Elikkäs tarkoituksena hiukan tutkia elähtäneen vakiopuhaltimen kuntoa ja ajaa jatkossa ilman apc synsteemiä. Jotain sain kerättyä hakua käyttäen, kuten sen että jos aktuaattorilla haluaa säätää paineet niin aktu ja kompura pitää ilmeisesti yhdistää letkulla, korjatkaa jos olen väärässä. Lisäksi jos aktusta ruuvaamalla ei saa riittävästi painetta niin kytkinpolkimen palautusjousi käy ensalkuun ulkoiseksi jouseksi.
APC:n kanssa oon takunnut noin 2 vuotta ja toiminta ei vieläkään ole sellaista, että jaksaisi elää sen kanssa. Tavoitteena suht samanlainen funktio kuin apc:n kanssakin, eli matalilla kierroksilla ahdot semmoista 0.8-1 luokkaa ja kierroksilla sitten sen minkä 03 jaksaa tuupata. Nakutus äänenä on sen verran tutuksi tullut, että korva ja maalaisjärki saa toimia vastedes apc:nä.
Jos olet kokeillut jotain vastaavanlaista niin laita viestiä, ettei tarvi keksiä pyörää uudelleen....
Viimeksi muokannut e0000333, Su Touko 20, 2007 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
Simppeli hommahan tuo, bleed-valve tai rajapaineventtiili vaan mankkuvenan tilalle. Itselläni käytössä Turbosmartin Boost Tee jonka toimintaan olen ollut tyytyväinen toisin kuin edelliseen Forgen bleed-valveen. Itse jättäisin APC:n vielä vilkuttamaan nakulediä varmuuden vuoksi.
Halvin & helpoin ratkaisu on tietty irroittaa mankulle aktuaattorilta menevä letku...
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo. '84 900T8 Museoautoprojekti
Jokke A kirjoitti:Simppeli hommahan tuo, bleed-valve tai rajapaineventtiili vaan mankkuvenan tilalle. Itselläni käytössä Turbosmartin Boost Tee jonka toimintaan olen ollut tyytyväinen toisin kuin edelliseen Forgen bleed-valveen. Itse jättäisin APC:n vielä vilkuttamaan nakulediä varmuuden vuoksi.
Halvin & helpoin ratkaisu on tietty irroittaa mankulle aktuaattorilta menevä letku...
Jotain bleederiä olisi myös tarkoistus lisätä myöhemmin, koska autolla toisinaan ajaa myös hameväkeä. Pitääpä laittaa tuo mainitsemasi boost tee muistiin. Ja APC jää toki hoitamaan muita tehtäviä.
Eli jos nappaan tuon aktun letkun irti mankulta niin ahdot riippuvat pelkästään aktun jousesta. Eli tuo letku menee kalvon aukenemista vastustavalle puolelle. Eli ahdot auttavat jousta pitämään hukkista kiinni.
Mutta äsken ajoin siten että läppäkotelosta meni letku aktulle. Ja aktusta säätö ihan tapissa ja ahtoja löytyy vain noin 0.5. Onko normaalia vai pitäisikö epäillä palanutta hukkista....? Eikös tuo kun ahdot johdetaan suoraan aktulle ole se "pakkosyöttö" moodi? Ja silti ahtoja ei löydy vai menikö jotain pieleen....
e0000333 kirjoitti:
Jotain bleederiä olisi myös tarkoistus lisätä myöhemmin,
Koitappa hakua sanalla "wilkerson". Tuon mukaan ainakin itse menen, kunhan saan joskus ton T8:n projektoitua siihen kuntoon, että "viri" tulee ajankohtaiseksi
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
e0000333 kirjoitti:
Mutta äsken ajoin siten että läppäkotelosta meni letku aktulle. Ja aktusta säätö ihan tapissa ja ahtoja löytyy vain noin 0.5. Onko normaalia vai pitäisikö epäillä palanutta hukkista....? Eikös tuo kun ahdot johdetaan suoraan aktulle ole se "pakkosyöttö" moodi? Ja silti ahtoja ei löydy vai menikö jotain pieleen....
Nythän auto on matalapaineturbo. Eli ihan normaalia.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo. '84 900T8 Museoautoprojekti
Noniin.... kyllä se vanha viheltävä mutka vielä jaksaa puskea painetta...
Tarkalla nilkalla uskalsi testata menocuttiakin, joka oli kyllä aika alhaalla, eli noin 0.9bar... Liekkö 8 tappisessa eri kuin 16 tappisessa, joka ilmeisesti 1.2bar? Mitenkäs se ruuvaaminen menikään paljonko oli paljon?
Mutta kuitenkin hyvä, että ahdin toimii ja herkästi nostaa painetta vaikka luonnollisesti osakaasulla piti ajella ettei jää välille.... Kierroksilla luonnollisesti hiipuu. Ensimmäisiä kertoja kuului kabiiniin asti kun boschin by-bass lepatti vaihdetta vaihtaessa. Taisi se parikertaa aueta pelkällä ahtopaineellakin....
Viimeksi muokannut e0000333, Ti Touko 22, 2007 14:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
e0000333 kirjoitti:
Jotain bleederiä olisi myös tarkoistus lisätä myöhemmin,
Koitappa hakua sanalla "wilkerson". Tuon mukaan ainakin itse menen, kunhan saan joskus ton T8:n projektoitua siihen kuntoon, että "viri" tulee ajankohtaiseksi
Joo Nipponi poikien foorumilta jo kyseinen värkki tuli äsken tutuksi. Voishan tuotakin kysellä...
Jokke A kirjoitti:Nythän auto on matalapaineturbo. Eli ihan normaalia.
Joo tosiaan. Alkoi taas selkiintyä, kun jaksoi mennä pellin alle ja katsoa... W letku irti sain testattua että ahdin on kondiksessa. Seuraavaksi sen bleederin hakuun....
Jokke A kirjoitti:Itselläni käytössä Turbosmartin Boost Tee jonka toimintaan olen ollut tyytyväinen toisin kuin edelliseen Forgen bleed-valveen.
Onko sulla muuten tuo kabiiniin vai konehuoneeseen asennettava versio?
Yhtäkkiä en kyllä tajua mitä eroa vois olla asennuspaikalla. Sisäversio kuitenkin puolet kalliimpi. Tuo konehuone versio tuntuis simppeliltä ja sopivan pieneltä. Helppo vain katkaista aktun letku ja laittaa se väliin. Mitäs sitä säätelemään sitten kun oikea asento on löytynyt....
Duhini Vaasassa myisi sopivasti Revotecin Bleediä hintaan 49e. Mutta sekin on pilattu yhdellä ylimääräisellä letkulähdöllä. Yksinkertaisempaa olisi jos saisi vain laittaa tuon värkin yhteen letkuun. Mutta samahan tuo periaatteessa jos mankku jää virattomaksi niin vetäisi samoista letkupaikoista kabiiniin asti uudet letkut. Japanimporstilta saisi tuon "2-napaisen" Boost Teen hintaan 59e. Konehuonemalli olisi mukava siinäkin suhteessa ettei se piilotettuna niin kiinnostaisi katsastus setää....
e0000333 kirjoitti:Duhini Vaasassa myisi sopivasti Revotecin Bleediä hintaan 49e. Mutta sekin on pilattu yhdellä ylimääräisellä letkulähdöllä. Yksinkertaisempaa olisi jos saisi vain laittaa tuon värkin yhteen letkuun. Mutta samahan tuo periaatteessa jos mankku jää virattomaksi niin vetäisi samoista letkupaikoista kabiiniin asti uudet letkut. Japanimporstilta saisi tuon "2-napaisen" Boost Teen hintaan 59e. Konehuonemalli olisi mukava siinäkin suhteessa ettei se piilotettuna niin kiinnostaisi katsastus setää....
tuo nyt on juuri se oikea bleedi tuo 3 reikäinen kun menee suoraan mankun tilalle ja ei päästä jo mitattua ilmaa ulos tai ime alipaineella sieltä ilmaa