Varttimaili

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Zebe kirjoitti:Voitha sää Daword tunkea siihen teekasiisi sen vaparifilsun, mutta voin lyödä vaikka vetoa että et huomaa mitään eroa. Suosittelen ns. oikeaa viritystä ja jättää pelleilemättä joidenkin vaparifilsujen yms rojujen kanssa. Eli bensaa, ilmaa ja virtauksia pelkistettynä. 8)



miks ihmees mun nyt sitä heti pitäs lähtee viritteleen?ai siks ku muutkin vai?

no en oo sillä tehoja hakemas...mutta kyllä monessa vapaastihengittävässä on saatu pientä teho lisää.. lähinnä alavääntö on tullut paremmaksi turboissa vaikutus pitäisi olla vieläkin parempi

eli väitän että vaparista on varmasti pieni hyöty 0.5nm-2nm ja 0.3hv-2hv autosta ja edellisestä suodattimesta riippuen. ((kohta alkaa kauhee vänkinä)) :P

katson paremminkin pelkän imu ilma äänen tärkeämmäksi valinta kriteeriks meistä monelle saatikka tehojen hakemisen.
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Minuteman kirjoitti:
Daword kirjoitti:


viimetalvella tein omat ennätykseni bmw 520 ei mennyt ku 15s että repikää siittä...

eli pihasta lähdön jälkeen ei mennyt ku 15sekunttia niin sain vedettyy kadun pääs olevan mutkan suoraks ja hurautin suoriks naapurin komian orapihlaja puskan läpi takapihan puolelle... onneks se ukon lumi puhallin säily ehjänä..sattu oleen sekin siinä tiellä saakeli. oppisivat pitään tavaroitaan sivus!

:D
Eh, mihin sitä Turbovoimaa enää tarvitaan, jos tuo onnistuu jo vajaastihengittävällä bemarilla? :?


no meijän katu nyt ei oo kovinkaan pitkä...eli kyl sä sillä turbo saabilla ehit tonne naapurin takapihalle alta 15sekunnin.. siis jos on hyvät talvi kumit... kantsii yrittää sit vetää hiukan oikeelle ku se ukon lumipuhallin on ollut aina ikävästi siinä edessä
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Daword kirjoitti:
Minuteman kirjoitti:
Daword kirjoitti:


viimetalvella tein omat ennätykseni bmw 520 ei mennyt ku 15s että repikää siittä...

eli pihasta lähdön jälkeen ei mennyt ku 15sekunttia niin sain vedettyy kadun pääs olevan mutkan suoraks ja hurautin suoriks naapurin komian orapihlaja puskan läpi takapihan puolelle... onneks se ukon lumi puhallin säily ehjänä..sattu oleen sekin siinä tiellä saakeli. oppisivat pitään tavaroitaan sivus!

:D
Eh, mihin sitä Turbovoimaa enää tarvitaan, jos tuo onnistuu jo vajaastihengittävällä bemarilla? :?


no meijän katu nyt ei oo kovinkaan pitkä...eli kyl sä sillä turbo saabilla ehit tonne naapurin takapihalle alta 15sekunnin.. siis jos on hyvät talvi kumit... kantsii yrittää sit vetää hiukan oikeelle ku se ukon lumipuhallin on ollut aina ikävästi siinä edessä
Voin olla joko tyhmällä päällä tai sitten sitten kusipää, mutta miksi tällaset kaverit tällä voorumilla saa kirjotella tämmösiä tekstejä.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

himmee kirjoitti:
Daword kirjoitti:
Minuteman kirjoitti: Eh, mihin sitä Turbovoimaa enää tarvitaan, jos tuo onnistuu jo vajaastihengittävällä bemarilla? :?


no meijän katu nyt ei oo kovinkaan pitkä...eli kyl sä sillä turbo saabilla ehit tonne naapurin takapihalle alta 15sekunnin.. siis jos on hyvät talvi kumit... kantsii yrittää sit vetää hiukan oikeelle ku se ukon lumipuhallin on ollut aina ikävästi siinä edessä
Voin olla joko tyhmällä päällä tai sitten sitten kusipää, mutta miksi tällaset kaverit tällä voorumilla saa kirjotella tämmösiä tekstejä.




täytyy olla kyl kovin ahdasmielinen ihminen jos tästä herneen nenään vetäsee?

mitä tarkoitat "tälläiset"? olenko osoitautunut jotenkin yhteys kunta kelvottomaksi vai onko kovakin synti jos joskus auto on lähtenyt räpylästä
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Jospa taas mentäsiin asiaan!
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Toki toki. Nykyinen mielipide on vain se, että tämmöset asiat on parempi pitää poissa varsinkin, kun ei tähän aiheeseen kuulu?

Sorry offi.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

himmee kirjoitti:Toki toki. Nykyinen mielipide on vain se, että tämmöset asiat on parempi pitää poissa varsinkin, kun ei tähän aiheeseen kuulu?

Sorry offi.


juu no lähti vähän saappi käsistä... pysytään topikissa... sori!
kasparius
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 20:20

Viesti Kirjoittaja kasparius »

Mun og9-3aero 15,0 varttimail;i 7,0sek 0-100'
SRY. Täällä og900 ajat pitäis olla.
9-3 niinsanottu AERO
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

kasparius kirjoitti:Mun og9-3aero 15,0 varttimail;i 7,0sek 0-100'
SRY. Täällä og900 ajat pitäis olla.
Vakio vai lastutettu?Loppunopeus?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Omani suti aluksi hieman, mutta aika 15,8 s - loppunopeudesta ei tietoa. Mitattu gps:llä. Auto siis OG9-3 lastutettu. Ylimääräistä painoa jonkin verran.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

G-techillä mitattuna 2.1l OG900 CC Classic 16.7sek...jos oikein ruhjoisi vaihteita, niin voisi mennä alle 16.5 :) Loppunopeuttakin oli hiukan yli sallitun rajoituksen.

Omenoita pitää verrata omenoihin. Ei tällaisia kannata ainakaan kiihdytysmielessä viritellä, oli turbo tai ei. Konetilavuutta on limsapullon verran ja auto painaa saman verran kuin malmikaivos.

Uudessa V8-magazinessa oli juttua kiihdyttelysoftasta symbianluureihin, joka tarvitsee vain GPS-mokkulan lisäksi.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Huikko kirjoitti:Uudessa V8-magazinessa oli juttua kiihdyttelysoftasta symbianluureihin, joka tarvitsee vain GPS-mokkulan lisäksi.
Liekö ollut tuo Tempes vai onko niitä jo muitakin:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=32062
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Taisi olla sama softa. Ei tullut vaan tuo nimi mieleen...
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Näköjään tuollainenkin vaihtoehto on, RaceChrono.
http://www.racechrono.com/download/file ... e_025A.pdf
http://www.racechrono.com/download/?lang=fi

Täysversio ilmainen toisin kuin Tempes, ja selvästikin suomalaista ohjelmistokehitystä. Versio 0.3 asentui ja ilmoitti expiroituvansa 1.1.2008.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kasparius
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 20:20

Viesti Kirjoittaja kasparius »

Suppari kirjoitti:
kasparius kirjoitti:Mun og9-3aero 15,0 varttimail;i 7,0sek 0-100'
SRY. Täällä og900 ajat pitäis olla.
Vakio vai lastutettu?Loppunopeus?
Lastutettu steg1 ja nopeus 160km/t (6800rpm)
9-3 niinsanottu AERO
Vastaa Viestiin