No niin nyt hyvin kulkenut ässä alkanut tyhjäkäynnin kanssa kiusaamaan.
Onk kellään antaa vinkkejä mistä alkaisi purkaamaan vyhtiä. Tyhjäkäynti noin 1500rpm ja laskee vasta kuin auton renkaat ei pyöri.
Miten ihmeessä tyhjäkäynti ei laske kun päästää kaasun ja vaihde pois päältä niin että auto rullaa, miksi on niin että renkaat ei saa pyöriä ja sitten laskee tyhjäkäynti 3 sekunnin päästä
Lucasin ruiskuboxille menee nopeustieto mittarin takaa toisin kuin boshilaisessa ruutassa. Jostain syystä siis pitää tyhjäkäyntiä koholla, kunnes huomaa, ettei auto liiku. Toivottavasti näyttää vikakoodit.
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
salomi kirjoitti:Vakiovastaus näitten sähköruuttien ongelmatilanteissa on: tarkista vikakoodit. Lucasin koodit löytyy osoitteesta http://www.saabcentral.com/techhelp/900_engine.php (ja sieltä zip download)
Lucasin ruiskuboxille menee nopeustieto mittarin takaa toisin kuin boshilaisessa ruutassa. Jostain syystä siis pitää tyhjäkäyntiä koholla, kunnes huomaa, ettei auto liiku. Toivottavasti näyttää vikakoodit.
tsekkasin koodit ja vikakoodit puhtaat...siis ei vikakoodeja ole. Samalla vaihdoin imusarjan välissä olevan lämpö..en muista sitä nimeä mutta kerto kumminkin koneen lämmön boxille, vaihdoin myös tyhjäkäyntimoottorin jonka joskus olen putsannut. Täytyy tehdä pidemmän lenkin ja katsoa miten nämä vaikuttaa. Hassua todella että auton liikkuessa tyhjäkäynti ei laske.
Itellä kans kenkkuilee lucas 14.1:sen tyhjäkäynti. Jumittaa sitä 1500-3000rpm. Välillä esim. niin, että ensin 2500 ja siitä sitten nousee 3000:een.
CE-valo palaa aika ajoin, ei kuitenkaan jatkuvasti.
CE-valon ei ilmeisesti pitäisi palaa jos tyhjäkäyntimoottori jumittaa?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Itseälläni on se ongelma autossa, että tyhjäkäynti käy alle 1000rmp, joten miten sitä tyhjäkäyntiä pystyisi säätämään korkeammaksi, kun tuntuu että auto sammuu tyhjäkäynnillä???
beeba kirjoitti:Itseälläni on se ongelma autossa, että tyhjäkäynti käy alle 1000rmp, joten miten sitä tyhjäkäyntiä pystyisi säätämään korkeammaksi, kun tuntuu että auto sammuu tyhjäkäynnillä???
Autonhan kuuluukin käydä alle 1000rpm tai ainakin kun käyt katsastuksessa
Mikä moottori sinulla on ja mikä ruisku vai onko kaasari?
beeba kirjoitti:Itseälläni on se ongelma autossa, että tyhjäkäynti käy alle 1000rmp, joten miten sitä tyhjäkäyntiä pystyisi säätämään korkeammaksi, kun tuntuu että auto sammuu tyhjäkäynnillä???
beeba kirjoitti:Itseälläni on se ongelma autossa, että tyhjäkäynti käy alle 1000rmp, joten miten sitä tyhjäkäyntiä pystyisi säätämään korkeammaksi, kun tuntuu että auto sammuu tyhjäkäynnillä???
Eikös sen 850rmp pitäis olla... katastuksessa
Tuo arvo on jostain korjaamokäsikirjasta/manuaalista... katsastuksessa vaaditaan vain, että auto käy alle 1000rpm.
2.0Litrainen ruisku, mutta onko Lucas vai Boschin LH-ruisku vai K-jet?
Sammuuko auto kun ajat ja painat kytkimen pohjaan lähinnä kun tulet risteykseen? Vaeltaako tyhjäkäynti paljonkin?
En ole varma mikä järjestelmä mut veikkaisin että bosch no vapaalla ollessani auto hieman kallellaan risteyksessä niin se sammahti itsestään kokoajan pitä varmuuden vuoksi piettää kaasulla kierroksia valoissa, ettei sammuile!!!
beeba kirjoitti:En ole varma mikä järjestelmä mut veikkaisin että bosch no vapaalla ollessani auto hieman kallellaan risteyksessä niin se sammahti itsestään kokoajan pitä varmuuden vuoksi piettää kaasulla kierroksia valoissa, ettei sammuile!!!
Lucasissa on ainakin vastus konehuoneessa oikean pyöräkotelon kohtaalla.
Tyhjäkäyntimoottorit ovat ainakin erillaisia. Voisit tarkistaa tuon ruiskun kumpi se on