Uusi ahdin satkuun / yleistä keskustelua ahtimista
Moi
Taidan nyt hommata tuon t03/04 hybridin kun sitä saa integroidulla hukkaportilla. Minkälaisilla suureilla se kannattaisi hommata? A/r ilmeisesti turbiinin osalta olisi hyvä olla 0.63, noista muista ei sitten oikein ole hajua. Eli siis minkä kokoisilla siivillä ja siiven trimmeillä tuo ahdin olisi parhaimmillaan satkuun? Ja mikäköhän tuo turbiinin a/r olisi hyvä olla? 550 tuskin on liian suolainen hinta tehdasuudesta ahtimesta?
Taidan nyt hommata tuon t03/04 hybridin kun sitä saa integroidulla hukkaportilla. Minkälaisilla suureilla se kannattaisi hommata? A/r ilmeisesti turbiinin osalta olisi hyvä olla 0.63, noista muista ei sitten oikein ole hajua. Eli siis minkä kokoisilla siivillä ja siiven trimmeillä tuo ahdin olisi parhaimmillaan satkuun? Ja mikäköhän tuo turbiinin a/r olisi hyvä olla? 550 tuskin on liian suolainen hinta tehdasuudesta ahtimesta?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Mistä saa tehdasuusia t03/04 ahtimia 550e:lla?. Mulle kans .
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Ookoo tehotavoite, kunhan vääntö pysyisi alle 350 Nm niin saattaa kestää sunnuntaina kirkkoon ajo ja takaisin.Frostwind kirjoitti:Tehotavoite olisi siinä 250 hv:n paikkeilla niin kestäisi tuo sulake edes jotenkin.
Täällähän oli joku penkittänyt 0,9 bar te05 ahtimella 240 hv/ 380 Nm..
Mulla oli piirun yli baarin 4500 rpm:ään ja 0,9 siitä rajoittajaan.
Satkussa saa mielellään ahdot tulla kierroksien myötä jolloin vääntö pysyy jotenkuten aisoissa. Jos esim ajaa 1,5 bar:lla 2300 rpm:ssä ja 0,6 bar:lla 4500 -> eteenpäin niinkuin monet tekee, saa helvetinmoisen väännön alakierroksilla ja matalan huipputehon. Helvetinmoista sutimista alussa ja sitten kierroksilla ei kulje mihinkään.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Riittääkö vakiosuuttimet (oranssit) kun käyttää tuota T03/04 ahdinta? Varmaankin 50mm siivet olisivat sopivat? Pakopesän a/r .63, mutta olisko kompuralle esim .50 hyvä?
Jos vaihdan suuttimet isompiin, niin tarvitsenko ohjelmoitavan moottorinohjauksen vai toimiiko tuo satkun ecu (bsr lastulla) noitten isompien suuttimien kanssa?
Jos vaihdan suuttimet isompiin, niin tarvitsenko ohjelmoitavan moottorinohjauksen vai toimiiko tuo satkun ecu (bsr lastulla) noitten isompien suuttimien kanssa?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Epäilen että menee liian laihalle seokset, omilla suuttimilla.Frostwind kirjoitti:Riittääkö vakiosuuttimet (oranssit) kun käyttää tuota T03/04 ahdinta? Varmaankin 50mm siivet olisivat sopivat? Pakopesän a/r .63, mutta olisko kompuralle esim .50 hyvä?
Jos vaihdan suuttimet isompiin, niin tarvitsenko ohjelmoitavan moottorinohjauksen vai toimiiko tuo satkun ecu (bsr lastulla) noitten isompien suuttimien kanssa?
Isompien suuttimien toiminnasta oransseille vakiosuuttille tarkoitetun lastun kanssa, en osaa sanoa. Joko toimii jotenkin tai ei ollenkaan. Testaamalla sekin selviää . Tarkemmat säädöt tietysti saa sillä säädettävällä moottorinohjauksella. Megaa saa edullisesti, jos vaan osaa itse asennella sen kasaan. Valmiitakin saa kohtuu halvalla.
Tuo isompi ahdin antaa aikalailla enempi ilmaa koneeseen, joten suuttimet sen ahtimen tuoton mukaan.
900S(T5.5) M1991(KR)
=pakopaine tuuttaa portin auki,ja ahdot tippuu..Joku voisi ihan tieteen nimissä laittaa nipan ennen turboa,ja mittailla pakopaineita ihan vakioahdoillakin.Villi veikkaus että pakopuoli on tukkeessa jo vakiona..vjbremer kirjoitti:.
Mulla oli piirun yli baarin 4500 rpm:ään ja 0,9 siitä rajoittajaan.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Kyllä ny rupiaa menemään monimutkaiseksi tää ahdinprojekti ku tuota polttoainejärjestelmää joutuu luultavasti rukaamaan. Mikähän olisi sellainen ahdin, että voisi käyttää vakiosuuttimia?
EDIT: ilmeisesti kuitenkin voisin käyttää tuota t3/4:sta vakiopolttoainejärjestelmällä kunhan paineet ovat riittävän alhaiset? Ajaisi näin kunnes saa hankittua megasquirtin tai vastaavan.
EDIT: ilmeisesti kuitenkin voisin käyttää tuota t3/4:sta vakiopolttoainejärjestelmällä kunhan paineet ovat riittävän alhaiset? Ajaisi näin kunnes saa hankittua megasquirtin tai vastaavan.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Pakosiipi minimi 50mm,0.68 pesä,kompuran inducer~50mm
Jos joudut täyteen hintaan sen fmi:n ostamaan,niin jätä kauppaan.Futurez.fi PLX laajakaista+anturi 220eur,ja on todella hyvä laite,myös megan kanssa.Sille kelpaa mittariksi ihan itsetehty,tai yleismittari.
Jos joudut täyteen hintaan sen fmi:n ostamaan,niin jätä kauppaan.Futurez.fi PLX laajakaista+anturi 220eur,ja on todella hyvä laite,myös megan kanssa.Sille kelpaa mittariksi ihan itsetehty,tai yleismittari.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Kyllä, tämä tiedossa, jäykät lisäjouset oli kyllä käytössä jo tuolloinSuppari kirjoitti:=pakopaine tuuttaa portin auki,ja ahdot tippuu..Joku voisi ihan tieteen nimissä laittaa nipan ennen turboa,ja mittailla pakopaineita ihan vakioahdoillakin.Villi veikkaus että pakopuoli on tukkeessa jo vakiona..vjbremer kirjoitti:.
Mulla oli piirun yli baarin 4500 rpm:ään ja 0,9 siitä rajoittajaan.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Itselläni on tälläinen ja voin suositella: http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... f712337359Suppari kirjoitti:Futurez.fi PLX laajakaista+anturi 220eur,ja on todella hyvä laite,myös megan kanssa.Sille kelpaa mittariksi ihan itsetehty,tai yleismittari.
Hintaa tuli alennuksien jälkeen n. 230e.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.