Kokemuksia citroenista
Kokemuksia citroenista
En tiedä sopiiko aihe tälle foorumille mutta tässä kyselisin että onko foorumilaisilla kokemuksia citroen xantioista? Minkälaisia vikoja niissä on ja miten ne ylipäätänsä toimii täällä suomen oloissa Kun ajattelin että jos kokeilisi semmoista autoa seuraavaksi...
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Xantiasta ja citikoista yleensä oli piiitkä topic joku aika sitten... kannattanee hakea se esiin. Sieltä löytynee kaikki oleellinen tieto siitä kuinka naapurin kummin serkun velipuolen luokkakaverilla oli jäänyt Visan huohotin vuonna -84, mistä taas seuraa se että kaikki citikat ovat täysin paskoja
http://www.citroen-foorumi.com
Kysymykseen... jokusella on omiakin kokemuksia, samat viat kuin muissakin autoissa (ruostetta ei ikävä kyllä ole), toimii hyvin kun on huollettu ja huoltaa itsekin hyvin.
http://www.citroen-foorumi.com
Kysymykseen... jokusella on omiakin kokemuksia, samat viat kuin muissakin autoissa (ruostetta ei ikävä kyllä ole), toimii hyvin kun on huollettu ja huoltaa itsekin hyvin.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Itselläni kokemusta kolmesta 2.0 8V koneesta talviajossa ja huohotin ei ole jäätynyt. Yksi kone tuppasi aina välillä tosin nostamaan öjlytikkua ylös mutta ei mitään dramaattisempaa (tikkukin oli tosi löysässä eli ei isompia paineita). Ilmeisesti 16V:ssä on erilaisia letkun vetoja koneen etupuolella?
Kokonaisuutena sanoisin että Xantiassa on kyyti, varusteet ja ruostepolitiikka kohdallaan hintaansa nähden!
Kokonaisuutena sanoisin että Xantiassa on kyyti, varusteet ja ruostepolitiikka kohdallaan hintaansa nähden!
Joo no kyllähän sen sitten itse huomaa minkälainen se on kun ajaa muutaman kymmenen tuhatta semmoisella Minunkin mielestä tuo xantia taitaa olla ainut ranskalainen auto joka on siitä paremmasta päästä...
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Xantiasta ei ole omakohtaista kokemusta mutta ensimmäinen autoni, 94-mallinen ZX (kyseessähän on siis hyvin pitkälti sama auto kuin Pösön 306) pelasi täysin moitteetta myös pahimmilla pakkaskeleilläkin. Hivenen tylsä kyllä ranskalaiseksi mutta pienikulutuksinen ja suht mukava ajettava niin maantiellä kuin kaupungissakin
Kai se yleinen sitikkaviha perustuu suurimmaksi osaksi ennakkoluuloihin ja "naapurin serkun kaverin kaimalla oli 80-luvulla BX"-tyylisiin kuulopuheisiin
Kai se yleinen sitikkaviha perustuu suurimmaksi osaksi ennakkoluuloihin ja "naapurin serkun kaverin kaimalla oli 80-luvulla BX"-tyylisiin kuulopuheisiin
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Diesel Xantiasta on kokemusta laatikkojumpan muodossa, eli tämmönen sähköisesti ohjattu automaagi joka halusi vaihtaa ihan omia aikojaan vaikka pienemmälle. Autoon oli jo edellisen omistajan toimesta laitettu uusi kone kun männät olivat kurkistelleet lohkosta tomaatin vaihdettua moottoritiellä pienempää päälle.
Ongelmista päästiin lopulta eroon vaihtamalla normaali keppiloota automaatin tilalle, muuten citikka pelasi ja pelaa yhä edelleen loistavasti.
Ongelmista päästiin lopulta eroon vaihtamalla normaali keppiloota automaatin tilalle, muuten citikka pelasi ja pelaa yhä edelleen loistavasti.
Hienoisia kokemuksia 2.0 8V Xantusta, syksyllä semmonen hommattiin ja ainakin talven toimi hienosti jopa ilman lämmitystä, tietty kun ulkoa laitto käyntiin niin hiukka jäykkänä oli paikat kun öljyllä toimii melkein kaikki. Etupään kanssa tuossa oli pieniä murheita mutta nekin hoitu melko helposti kun keli pikkusen lämpeni niin osien vaihdolla. Kyllä se ihan mukava vehje on ajella jahka tottuu hienoiseen pehmeyteen.
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Vuonna 2000 omistin Xantia Breakin, jolla oli ikää vain 3 vuotta. Puolessa vuodessa tuli pakonomainen tarve päästä siitä eroon. Ei oikeastaan yhtä yksittäistä syytä. Tilaa oli hyvin. Eniten minua ehkä vaivasti suuri koko , koska asuimme silloin ahtaassa Helsingissä (leveät ovet ei oikein toimi lasten kanssa parkkihallissa). Seuraava miinus tulee mukavuudesta, joka ei oikein toiminut kuskin osalta, kun kyyti oli niin unettavaa. Ehdin lyhyen ajan sisällä korjauttaa sitä Veholla ja hinnat oli suolaiset. Mutta silti ainakin Visa, BX ja C3 saa minulta symbatiapisteet
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Jos saa saivarrella niin kone saattaa kestää hiukan paremmin automaatin perässä koska sitä ei voi niin helposti pilata vedättämällä tai huudattamalla. Kyllä niillä pitkään ajelee, joskin huonolla tuurilla vanhemmissa 8V koneissa voi olla kovettuneet venttiilin ohjurin kumit jo alle 200tkm lukemilla.saba90 kirjoitti:Täytyy vielä tehdä yks jatkokysymys Mites kestävä tuo citikan kone on jos ei ole automaattilaatikolla ja noin yleensäkin
'97 asti Xantioissa on ZF 4HP "perinteinen" automaatti ja facelift-malleissa AL4 joka on sähköisesti ohjattu. Dieselien ja V6-mallien osalta voi esiintyä eroavaisuuksia.
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola