Ahtopaineet (+nostaminen) ilman APC:tä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Täältäkin tuloo kans ääni Turbosmartin bleedille. Helppo säätää ja pomminvarma toimivuus. Itse tilasin sen futurezilta.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Suabisti kirjoitti:Täältäkin tuloo kans ääni Turbosmartin bleedille. Helppo säätää ja pomminvarma toimivuus. Itse tilasin sen futurezilta.

Kumpaa mallia sulla on? 3 vai 2 lähtöinen ja sisä /ulko?

Itse olen nyt kallistumassa tuon 3 lähtöisen kabiiniin asennettavan puoleen, vaikka onkin aika tyyris....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

e0000333 kirjoitti:
Suabisti kirjoitti:Täältäkin tuloo kans ääni Turbosmartin bleedille. Helppo säätää ja pomminvarma toimivuus. Itse tilasin sen futurezilta.

Kumpaa mallia sulla on? 3 vai 2 lähtöinen ja sisä /ulko?

Itse olen nyt kallistumassa tuon 3 lähtöisen kabiiniin asennettavan puoleen, vaikka onkin aika tyyris....
http://www.futurez.fi/webshop/product_details.php?p=95

Tuo löytyy konehuoneen puolelta ja hyvin on tähän asti pärjännyt 8)
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Kappas, tuo Turbosmartin perusmalli on uudistunut. Itselläni on siis vanhempi Boost Tee.

Edit: Japan Imports myy vieläkin tuota samaa Boost Teetä, tuossahan ilmeisesti 0,4 bar säädetty rajapaineventtiili ja säädettävä bleed-valve yhdessä.

Edit 2: Itse en näe sisään tuodulle ahtopaineensäädölle oikein mitään tarvetta. Ruman näköinen ja mitäs niitä turhaan säätämään kun on kerran saanut kohdilleen.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Onko kukaan kikkaillut erillisen rajapaineventtiilin kanssa. Ei taida olla järkeä kylläkään erottaa kun saa combonakin. Noita ilmeisesti saisi kuitenkin kohtuu edullisesti. Ilmeisesti aika napakasti aukaisee hukkiksen kun paine ylittyy ja auttaisi juurikin tuohon hukkiksen lepatukseen pienillä aktuaattorin jousivoimilla.... :roll:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jep. mulla on erillinen 3-tie mankkuvena ja yp kytkin ohjaa relettä joka ohjaa tuota mankkua, paljon tosin en ehtinyt sitä käyttämään kun männänrengas katkesi. ei piikka paineita eikä laske kierroksilla kuten bleedit..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Jussi&Saab 900
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 16:31

Re: Ahtopaineet (+nostaminen) ilman APC:tä

Viesti Kirjoittaja Jussi&Saab 900 »

Tuli omaankin autoon vaihdettua tuon 400tkm ajetun mitsun tilalle 0339 Garretti ja kyllä nyt taas on vedot tullut takaisin. Ahtopainemittari viisaa, että kun hukkaportin tanko on niin lyhyenä kuin niillä kierteillä saa, niin ahtoja on se 0.6. Kysymyksenä on se että millä ahtoja saisi nostettua siihen max. 0.9:n ilman että tarvitsisi sitä tankoa alkaa irrottamaan ja lyhentämään? Sain turbon mukana tämmöisen bleed venttiilin mutta olen näissä hommissa kumminkin sen verran aloittelija, että parempi kysellä asiaatuntevammilta että kannattaako sitä ylipäätään laittaa sinne letkun väliin.

Tämän venttiilin ajattelin vetää hyttiin että saisi maksimipainetta säädellä hytistä, mutta ei tuota 0.6:tta pienemmälle tarvitse kyllä säätääkkään. Sitten kun sitä painetta maksimissaan kilon saisi tuonne koneeseen niin olisi mukava sitten tarpeen mukaan sitä säädellä hytistä käsin tarpeen mukaan :)
"Oma takki kaappiin, sitten heti Saabbiin"

Saab 900 T16
Airosaappi
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Helmi 12, 2009 22:00
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Ahtopaineet (+nostaminen) ilman APC:tä

Viesti Kirjoittaja Airosaappi »

No jos paineita haluat nostaa niin sinne letkun väliin vaan. Suosittelen kyllä jättämään sen ihan sinne konehuoneen puolelle. Eipähän tule kiusausta kääntää lisää höyryä koneeseen kun joku nopeampi kulkine näyttää takavaloja.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ahtopaineet (+nostaminen) ilman APC:tä

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Joo, samaa mieltä... :lol:
Ostin itsekkin tuon Boost Teen konehuoneversion ja tyytyväinen oon siihen ollut. Muuten vain motti kaipaisi työtunteja, ahistaa, nakuttaa, kytkinluistaa (yksi)rengas luistaa ja sitä muuta tuttua.... :lol:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Vastaa Viestiin