ACC sekoilee?
ACC sekoilee?
Mikähän voisi olla vm94 tonnarin ACC:ssa vikana eli aloitti pari päivää sitten temppuilun: muuten toimii OK, mutta puhaltaa yleensä liian kovaa. Välillä toimii normaalisti, mutta vähän väliä nostaa nopeasti puhallustehoa kovalle eikä tottele manuaalista puhallusvoimakkuuden säätöä.
Silloin kun tekee tuota ei puhallus lopu vaikka pistää ACC:n OFF asentoon.
Tuntuu jotenkin, että säätää puhallusnopeutta noin kolmeen eri tasoon eli portaaton säätö puuttuu nyt kokonaan. Sammuessaan kuulostaa vähän siltä kuin puhallin olisi jumissa eli vähän "jurnuttaa" eikä vauhti hiljene tasaisesti.
Kalibrointi menee hienosti läpi ilman vikakoodeja...
-TT
Silloin kun tekee tuota ei puhallus lopu vaikka pistää ACC:n OFF asentoon.
Tuntuu jotenkin, että säätää puhallusnopeutta noin kolmeen eri tasoon eli portaaton säätö puuttuu nyt kokonaan. Sammuessaan kuulostaa vähän siltä kuin puhallin olisi jumissa eli vähän "jurnuttaa" eikä vauhti hiljene tasaisesti.
Kalibrointi menee hienosti läpi ilman vikakoodeja...
-TT
9-3 Aero -01
Oireet voisi viitata viimeisillään olevaan puhallinmoottoriin.
Tai siis sen lopussa oleviin hiiliin.
Tietoa, milloin moottori on vaihdettu, vaiko onko ihan orkkis vielä?
Tai siis sen lopussa oleviin hiiliin.
Tietoa, milloin moottori on vaihdettu, vaiko onko ihan orkkis vielä?
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Nyt on tuuletin täysin pimeänä.
ACC näyttäisi säätävän ihan OK, mutta moottori ei käynnisty edes syöttämällä virtaa suoraan moottorin kaksinapaiseen liittimeen. Eikö tuulettimen kuitenkin pitäisi käynnistyä jos ko liittimen navat kytketään suoraan akkuun...
Olisiko jollain hyvää ideaa voiko tuosta tutkia vielä jotain muuta vai täytyykö seuraavaksi jo alkaa suosiolla vaihtamaan tuota tuulettimen moottoria?
ACC näyttäisi säätävän ihan OK, mutta moottori ei käynnisty edes syöttämällä virtaa suoraan moottorin kaksinapaiseen liittimeen. Eikö tuulettimen kuitenkin pitäisi käynnistyä jos ko liittimen navat kytketään suoraan akkuun...
Olisiko jollain hyvää ideaa voiko tuosta tutkia vielä jotain muuta vai täytyykö seuraavaksi jo alkaa suosiolla vaihtamaan tuota tuulettimen moottoria?
9-3 Aero -01
Olisiko jollain hyviä ohjeita/vinkkejä, mitä kannattaa muistaa tuon moottorin irroituksessa? Haulla ei löytynyt oikein ohjeita ko hommaan.
Lämmin talli onneksi on hommaan eli ei tarvitse pitää kiirettä purkamisessa, mutta nyt tekisi mieli tehdä homma rikkomatta kovin paljoa muita osia samalla...
Lämmin talli onneksi on hommaan eli ei tarvitse pitää kiirettä purkamisessa, mutta nyt tekisi mieli tehdä homma rikkomatta kovin paljoa muita osia samalla...
9-3 Aero -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Homman voi tehdä nopeasti (n. 30min) tekemällä koteloon reiän tai kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, jolloin aika-arvio ensikertalaiselle lienee 4-8h, kun kyseessä on ilmastoinnilla oleva tonttu.TT kirjoitti:Olisiko jollain hyviä ohjeita/vinkkejä, mitä kannattaa muistaa tuon moottorin irroituksessa? Haulla ei löytynyt oikein ohjeita ko hommaan.
Lämmin talli onneksi on hommaan eli ei tarvitse pitää kiirettä purkamisessa, mutta nyt tekisi mieli tehdä homma rikkomatta kovin paljoa muita osia samalla...
Pari linkkiä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=46441
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 3239#53239
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
En viitsi eloittaa uutta aihetta joten kysyn tähän samaan jatkoksi.
Toissa aamuna töihin lähtiessä auto ei puhaltanut kuin kuumaa ilmaa paitsi jos laittoi LO-asentoon, jolloin puhalsi kylmää kuin mahdollista. lisäksi puhallin ei puhaltanut AUTO-asennolla kuin keskikovaa eikä sitä saanut manuaalisesti säädettyä kuin keskikovaksi ja pois. Myös puhallinnopeus heilui, välillä tuntui hyytyvän ja sitten taas puhalsi pitkän aikaa keskiasennolla jonka jälkeen taas alkoi hyytyä Kalibrointi antoi kaksi vikaa, näkyykös nämä viat myös myöhemmin techillä katsottaessa kun ei vikoja ilmoitellut enää seuraavilla kalibroinneilla?
Käytin akun myös irti jonka jälkeen puhallin toimi muutaman minuutin ihan ok, mutta lämmönsäätö ei. Eilen sitten puhallin sanoi työsopimuksen irti kokonaan, kuulemma oli pitänyt jonkinlaista raksutusta ennen sammumista.
Lämmönsuuntaus toimi hyvin eikä muissakaan toiminnoissa ollut mitään häikkää.
Toissa aamuna töihin lähtiessä auto ei puhaltanut kuin kuumaa ilmaa paitsi jos laittoi LO-asentoon, jolloin puhalsi kylmää kuin mahdollista. lisäksi puhallin ei puhaltanut AUTO-asennolla kuin keskikovaa eikä sitä saanut manuaalisesti säädettyä kuin keskikovaksi ja pois. Myös puhallinnopeus heilui, välillä tuntui hyytyvän ja sitten taas puhalsi pitkän aikaa keskiasennolla jonka jälkeen taas alkoi hyytyä Kalibrointi antoi kaksi vikaa, näkyykös nämä viat myös myöhemmin techillä katsottaessa kun ei vikoja ilmoitellut enää seuraavilla kalibroinneilla?
Käytin akun myös irti jonka jälkeen puhallin toimi muutaman minuutin ihan ok, mutta lämmönsäätö ei. Eilen sitten puhallin sanoi työsopimuksen irti kokonaan, kuulemma oli pitänyt jonkinlaista raksutusta ennen sammumista.
Lämmönsuuntaus toimi hyvin eikä muissakaan toiminnoissa ollut mitään häikkää.
Ilmeisesti lämpötilan haistelijassa häikkää ja puhallinmoottori kuullostaa olevan loppu.Teme33 kirjoitti:En viitsi eloittaa uutta aihetta joten kysyn tähän samaan jatkoksi.
Toissa aamuna töihin lähtiessä auto ei puhaltanut kuin kuumaa ilmaa paitsi jos laittoi LO-asentoon, jolloin puhalsi kylmää kuin mahdollista. lisäksi puhallin ei puhaltanut AUTO-asennolla kuin keskikovaa eikä sitä saanut manuaalisesti säädettyä kuin keskikovaksi ja pois. Myös puhallinnopeus heilui, välillä tuntui hyytyvän ja sitten taas puhalsi pitkän aikaa keskiasennolla jonka jälkeen taas alkoi hyytyä Kalibrointi antoi kaksi vikaa, näkyykös nämä viat myös myöhemmin techillä katsottaessa kun ei vikoja ilmoitellut enää seuraavilla kalibroinneilla?
Käytin akun myös irti jonka jälkeen puhallin toimi muutaman minuutin ihan ok, mutta lämmönsäätö ei. Eilen sitten puhallin sanoi työsopimuksen irti kokonaan, kuulemma oli pitänyt jonkinlaista raksutusta ennen sammumista.
Lämmönsuuntaus toimi hyvin eikä muissakaan toiminnoissa ollut mitään häikkää.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04