900 ja vanha keskuslukko

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2839
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

900 ja vanha keskuslukko

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Käytin hakua, eikä sopivaa aihetta löytynyt...

Kyseessä on siis -83 turbo 900, vanhemman mallisella ilman boksia olevalla keskuslukolla (kuskinoven tunnistinta ei ole, kärähti).
Tähän on tarkoitus asentaa avital 2300 autohälytin.

Tarvetta olisi kytkentäkaavioille, tai varmoille tiedoille tuon keskuslukon kytkennöistä. Tuleeko siis jokaiselta moottorilta (3d) kuskin ovessa olevalle tunnistimelle (4johtoinen?) oma johtonsa ja tähän sitten syötetään + tai - signaalia, kun halutaan avata tai sulkea?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Jokaiselle ovelle menee kuskinoven kytkimeltä kaksinapainen johto. Kuskinoven kytkimessä vihreä on käyttöjännite (menee suoraan sulakkeelle). Ruskea menee maahan kuskin jalkatilassa olevaan maadoituskohtaan. Loput kaksi (sininen ja ruskea/valk) menevät ovimoottoreille. Ovimoottorit ovat rinnan.

Tässäpä vielä kuva tuosta kytkimestä:

Kuva

Kytkin siis kääntää oville menevän jännitteen napaisuutta sen mukaan, että suljetaanko vai avataanko.

EDIT: jos tohon kytkimen kuvaan piirtää ovelle meneviin karvoihin ovimoottoreita rinnan, niin siinäpä on vanhan mallin keskuslukon koko kytkentäkaavio.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2839
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Suurkiitokset, sainkin hälärin asennettua, eikä keskuslukon kytkentä tuottanut ylimääräisiä murheita :).
Vastaa Viestiin