Paluu Saab-kantaan... ja Check Engine ihmettelyä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kuinka se Lambaada on liitetty? Tuossa kun keskustelin kaverin kanssa jonka Tontussa Check engine- valo paloi sitkeästi anturin vaihdon jälkeen siihen saakka kunnes johtojen liitokset oli tehty tinaamalla, mutta jättämällä liitoksesta Lambdaan päin johtojen säikeet näkyviin niin että anturi saa vertailuilmansa säikeiden välistä. Siis ei sopisi laittaa teippiä tai kutistesukkaa.Breadfan kirjoitti:
Lambda on uusi.
Kuulostaa itsestäkin hullulta että anturi saisi niin pienestä välistä tarvitsemaansa ilmaa, itse en ole joutunut tuohon pahamaineiseen valoon kojelaudassa tutustumaan, mutta tuli vain mieleen.

Itselläni ainakin lampdan ohjeissa neuvottiin puristusliittimien lisäksi juottamaan hopealla, juotin ja laitoin kutistesukat päälle, hyvin on toiminut vaikkei ilmaa saakaan?.
Eikö laihialta tosiaan löydy Saabistia joka lainaisi toimivan IMMun vaikka käyttiksestään, eihän siihen menisi kuin enintään pari tuntia ja saisi varmuuden.

Eikö laihialta tosiaan löydy Saabistia joka lainaisi toimivan IMMun vaikka käyttiksestään, eihän siihen menisi kuin enintään pari tuntia ja saisi varmuuden.

9-5 Wagon -07 900 T16 -91
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Turhaa työtä teet, kun ei se mitään vaikuta !!!Breadfan kirjoitti:Taitaa olla vaasan seudun saabisteilla lähinnä turbosatkuja ja tonnareita. Mulla on tää karvalakkiedustus![]()
Ja sitten siitä lambdasta. Nyt kun muistelee, niin tuo valo alkoi palamaan jatkuvasti muutama sata kilometriä lambdan vaihdon jälkeen. Ennen vaihtoa paloi sillontällöin.
Täytyy kokeilla ottaa teipit ja sukat pois, kun ei kerran mitään maksa.
Itse olen kahteen 16 tappiseen vaihtanut uuden lambdan ja sukkineen ja abikoineen....
Sinuna putsaisin ja tarkastaisin kaikkien anturien ja boxien liitinpinnat...
JA imupuolen imusarjan kolme kumiakin kannattaa vaihtaa....unohtamatta alipaineletkujen vuotoja kabiinissa...Testaus onnistuu tulppaamalla kabiiniin menevä alipaineletku..
Näillä eväillä pitäisi vika löytyä...
Jos LH-jetti kettuilee niin kannattaa putsata ja tarkistaa kaikki liittimet:
- suuttimet
- lämpötila-anturi
- immu
- lambaada
- läppäkulma-anturi
Jos liittimien kontaktit ovat kirkkaat niin ne eivät ole päässee hapettumaan. Ja jos ne eivät ole leviällään niin eivät ole päässeen liiasta virrasta (lämmöstä) jousivoima katoamaan.
Jos ne on hapettunut niin contact cleaneria (ei mitään normi CRC:tä joka on öljyä) ja sitten jos se suojakumi on rikki, niin teipillä korjaa.
Moottorin maadoitus pitää myös tarkistaa. Siinon kannessa yks maadotuspiste ja sitten moottorin maadoitus vaihteisto->runko.
- suuttimet
- lämpötila-anturi
- immu
- lambaada
- läppäkulma-anturi
Jos liittimien kontaktit ovat kirkkaat niin ne eivät ole päässee hapettumaan. Ja jos ne eivät ole leviällään niin eivät ole päässeen liiasta virrasta (lämmöstä) jousivoima katoamaan.
Jos ne on hapettunut niin contact cleaneria (ei mitään normi CRC:tä joka on öljyä) ja sitten jos se suojakumi on rikki, niin teipillä korjaa.
Moottorin maadoitus pitää myös tarkistaa. Siinon kannessa yks maadotuspiste ja sitten moottorin maadoitus vaihteisto->runko.
99T-museopeli
Ei oo kuvaa mutta selostus löytyy: moottoritilassa vänkärin puolella sen kabiinin ilmanottokaukalon alla/maastossa mustassa suojasukassa musta liitin päässä yksinäinen kelta-valkonen johto. Näin siis allekirjotuksen S:ssä. Iteläki oli tuo piuha hukasa ko jostaki oli iskostunu päähän että siinä pitäs olla useampi johto samasa nipussa. Bosch-valmisteisa näin taitaa ollakki...?Frostwind kirjoitti:Olisko kenelläkään kuvaa lucas CU14.1 ruiskun vikakoodipistokkeen sijainnista? Löytäis sen pistokkeen niin sais ruveta ottamaan vikakoodeja.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva