900 -94 kytkin
900 -94 kytkin
Moi.
Vaihdettu helmikuussa viggenin kytkinpaketti ja painelaakeri. Säätö jäi edelleen vaijeritoimiseksi. Kaksi kertaa käytin eikä saaneet säädettyä vaan poljin otti sentin lattiasta. Kaveri sai säädettyä sitä vähän ylöspäin kun oli ensin putsattu kierteet.
Käynyt kolmannen kerran tutkituttamassa toimintaa ja aina on kuulemma vika vaijerissa.
Oireet alusta asti olleet seuraavat:
Kytkimen painaa pohjaan ajaessa vaihde päällä niin kuuluu voimakasta rahinaa, löysää polkimen ylös ja ääni häviää. Sama ääni kytkintä käytettäessä ajossa vaikkei vaihde ole päällä.
Poljin niin jäykkä ettei kokeillun saabin automaattisäätövaijerin säädöt pidä vaan antaa periksi joka polkaisulla ja säätöalue loppuu ja kammettava säätö taas alkuun ja antaa periksi..............jne.
Laitettu uusi manuaalisäätöinen vaijeri joka myös hiton jäykkä.
Kytkimen toiminta-alue muuttuu koko ajan eli ei ota samassa kohtaa. Myös vetää laatikkoa ja konetta kun kytkintä käyttää paikallaan auto sammuksissa.
Olenko paranoidi vai onko kytkimen toiminta rahinoineen ominaisuus?
Vaihdettu helmikuussa viggenin kytkinpaketti ja painelaakeri. Säätö jäi edelleen vaijeritoimiseksi. Kaksi kertaa käytin eikä saaneet säädettyä vaan poljin otti sentin lattiasta. Kaveri sai säädettyä sitä vähän ylöspäin kun oli ensin putsattu kierteet.
Käynyt kolmannen kerran tutkituttamassa toimintaa ja aina on kuulemma vika vaijerissa.
Oireet alusta asti olleet seuraavat:
Kytkimen painaa pohjaan ajaessa vaihde päällä niin kuuluu voimakasta rahinaa, löysää polkimen ylös ja ääni häviää. Sama ääni kytkintä käytettäessä ajossa vaikkei vaihde ole päällä.
Poljin niin jäykkä ettei kokeillun saabin automaattisäätövaijerin säädöt pidä vaan antaa periksi joka polkaisulla ja säätöalue loppuu ja kammettava säätö taas alkuun ja antaa periksi..............jne.
Laitettu uusi manuaalisäätöinen vaijeri joka myös hiton jäykkä.
Kytkimen toiminta-alue muuttuu koko ajan eli ei ota samassa kohtaa. Myös vetää laatikkoa ja konetta kun kytkintä käyttää paikallaan auto sammuksissa.
Olenko paranoidi vai onko kytkimen toiminta rahinoineen ominaisuus?
Viimeksi muokannut Kupari, To Heinä 05, 2007 09:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viggenin kytkin on oikeasti varsin jäykkä verrattuna normaalin 2.0T kytkimeen ja yleisesti suositellaan nestekytkintä viggenin kytkimelle.. Tuo kytkinmekanismi on varsin simppeli, eli yksi mitä voi tehdä, on yrittää diagnosoida laatikon päältä vaijerin kääntämästä vivusta, että kääntyykö mekanismi jokakerta samanverran polkimeen nähden. Tätä voisi verrata myös toiseen (toimivaan) vaijerikytkimeen. Tällä saisi haarukoitua vikaa vaijerin tai kytkimen suuntaan.
Edit: mitä tarkoitat, että vetää konetta ja laatikkoa painettaessa paikallaan kytkintä? Vaijerihan on "haarukassa" koneen päällä ja polkemisen ei pitäisi mitenkään siirtää moottoria&laatikkoa??
Edit: mitä tarkoitat, että vetää konetta ja laatikkoa painettaessa paikallaan kytkintä? Vaijerihan on "haarukassa" koneen päällä ja polkemisen ei pitäisi mitenkään siirtää moottoria&laatikkoa??
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Moi.
Verrattu samanlaiseen aamulla. Vipu johon kytkinvaijeri tulee laatikon kupeessa näyttää olevan mulla eri asennossa eli hieman vinossa.
Liikkuminen on sitä että kun painat kytkinpoljinta niin laatikko ja kone liikahtaa pelkästään kytkimen käytöstä pikkuisen. En kyllä ihmettele vaikka kumityynyt olisi antanut periksi, ovat kuitenkin ehjät kuten myös laatikon kumit. Toi rahina pelottaa eniten, kytkimen myös saattaa luistaa kun pyörien edessä on pienikin este paikaltaan normaalisti lähdettäessä. Myös laitettava kierroksia ravistamisen ja tärinän ehkäisemiseksi tavallista enemmän. Ahtopaineet rajoitettu tämän ongelman vuoksi joten vääntö nyt noin 360 newtonia pyörästä. Laatikko toimii vielä mutta kauanko se kestää kun välillä vaihteet menneet vain kirskuen päälle (poljin ottanut silloin noin sentin lattiasta). Uutta laatikkoa en laita ennen tämän selviämistä alle.
Kahdesta autoa kokeilleesta ammattimiehestä molemmat veikanneet painelaakeria rahinan syyksi.
Verrattu samanlaiseen aamulla. Vipu johon kytkinvaijeri tulee laatikon kupeessa näyttää olevan mulla eri asennossa eli hieman vinossa.
Liikkuminen on sitä että kun painat kytkinpoljinta niin laatikko ja kone liikahtaa pelkästään kytkimen käytöstä pikkuisen. En kyllä ihmettele vaikka kumityynyt olisi antanut periksi, ovat kuitenkin ehjät kuten myös laatikon kumit. Toi rahina pelottaa eniten, kytkimen myös saattaa luistaa kun pyörien edessä on pienikin este paikaltaan normaalisti lähdettäessä. Myös laitettava kierroksia ravistamisen ja tärinän ehkäisemiseksi tavallista enemmän. Ahtopaineet rajoitettu tämän ongelman vuoksi joten vääntö nyt noin 360 newtonia pyörästä. Laatikko toimii vielä mutta kauanko se kestää kun välillä vaihteet menneet vain kirskuen päälle (poljin ottanut silloin noin sentin lattiasta). Uutta laatikkoa en laita ennen tämän selviämistä alle.
Kahdesta autoa kokeilleesta ammattimiehestä molemmat veikanneet painelaakeria rahinan syyksi.
Viimeksi muokannut Kupari, To Heinä 05, 2007 09:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voi olla että moottorivaihteisto heilahtaa sen millin-2, kun vaijeri tahtoo vähän muuttaa muotoansa, kun se pingottuu ulkokuoreen nähden.
Vipu voi olla hieman eri asennossa uudella kytkimellä, kun levy on paksumpi, eli ylhäältä päin katsottuna hieman enemmän vastapäivässä. Kun kytkin kuluu, niin vipu kääntyy hieman kauemmaksi tulipellistä lepoasennossa.
Tuo rohina vähän ihmetyttää. Kuuluuko se myös kun painaa kevyesti kytkintä (jolloin painelaakerin pyörivä osuus pyörii varmasti mukana). Joissain tapauksissa tahmea painelaakeri ei välttämättä pyöri kevyellä kosketuksella mukana, vaan hinkkaa kevyesti paineasetelman liuskoja, josta voi tulla ilkeä ääni.
monissa kytkimissä on oma kevyt jousi, joka painaa painelaakeria kokoajan kevyesti paineasetelmaa kohti, mutta muistaakseni tuossa mekaanisessa ei tainnut olla tätä. Nestekytkimessä on vihreän haitarin sisällä jousi.
Oman kokemuksen pohjalta Viggenin kytkin on varsinkin uutena hieman terävä ottamaan, eli vaatii hieman enemmän kierroksia. Specin stage 3+:lla on huomattavasti helpompi ryömittää autoa ja on selkeästi kevyempi painaa poljinta. (erot nestekytkimellä, mutta vaijerilla ero olisi varmastikkin vielä selkeämpi..)
Hook
Vipu voi olla hieman eri asennossa uudella kytkimellä, kun levy on paksumpi, eli ylhäältä päin katsottuna hieman enemmän vastapäivässä. Kun kytkin kuluu, niin vipu kääntyy hieman kauemmaksi tulipellistä lepoasennossa.
Tuo rohina vähän ihmetyttää. Kuuluuko se myös kun painaa kevyesti kytkintä (jolloin painelaakerin pyörivä osuus pyörii varmasti mukana). Joissain tapauksissa tahmea painelaakeri ei välttämättä pyöri kevyellä kosketuksella mukana, vaan hinkkaa kevyesti paineasetelman liuskoja, josta voi tulla ilkeä ääni.
monissa kytkimissä on oma kevyt jousi, joka painaa painelaakeria kokoajan kevyesti paineasetelmaa kohti, mutta muistaakseni tuossa mekaanisessa ei tainnut olla tätä. Nestekytkimessä on vihreän haitarin sisällä jousi.
Oman kokemuksen pohjalta Viggenin kytkin on varsinkin uutena hieman terävä ottamaan, eli vaatii hieman enemmän kierroksia. Specin stage 3+:lla on huomattavasti helpompi ryömittää autoa ja on selkeästi kevyempi painaa poljinta. (erot nestekytkimellä, mutta vaijerilla ero olisi varmastikkin vielä selkeämpi..)
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Moi.
Rohina kuuluu heti kun poljinta alkaa painaa. Ääni on voimakas ja kuuluu hyvin selkeästi sisälle. Ajettu noin 3200km kyseisellä paketilla ja toiminta on vähän parantunut lähtötilanteesta lukuunottamatta rohinaa joka kovenee ajan myötä.
Kiitos vinkeistäsi ja tiedoistasi.
Tiesin että poljin tulee jäykemmäksi eikä se haittaa mutta kun kytkimen laiton jälkeen jumittuneella ja säätö pielessä olevalla vaijerilla piti hampaat irvessä polkea niin otti päähän.
Viimeisin viritys on hyvä, poljin ei narise ja voimaa tarvitsee noin puolet entisestä, passattu juuri pihalla ottamaan siinä hivenen alle puolen välin. Vaihteet lopsahtaa nätisti ja äänettömästi paikalleen.
Rohina, täristys ja luisto vaan ihmetyttää.
No kai jatkettava etupään uusimista. Murrokset, pyöränlaakerit ja vetarinmaljat odottaa asennusta, hammastanko haussa.
Rohina kuuluu heti kun poljinta alkaa painaa. Ääni on voimakas ja kuuluu hyvin selkeästi sisälle. Ajettu noin 3200km kyseisellä paketilla ja toiminta on vähän parantunut lähtötilanteesta lukuunottamatta rohinaa joka kovenee ajan myötä.
Kiitos vinkeistäsi ja tiedoistasi.
Tiesin että poljin tulee jäykemmäksi eikä se haittaa mutta kun kytkimen laiton jälkeen jumittuneella ja säätö pielessä olevalla vaijerilla piti hampaat irvessä polkea niin otti päähän.
Viimeisin viritys on hyvä, poljin ei narise ja voimaa tarvitsee noin puolet entisestä, passattu juuri pihalla ottamaan siinä hivenen alle puolen välin. Vaihteet lopsahtaa nätisti ja äänettömästi paikalleen.
Rohina, täristys ja luisto vaan ihmetyttää.
No kai jatkettava etupään uusimista. Murrokset, pyöränlaakerit ja vetarinmaljat odottaa asennusta, hammastanko haussa.
Viimeksi muokannut Kupari, To Heinä 05, 2007 09:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su Huhti 29, 2007 20:13
- Paikkakunta: Mäntsälä
vaihdatin kanssa kytkimen saabiini 900 -94 ja samassa rytäkässä hajosi kytkimen vaijeri. en oikeen tiedä mikä siinä on kytkin laahaa koko ajan vaikka se on käyty säädättämässä. mut korjaamolla sanottiin että mitä enemmän kytkintä käyttää sitä korkeemmalta kytkin alkaa ottaa. kaikista paras on se että koko vaihteisto vivusto irtosi runnotuista vaihteista päälle!!!!!
Jep.
Onneksi kaverin kanssa saatiin passattua säätö nyt hyväksi ja mitä enemmän käyttää sen paremmalta tuntuu poljin. Rahina jatkuu mutta luistaminen loppui.
Ohjausvaihde raidetankoineen vaihdettu, maanantaina etupyörän laakerit, ulommat murrokset kumeineen, etusatulat ja taaemman tukivarren helat apurunkoon vaihdetaan.
Toivon että sulla menis paremmin ja nopeammin kytkimes kuntoon saanti kun mulla.
Onneksi kaverin kanssa saatiin passattua säätö nyt hyväksi ja mitä enemmän käyttää sen paremmalta tuntuu poljin. Rahina jatkuu mutta luistaminen loppui.
Ohjausvaihde raidetankoineen vaihdettu, maanantaina etupyörän laakerit, ulommat murrokset kumeineen, etusatulat ja taaemman tukivarren helat apurunkoon vaihdetaan.
Toivon että sulla menis paremmin ja nopeammin kytkimes kuntoon saanti kun mulla.
Viimeksi muokannut Kupari, To Heinä 05, 2007 09:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.