Paluu Saab-kantaan... ja Check Engine ihmettelyä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Biltemasta uusi anturi hintaan 39.90 eskoo..ja taas saappi pelaa..
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Breadfan kirjoitti:Mä luulen, että ostan hiukka kalliimman lambdan, semmosen ettei tarvi mitään liitoksia tehdä vaan käy alkuperäsiin liittimiin.
Olen kahteen kahteen satkuun vaihtanut tarvike lambdan eikä ole ollut mitään ongelmia..Toisella autolla ajettu jo 80.000 km(sama käy myös GM:n pirsseihin)..ja toisella muutama tkm....(biltemasta..epäilin kyllä itsekkin toimivuutta mutta näyttää toimivan loppui ce valon vilkuttelu)



Pitää muistaa ettei anturit ole saabin valmistamat, eli kloonikin käypi...

Muista ottaa sydäntipat mukaan kun marssit merkkihuollosta osaa hakemaan...
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kupari rasva väliin ja sopivasti kiinni. helpottaa seuraavaa irrotusta....

edit mie muuten löysin sen ehjän lampdan..... oli liian näkyvällä paikalla.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Breadfan kirjoitti:Nyt on uusi lambda kiinni, mielestäni sopivalla tiukkuudella. Ei ollenkaan niin kireellä kun viimeks.

Ostin Walkerin valmistaman lambdan. Siihen sitten lisäksi saman valmistajan liittimet johtoineen. Hintakin oli sitten 115€. Vaan eipähän tartte miettiä, onko se nyt oikein kytketty.

Valon palamiseen en uskalla ottaa mitään kantaa vielä. Vaihdon jälkeen (akku oli irti sen ajan) valo sytty hetken starttauksen jälkeen ja sammu sitte itellään. Koelenkillä (n. 20 km) ei syttyny. Vaan niinhän se oli viimeksikin :roll:
Ja huomenna taas palaa vai ?? On se nimittäin niin ihmeellinen valo kun se syttyy aina vaan :roll: :roll:
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Toivotaan, että se sammui lopullisesti. Ittellä meni tuossa reippaat sata kilometriä ilman ce-valoa, saa nähä koska se taas leimahtaa tauluun...

btw, kun otatte noita vikakoodeja, niin pitääkö sitä katkaisijaa käyttää päällä siinä vaiheessa kun ensimmäisen koodin jälkeen tulee se pidempi välähdys. Tällöinhän sen pitäisi näyttää seuraava koodi? Itellä alkaa kuitenkin näyttämään pelkkiä pitkiä välähdyksiä eli käsittääkseni 0000:aa? Kokeiltiin kaverinkin satkusta ja sama homma. Teenkö jtn väärin vai eikö siellä muistissa kertakaikkiaan ole muita vikakoodeja?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Toiminta periaate: vilkkukoodit Check Engine valolla. Aloittaa aina 1-3:lla. Jokaisen vikakoodin alussa ja lopussa näytetään pitkää vilahdusta.
Kytke yhdysjohdin kytkimellä kolminapaiseen testauspistokkeen napaan 1 kelt/valk johdin ja maadoituksen väliin.
Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. Sytytysvirta päälle. Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. C-E valo vilkahtaa lyhyesti. Kytke kauko-ohjauskytkin pois. C-E näyttää ekan vikakoodin. Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. C-E valo vilkahtaa lyhyesti. Kytke kauko-ohjauskytkin pois. C-E näyttää tokan vikakoodin. Kytke kauko-ohjauskytkin päälle. C-E valo vilkahtaa lyhyesti. Kytke kauko-ohjauskytkin pois. C-E näyttää kolmannen vikakoodin. Pitkä vilahdus osoittaa tallentuneiden vikakoodien loppumisen.
Jos on tarpeen saada testaustoiminto uudelleen alkuun kytkemällä kauko-ohjaus päälle ja kahden lyhyen vilahduksen jälkeen pois päältä, jolloin vika 1 tule näkyviin.
WTF
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 14:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja WTF »

Breadfan kirjoitti:Noniin, tämmönen se sitten on.


Lievästi muistuttaa mun ekaa saabiani, tosin se oli combi ja kaasari.
Pitää nyt jotain kirjoittaa, kun tuli rekisteröidyttyä tännekin foorumille.
Aikaisemmin ei ole ollut Saabia kuin 15 vuotta sitten just kaasari combi.

Nyt tuli sitten edistystä, kun tuli hommattua ruisku combi
http://public.fotki.com/K1500/click/saab.html

Mitä selaillut näitä keskusteluja täällä niin taitaa olla aika asiallinen palsta.

Mites tuollaisesta og900:sta kahdeksan venaisesta saa tietoja ulos, kun mitä näitä lueskellut niin eihän 8v autossa ole sitä hiivatun valoa?

Onko kukaan onnistunut löytämään Saabille sopivaa tietokone ohjelmaa anturi- ja vikatietojen lukemiseen sekä kaapelia.

Noihin uudempiin OBD2 vehkeisiin niitä kyllä on pilvin pimein.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

8-venasissa on mekaaninen ruisku joten ei sieltä mitään koodeja saa ulos mutta ei ole kauheasti tarvettakaan.
Tuon vianhausta on kyllä kirjoituksia vaikka kuinka jos rupee oireileen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
WTF
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 14:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja WTF »

Ilmankos siitä ei mitään löytynytkään vaikka miten pengoin.
Ei onneks ole mitään oireiluitakaan.
Vastaa Viestiin