Erilaisia kysymyksiä NG 900 S:stä...

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Arz
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 14:54
Paikkakunta: Joensuu

Erilaisia kysymyksiä NG 900 S:stä...

Viesti Kirjoittaja Arz »

Terve vaan kaikille, selailin jo pari päivää tätä foorumia ja tänään kävin ostaa tommosen ng 900 S:n ja päätin samalla nyt sitten rekisteröityä tänne. Nyt sitten kaikennäköstä kysymistä jo tullut

Ajaessa maantiellä ei kolise eikä mitään semmoisia kuulu mutta pienemmissä vauhdeissa ja varsinkin kääntyillessä kuuluu ääntä ainakin kuskinpuolen etupyörän paikkeilta. Missäs kaikessa voi olla vika?

Polttoainetankin tilavuus kiinnostaisi ja paljonko vie menovettä yleisesti, tietysti kaasujalastahan se riippuu mutta jonkinlaisia arvoja

Pakki tuntuu jotenkin takkuavan, tai sitten en ole kunnolla tuohon pakkilukkoon vielä tottunut, oliko muilla alussa samoja ongelmia vai voisiko tuossa olla jotain vikaakin? Toisena vaihdelaatikkoon liittyen heiluuko teillä miten vaihdelaatikot tai se vipu kun esim löysää kaasun ja taas painaa kaasua uudelleen. Kättä kun pitää vaihdekepillä niin tuntuu.

Vetokoukun ajattelin asentaa, irroitettavan. Mistä ja minkä merkkinen kannattaisi ostaa? paikalliset varaosaliikkeet kysyn läpi mutta mihin hintaan näitä on muut saaneet? Ajattelen vain etteivät ihan kohtuuttomia pyydä.

Jonkin verran taitaa vuotaa kannen tiivisteen välistä, vain toiselta sivulta ja ei paljoa tosiaan, sen verran että ajan mittaan on kostunut. Selviäiskö kenties vain pahvin vaihdolla tai jollain vai voiko olla isompi homma? Ja sitten mikä, jos voi olla isokin homma? :) Tästäkin voisi kuvan oikeastaan ottaa...

Vakionopeudensäädintä oon miettinyt, hyvä kun enemmän ajaa ja tuleehan tuota ajettua. http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... lkiasennus Tuon katsoin, onko 94 mallissa samalla lailla? Voiko tehdä helpommin?

En ole päättänyt jäänkö saabistiksi kun primera tuntuu olevan yhtä mukava, joka on kelvannut 20 tkm ajaksi joten vastailu näihin voi sitten kääntää saabin puolelle ;)

E: Niin unohtu tuosta että mikäs ET on vanteissa, 49? Jako on ainakin 5x110 ja keskireikä 65 sen tiedän tai ainakin luulen tietäväni.
Viimeksi muokannut Arz, Ke Touko 16, 2007 19:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
entinen Saab 900 S 2,0i vm.94
Nykyinen Saab 9-3 SE 2,2 TiD vm.99
Bioram
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2005 14:02

Viesti Kirjoittaja Bioram »

Itselläni on samanmoinen pirssi.

Kolina: Minulla oli ihan puhti ajetut iskarit, ja kun ne vaihtoi niin toi saman tyyppinen kolina lakkas täysin.

Polttoainetankki: 68 litraa.

Pakki takkuaa: Se on ominaisuus mikä on korjattu uudempiin 900:iin. Vanhempien NG900:n kanssa sen kanssa saa leikkiä :? Vaihdekeppi kyllä liikkuu selkeesti, kun antaa hanaa ja/tai moottorijarruttaa nopeammasta vauhdista.

Kannen tiiviste: Kokeile alkuunsa kiriä kannen pultit. Voi auttaa, mutta pahimmillaan kannen oikaisuun.
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Alkuperäiset vanteet:

6x15 et49
6,5x16 et49
ja og9-3 jatkumona
7x17 et42, 45 tai 49 riippuen tyypistä
7,5x17 et42

Ja jos hankit tarvike vanteita niin ei kannata hirveästi alkuperäisistä poiketa.

Jako ja keskireikä menikin heti kohdilleen.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Eiootoista
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:37
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Eiootoista »

Meen tänään kattoon ng900tbo:a.. mitkäs on huoltovälit ja mitä sisältää?? esim.200tkm huolloista eteenpäin? olis kiva katella sitä huoltokirjaa että onko jäänyt mitä huoltoja välistä jne..

mitäs tollasesta pelistä kannattaa kattoa ostaessa?

hakua käytetty ja pelkkää bs:ä löytyi parin asiallisen kommentin ohella.
Arz
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 14:54
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Arz »

Ekaks the obvious eli ruosteet ovien alapuolela ja kontinluukun alaosasta. Vaihdelaatikon toimintaan kannattaa kiinnittää huomiota kuten pakin toimintaan ja miten menee päälle, itsellä se takkusi alussa enemmän mutta nyt tuntuu paremmin toimivan kun "osaa" käyttää. Nuo ois itellä pitäny kattoa paljon paremmin mutta luultavasti ei kyllä ois vaikuttanu ostopäätökseen. Lisäks natinat liikkeelle lähtiessä ja kun löysää kaasun esim kakkosella että toimiiko oikein...nämä nyt tuli mieleen kertokoon muut jotka tietää noista huolloista, yks vaihtoehto soittaa saab merkkiliikkeeseen ja kysyä, nehän ne ainakin tietää.
entinen Saab 900 S 2,0i vm.94
Nykyinen Saab 9-3 SE 2,2 TiD vm.99
Vastaa Viestiin