9-3 outo pätkiminen
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Maalis 11, 2004 10:16
- Paikkakunta: helsinki
No niin. Auto pätki jälleen viime viikon. Otin eilen illalla kaasuläppäkotelon auki, sekä tyhjäkäynnin säätöventtiilin irti. Puhdistin molemmat ja otin nyt aamulla lyhyen lenkin. Eipä ainakaan tällä kertaa sammunut. Täytyy taas ajella viikko ja tunnustella oliko operaatiosta mitään apua. Jos jatkaa pätkimistä, niin käyn tsekkaamassa vikakoodit & hankin sen perhanan DI-kasetin. Ja samalla tsekkaan sytytystulpat vielä kertaalleen.
Siellä säätöventtiilissä & sen putkissa oli kyllä kokolailla synkän näköistä moskaa sisällä. Nyt on putipuhdas.
Tässähän nää kesälomarahat taas mukavasti Saab-hankinnoissa menevätkin...
Siellä säätöventtiilissä & sen putkissa oli kyllä kokolailla synkän näköistä moskaa sisällä. Nyt on putipuhdas.
Tässähän nää kesälomarahat taas mukavasti Saab-hankinnoissa menevätkin...
Tänään taas tuossa töistä lähtiessä ei meinannut käydä, mutta tuli mieleen että teki sitä samaa kovilla pakkasilla. Annoin käydä vähänaikaa n.1min ja ajox ei taaskaan mitään vikaa. Saa nähdä mitä tekee seuraavalla kylmäkäynnistyksellä. Jos oireilee niin "perkeekkeleen" toimenpidese93tbo kirjoitti:Niin että mullakin toi nykiminen . Kesti tasan sen kun polkasin pohjaan ja nostin pois (kone kylmänä) kosteekeli oli vain normaalista poikkeavaa ilmanalaa. Kun lämmöt nousi niin oppi taas uusia ahtoja. Tykkää kosteesta ilmasta. "Vesiruisku"
9-3.1972
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Maalis 11, 2004 10:16
- Paikkakunta: helsinki
Väliaikatietoja:
Auto on pelittänyt kohtalaisen hyvin tuon viimeisen puhdistussession jälkeen. Tuolloin putsasin siis tyhjäkäynnin säätöventtiilin sekä kaasuläppäkotelon toiseen kertaan. Ei ole sammunut ajossa sen jälkeen. Sehän oliskin luksusta jos toi tosta nyt toipuisi.
Toivottavasti Lady Fortuna ei nyt suutu, kun tulin tänne foorumille tuulettamaan autoni siedettävää käyntikuntoa. Sormet ristissä, kolme sylkäisyä oikean olkapään yli, samalla puista pöydänpintaa koputtaen...
Auto on pelittänyt kohtalaisen hyvin tuon viimeisen puhdistussession jälkeen. Tuolloin putsasin siis tyhjäkäynnin säätöventtiilin sekä kaasuläppäkotelon toiseen kertaan. Ei ole sammunut ajossa sen jälkeen. Sehän oliskin luksusta jos toi tosta nyt toipuisi.
Toivottavasti Lady Fortuna ei nyt suutu, kun tulin tänne foorumille tuulettamaan autoni siedettävää käyntikuntoa. Sormet ristissä, kolme sylkäisyä oikean olkapään yli, samalla puista pöydänpintaa koputtaen...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Maalis 11, 2004 10:16
- Paikkakunta: helsinki
No toimiko Saba viimeisen hoonauksen jälkeen? No toimiko w%tut!
Hetken aikaa meni ihan ok. Sitten alkoi taas käytös olla aika vikuroivaa. Hihani paloivat toissapäivänä, kun auto oli jo ottanut tavaksi piiputtaa työmatkallani aamuisin 2 kertaa, ja iltapäivällä toinen mokoma. Tällä kertaa jumitti keskelle Mannerheimintietä, eikä suostunut käynnistymään heti. Vilkkua sitten vaan päälle ja ystävällistä hymyilyä autoistaan heilutteleville ihmisille. Helsingin ruuhkissa pesii absoluuttisen pahuuden ruumiillinen ilmentymä...
Käväisin Hertoniemen Länsi-Autossa ja ystävällinen huoltopäällikkö & kollegansa tutkailivat vikakoodit. Mitään ei tietenkään löytynyt. Totesimme, että laitetaan DI-kasetti vaihtoon. Viime vuonna oli kuulemma jollain kuskilla ollut samankaltaisia oireita kuin minulla ja kasetin vaihdon jälkeen ei kuulemma ollut heppu tullut takaisin. Ja kaikillahan on varakasetti takakontissa!
