Uusi ahdin satkuun / yleistä keskustelua ahtimista
Uusi ahdin satkuun / yleistä keskustelua ahtimista
Moi
Kyselin tuossa turbofirmoilta satkuun sopivaa ahdinta ja tarjottiin mitsun td05 18hl tai 20hl ahdinta sovitettuna saabin tc05 pakopesään.
Olisiko tuo sopiva satkuun? Hinta olisi siinä 800 paikkeilla.
Mitä muuten "trim" tarkoittaa? Esim. t03/04 trim 60 siivillä?
Kyselin tuossa turbofirmoilta satkuun sopivaa ahdinta ja tarjottiin mitsun td05 18hl tai 20hl ahdinta sovitettuna saabin tc05 pakopesään.
Olisiko tuo sopiva satkuun? Hinta olisi siinä 800 paikkeilla.
Mitä muuten "trim" tarkoittaa? Esim. t03/04 trim 60 siivillä?
Viimeksi muokannut Frostwind, To Heinä 19, 2007 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Uusi ahdin satkuun
Trim tarkoittaa (yleensä) kompressorisiiven etu- ja jättöreunan välisten halkaisijoiden suhdetta. Luku ratkaisee, miten paljon ilma puristuu siiven läpi kulkiessaan, eli millä painesuhteella ahtimen hyötysuhde on parhaimmillaan. Näin olen antanut ainakin itselleni selittää...Frostwind kirjoitti:
Mitä muuten "trim" tarkoittaa? Esim. t03/04 trim 60 siivillä?
Jospa esim. tuosta linkistä olisi apua:
http://www.turbominivan.com/tech/turbo201.htm
Re: Uusi ahdin satkuun
Tuollahan se oli selvitetty varsin hyvin, kiitoksia!Hessu kirjoitti: Jospa esim. tuosta linkistä olisi apua:
http://www.turbominivan.com/tech/turbo201.htm
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Kaverin volvossa on tämä. On sopivan herkkä,ja antaa melko paljon kokoonsa nähden.Kompuran tuotto kuulemma td04 18t tasolla.
Eikös se saabin alkuperäinen pakopesä ole melko tukkoinen?Sitä vaan meinaan että turha sinne koneeseen on ilmaa lykätä,jos se ei sieltä pääse pois.
Eikös se saabin alkuperäinen pakopesä ole melko tukkoinen?Sitä vaan meinaan että turha sinne koneeseen on ilmaa lykätä,jos se ei sieltä pääse pois.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
420:llä eurolla lähtis. On vielä tehdasuusi. Onhan tuo edullinen ku vertaa ny vaikka speedpartsin hintoihin.Suppari kirjoitti:Herkästä ahtimesta tuo on varmasti kaukana..Jos on halvahko,niin osta pois,omaisuuksia noista jeesuksen aikaisista möhkäleistä ei kannata köyhtyä.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Kävi ilmi, että garretissa olikin pelkästään öljyjäähdytys eikä siinä ollut integroitua hukkista. Saa nyt ainakin tuo versio jäädä hankkimatta.
pitää nyt vielä harkita tuota mitsua. Arveluttaa vain tuo tc05 pakopesä.
pitää nyt vielä harkita tuota mitsua. Arveluttaa vain tuo tc05 pakopesä.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Siis TE05 pakopesä? Sehän satkussa on. Aika pienihän se on, mutta jos et yli 300hv tehoja tavoittele niin saattaa nipinnapin riittää.
Vesijäähdytyksen puute nyt ei ole kovinkaan merkittävää kunhan muistaa kovemman poletuksen jälkeen vähän jälkikäyttää. Integroidun hukkiksen puute kyllä aiheuttaa vähän asennusongelmia ja nostaa hintaa käytännössä satasen-pari..
Vesijäähdytyksen puute nyt ei ole kovinkaan merkittävää kunhan muistaa kovemman poletuksen jälkeen vähän jälkikäyttää. Integroidun hukkiksen puute kyllä aiheuttaa vähän asennusongelmia ja nostaa hintaa käytännössä satasen-pari..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Proturbolla puhuivat kyllä tc05 pakopesästä, tarkoittanevatkohan sitten tuota te05:sta? Tuon td05 18hl ahtimen kompurapuolihan olisi varmasti erittäin hyvä. Tietysti voisi harkita kokonaan uuden pakosarjan väsäämistä tuolle td05 ahtimelle. Pitää vielä kysellä tuosta ahtimesta lisää proturbolta
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Luulen että se on sama ahdin ku se Lehtosen Pasin myymä mitsu,eli td05-16g tvastaava.Tekee sille vaikka adapterilaipan pakosarjaa.Lehtonen myy samaa ahdinta halvemmalla kun proturbo..
Edelleen,pakopuolesta on turha tehdä ahdasta.
Mikä liike myi Garrettia siihen hintaan,ja olihan aito?Kiinakopiot aiheesta on tuossa hinnoissa.
Edelleen,pakopuolesta on turha tehdä ahdasta.
Mikä liike myi Garrettia siihen hintaan,ja olihan aito?Kiinakopiot aiheesta on tuossa hinnoissa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.