Hehkutusta!

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Hehkutusta!

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Nyt on vaan pakko pikku kaljoissa hehkuttaa miten mahtava auto saabi on! Nykyinen autokin on ollut jo sen aikaa ettei tää mitään uutuuden intoa ole. Se on vaan käsittämättömän hyvä, kaunis, tehokas, varusteltu, turvallinen, mukava ajaa,omaperäinen, pieni kulutuksinen suhteutettuna painoon ja tehoon ja yksin kertaisesti paras! 8) En puhu nyt ainostaan tonnikalasta vaan kaikista baasseista joilla oon ajanut. Tottakai välillä on pikku murheita, mutta on se vaan sen väärti! ...Ajattelin vaan kirjoittaa välillä tämmöistä kun täällä yleisimmin vatvotaan vaan niitä vikoja ja ongelmia. :wink:
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Karhun kaatanu on täälläkin. Ja voin vain yhtyä hehkutukseen :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Mä voin liittyä ilman Karhuakin :lol:

"Jouduin" ajamaan tänään Poloa, pienikoneista sellaista. En edes pitkää matkaa, vaan n.10km. Jälleen sai nollattua persdynon ja oli se ihanaa hypätä sen jälkeen oman auton puikkoihin....

Ja yllättävän kasaan meni Passatin vasen takakylki tänään kun eräs keski-ikäinen mies antoi meille Stop merkkinsä takaa vähän vauhtia kylkeen kun käännyimme hänen edestään...
Saab 900 2.0t Cab -97
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Juu, pakkohan se tässä on hehkuttaa, pikku lääkkeissä ja opiaateissa, eli selkäranka solmussa koska petti "pusla" välistä.

Aikaisemminkin muistaakseni tästä runoilin, mutta kyllä ainakin tuohon Tonnariin pätee samat asiat kuin mitkä pätevät erittäin kauniiseen Naiseen: Se on kaunis. Sillä pitää päästä ajamaan, se on upea ajaa, ja eikä sitä oikein mielellään antaisi muitten ajaa.. Siihen ei voi ikinä oikeasti luottaa, se voi pettää koska tahansa, mutta silti siihen jaksaa typerästi uskoa. Mihinkään pidemmälle matkalle ei oikeasti uskaltaisi lähteä, voi sitä häpeää jos se pettää siellä.. Sille antaa viimeisimmätkin rahansa, että se olisi luotettava mutta se ei sillä kaupalla kuitenkaan ole sitä, vaan lopulta lähtee halvalla jonkun vieraan miehen matkaan..
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Sama täällä, on se yli 20 vuotta vanha konstruktio edelleen helvetin hyvä auto. Tuli tuossa toissa päivänä motarilla kiusattua viime korimallin S6 audi avantia.
Eipä jeppe ollut uskoa silmiään kun piti oikein kolme kertaa tulla härnäämään. "Ja jää..." :twisted:
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1120
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Samat sanat. Vaikka olisin selvinpäin. Oikeastaan varsinkin silloin. Saabit ovat kohtuullisia, oikeita ja autuaallisia :D
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kyllähän näissä on kaikki mitä autolta tarvitsee :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Itse olen aina ollut sitä mieltä, että huonokin Saabi on hyvä. Totesin tuon taas tänään, kun ajelin kaverin uudella hankinnalla. '87 900i, jonka oli ostanut "sytkävikaisena", kävi näet kolmella.

Aikani ihmettelin, että missä vika, kun ei mekaanista vikaääntä kuulunut, eikä sytkäosien vaihto mitään auttanut. Avasin sitten venakopan, ja totesin, että nelospytyn imuventtiilillä ei ollut enään paininkuppia ollenkaan, nokka myöskin kyseisen venan kohdalta rusinana ja kaikenpäälle tuo paininkuppien "kehys" vai mikälie onkaan, oli murtunut kupin ympäriltä palasiksi. Silti auto kävi, ja sillä ajeltiin pitkin poikin.

Vaihdoin hajonneet hilut ja ongin aikani metallinpaloja, kunnes töhnää oli yhden kupin verran kasassa, sitten tulille ja hienosti pelaa. Saa nähdä kauanko kestää, mutta kovaa tekoa on.. :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Siitä en tiedä onko paras, mutta ominaisuudet suhteessa hintaan on ihan kohillaan :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Frostgrey kirjoitti:Siitä en tiedä onko paras, mutta ominaisuudet suhteessa hintaan on ihan kohillaan :wink:
Ja se parempi olisi esim.? :)
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

AAMEN! ja Karhunkaatoon :arrow: :wink:
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Karhuja en ole kaatanut, kuume vain kaatanut meikäläisen petiin. Mutta fiilistellä voi siltikin. Käsittämättömän onnekkaaksi itseni tunnen kun on saanut haalittua uuden 9-3SC:n haltuunsa. Muita Saabeja vähättelemättä, totean vain että onhan uskomattoman hieno auto kaikin puolin.

Täytynee järjestää omat 10-v Saabismi juhlat tänä kesänä, kun heinäkuussa tulee 10 vuotta siitä kun ostin ensimmäisen Saabini.

Kuva

Ja myönnettäköön että silloin hieman vastahakoisesti, kun en oikein satkujen ulkonäöstä hirveästi pitänyt. Jokatapauksessa auton maine sai minut ylipuhuttua (ja hyvä niin!) joten satku (´89i16-4d) tuli siis ostettua. Siitäpä alkoikin kipinä johon ei loppua ole näkyvissä. Murheita on ollut, kuten muillakin mutta aina niistä on selvitty ja perille päästy.

Malleja on ollut 900, 9000 ja nyt 9-3. Näistä satku on ja pysyy ykkösenä!

Kuva

terveisin kohta 10 vuotta Saabeillut

Marko
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Marko A kirjoitti:Kuva

terveisin kohta 10 vuotta Saabeillut

Marko
Onko sulla satkus tuollainen sisusta!? 8O Onpa pirun hieno! 8)
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Onhan se. Sähköjakkarat ja mokkasomistenahat, alkuperäis AC.
Penkit alkaa kohta oleen sisäänajetut, 275tkm istuskeltu nimittäin.

Sama toiselta kantilta:
Kuva

ja vähän muualtakin
Kuva

Ja jatketaan vielä fiilistelytunnelmissa viimekesältä:
Kuva
Kuvan istuskelutapaa ei liene kannattavaa kokeilla muilla automalleilla.. :lol:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Marko A kirjoitti:Onhan se. Sähköjakkarat ja mokkasomistenahat, alkuperäis AC.
Penkit alkaa kohta oleen sisäänajetut, 275tkm istuskeltu nimittäin.
On kyllä pirun hieno! Mikä vuosimalli?

Edit: Hieno ja hienon värinen tuo tonttukin! :wink:
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Vastaa Viestiin