Jos kasetin vaihto ei tuo apua, niin vien auton takaisin ja vaihdetaan jälleen kampiakselin asentoanturi uuteen. Viime vaihdon jäljiltä on takuuta vielä jäljellä. Tänään toimi ihan jees, mutta ajellaan nyt vielä pari viikkoa.
Osaa muuten välillä pistää hanttiin toi Saab. Tässä mitataan kumpi on vahvempi, mies vai auto.
Hetken aikaa meni ihan ok. Sitten alkoi taas käytös olla aika vikuroivaa. Hihani paloivat toissapäivänä, kun auto oli jo ottanut tavaksi piiputtaa työmatkallani aamuisin 2 kertaa, ja iltapäivällä toinen mokoma. Tällä kertaa jumitti keskelle Mannerheimintietä, eikä suostunut käynnistymään heti. Vilkkua sitten vaan päälle ja ystävällistä hymyilyä autoistaan heilutteleville ihmisille. Helsingin ruuhkissa pesii absoluuttisen pahuuden ruumiillinen ilmentymä...
Käväisin Hertoniemen Länsi-Autossa ja ystävällinen huoltopäällikkö & kollegansa tutkailivat vikakoodit. Mitään ei tietenkään löytynyt. Totesimme, että laitetaan DI-kasetti vaihtoon. Viime vuonna oli kuulemma jollain kuskilla ollut samankaltaisia oireita kuin minulla ja kasetin vaihdon jälkeen ei kuulemma ollut heppu tullut takaisin. Ja kaikillahan on varakasetti takakontissa!
Jos kasetin vaihto ei tuo apua, niin vien auton takaisin ja vaihdetaan jälleen kampiakselin asentoanturi uuteen. Viime vaihdon jäljiltä on takuuta vielä jäljellä. Tänään toimi ihan jees, mutta ajellaan nyt vielä pari viikkoa.
Osaa muuten välillä pistää hanttiin toi Saab. Tässä mitataan kumpi on vahvempi, mies vai auto.
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Minulla. Mutta pitanee hankkia, silla satunnaisesti auto yskahtaa tyhjakaynnilla, voisiko olla DI-kasetin oire? Edellisessa huollossa tech2 naytti ykkospytylle joitakin kymmenia misfireja, muille nollaa.NG900T kirjoitti:Siis hei haloo, kellä EI OO varakasettia takaluukussa
BTW; voisiko DI-kasetti aiheuttaa myos ahto-ongelmia? Moottorin kuumennettua ahdot tippuvat keltaisen puoleen valiin, ja jos kayttaa helteessa tyhjakayntia (ajaa hitaasti ruuhkassa), ahdot eivat nouse sitakaan vahaa. Kuullostaa kylla vahan oudolta, pitanee ostaa se BPC-venttiili ensin
-
- "Kaasari"
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Maalis 11, 2004 10:16
- Paikkakunta: helsinki
Noniin... nyt se sitten kosahti! Noh, toimihan se jo 93tkm. Vaihtopäätöstä oli tullut lykättyä pitkään ja nyt oli "pakko" vaihtaa. Petikon liittymä Kehä III:lle länteen... olin juuri pysähtymässä vastaamaan puhelimeen siihen ST1:sen kohdalle kun ällistyin: "miks ohjaustehostin tippu pois.... ööö... pata sammu... SVIDDU! DI-KASSU tietty" Siitä sitten hinaus Laakkoselle Konalaan kun Länsi-Autosta ei saanut palvelua (vaikka olivatkin siinä lähellä). Laakkosella uusi kassu ja homma pelittää. Toivottavasti ei katalysaattori kärvähtänyt 195eur uudesta kasetista + työt pikahuollossa.mordai kirjoitti:Siis ooko mä jäänyt jostain suuresta paitsi kun ei kasettia löydy poksista...? Onko hazardia lähteä perheen kanssa Tanskaan autolla ilman kassua? Auto 78 tkm 2.0T vm 2001....
Vaihtaminen vaikutti moottorin käyntiin. Käy mielestäni tasaisemmin ja kevyt nykiminen tietyissä kiihdytyksissä poistui.
Näin....
-Petsku-
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere