimen ikkunatarrat ja hälyjen eroista?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sami
"Hölösuu"

Hälyttimen ikkunatarrat ja hälyjen eroista?

Viesti Kirjoittaja Sami »

Oletteko kokeneet hälyttimien mukanatulevat ikkunatarrat kannattavaksi liimata auton ikkunoihin? Hälytinmerkkejä googlettaessa silmään osui kaikenmaailman keskusteluita (overdrive foorumi yms..) joissa peloteltiin, että hälymerkin tietämällä varas osaa tehdä temput ja auto tai vähintään irtaimisto lähtee?

Eli onko noilla tarroilla poistyöntävä vaikutus vaiko voiko jonkin hälymerkin tarrat jopa rohkaista varasta yrittämään?

Itte asentelin molempiin autoihin Defa 821 hälyttimen ja tein kytkennät asiallisesti kutistesukkalla johtonipuiksi. Asentaessa tuli mieleen, että vaikka varas olisi Defan pääsuunnittelija hänen tulisi ensiksi käyttää aikaa keskusyksikön löytämiseen ja sen jälkeen purkaa tovi noita kutistesukkanippuja päästäkseen ajelulle. Käsittääkseni tätä hän ei pääse edes tekemään ilman hälytystä... Tai en ainakaan minä keksi vai onko mulla jäänyt jotain oivaltamatta?

Molemmissa autoissa on hälytyksen sattuessa SMS modeemi, joka alkaa pukkaamaan tekstiviestejä mun kännykkään. Toisessa käytän Defan omaa SMS palikkaa (joka on muuten loistava ja helppokäyttöinen) ja toisessa oma kasailemaa GPS:llä höystettynä. Eli pääsenpähän kohtalaisessa ajassa itse paikalle, jos varas on päässyt sisään etsimään keskusyksikköä..

Mutta onko noilla ikkunatarroilla jotenkin voroja houkutteleva vaikutus? Oisko Mimmillä hälyttimistä perilläolevana jotain kokemustietoa eri merkkisistä hälyistä? (vaikka YV:llä). Cobraa etsiskelin, mutta sitä oli pääkaupunkiseudulta pirun vaikea hankkia ja myyjien puheista ei päässyt perille, että miten ja mitä mallia heille saisi tilattua, joten päädyin Defaan joka vaikuttaa ominaisuuksiltaan identtiseltä hälyltä..
Sami
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Sami »

Ok, kiitosta ja eikun tarroja liimailemaan. Jos ylipäätään hyvin tehdystä johdotuksesta kukaan säädyllisessä ajassa löytää keskusyksikön, pääsee siihen käsiksi ja vieläpä löytää oikeat karvat voi auton omistaja silti parilla jipolla Defan ja Cobran ajonestopiirit tehtyä semmoiseksi että mahdollinen tilauskeikan tekijä joutuu miettimään päänsä puhki ja koska ei ole aikaisemmin vastaavaan törmännyt ei saa autoa liikkeelle.

Varkaan käsittelystä:
Potkuilla ja lyönneillä varas pääsee vähän liian helpolla, kun ne on semmoisia kertaluonteisia ja yleensä tarkoituksena on murskata polvi tai joku muu paikka. Saman tien sairaalaan metodeja.. Ja tosiaan tulee kalliiksi itselle ja palaa aikaa oikeudessa.

Mun mielestä kaadot ja lukot on niitä eniten nöyryyttäviä.Kipu on vittumaisempi ja oikealla hengellä tehtynä niillä viljelee varkaalle pelkoa pitkäksi aikaa. Voi jopa mennä jokamiehen kiinniotto-oikeudella... Mummoja potkimalla saatu itsetunto hiukan murenee eikä steisseillä kiukuttelu ole enään niin hauskaa kun takaraivossa piilee pieni pelko ettei olekaan enään voittamaton..

Mutta todellisuuteen:

Vantaan sanomista saa aika usein lukea että kiinnijäädessään noilla autovarasnarkkareilla on ollut jonkinlainen veitsi mukana. Siinä ei tietysti kannata tehdä muuta kuin kattella matkan päästä ja soitella poliisia paikalle. Ampuma-asekaan ei taida olla niin harvinainen, joten turhapa sitä on ottaa veitsestä tai luodista auton takia. Sitä varten on poliisit.
Vastaa Viestiin