DI/APC -92 Ongelmat
Varsinkaan halpojen mittareiden lukemiin ei kannata paljoa uskoa. Itellä cc:ssä autogauge ja moottorijarrutuksessa näyttää että mentäis yli -1 bar mikä on mahdotonta. Oikeasti pyörii moottorijarrutuksessa siinä -0,6 bar.
Aerossa oli ainakin mittarin letku hapertunut niin että oli irronnut tulipellissä olevasta nipasta josta letku menee mittarille, mutta trionic 5 koneessa ei paljon vuodot vaikuta muuten kun että ei paineet nouse.
Kaikki konehuoneessa olleet alipaineletkut olivat aivan hapertuneet. Joten suosittelen että aloitat niiden vaihdolla.
Aerossa oli ainakin mittarin letku hapertunut niin että oli irronnut tulipellissä olevasta nipasta josta letku menee mittarille, mutta trionic 5 koneessa ei paljon vuodot vaikuta muuten kun että ei paineet nouse.
Kaikki konehuoneessa olleet alipaineletkut olivat aivan hapertuneet. Joten suosittelen että aloitat niiden vaihdolla.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Alipainevuodot tukittu, eikä auto enää sammuile ja passi toiminee. 0.7-0.8bar piikkinä käy 1.2 jonka jälkeen laskee välittömästi noihin lukemiin...
Huomenissa olis tarkotus kokeilla vielä forgen bypassia ja tehdä nollaus ja sopeutus boxille.Seuraavaksi lienee otettava KAIKKI moottorin käymiseen vaikuttavat anturit syyniin.
Huomenissa olis tarkotus kokeilla vielä forgen bypassia ja tehdä nollaus ja sopeutus boxille.Seuraavaksi lienee otettava KAIKKI moottorin käymiseen vaikuttavat anturit syyniin.
Saab 9-5 Aero -00
Homma jatkui tänään.. Laitoin forgen passin paikalleen... Nyt tällä passilla sammuilu tuli takaisin kuvioihin... Tosin joskus kierrokset käyvän vain matalalla ja yrittää nostaa niitä takaisin normaalityhjäkäyntiin.
Kun kiihdyttää kovasti ja lyö kytkimen pohjaan auto useimmiten sammuu.. Ok.. Nyt myös CHECK ENGINE valo palaa kun pysähtyy paikalleen. Kun nostaa kierroksia ylemmäs, niin valo häipyy ja syttyy taas hetken kuluttua kun auto on paikoillaan tyhjäkäynnillä. Tyhjäkäynti on muutoin normaali.
Nollattiin myös boksi, ja sen jälkeen ahdot kävi piikkinä 1.5 ja laskee sen jälkeen sinne 0.8 tuntumaan..
Ps. Yritettiin sitä boxin sopeutusta, joka ei todellakaan toiminut.. (yhdistetään navat 1,2 läppäventtiilistä rautalangalla) Auto sammuu samantien jos kyseinen liitäntä on paikallaan ja check engine valon kera.
Kun kiihdyttää kovasti ja lyö kytkimen pohjaan auto useimmiten sammuu.. Ok.. Nyt myös CHECK ENGINE valo palaa kun pysähtyy paikalleen. Kun nostaa kierroksia ylemmäs, niin valo häipyy ja syttyy taas hetken kuluttua kun auto on paikoillaan tyhjäkäynnillä. Tyhjäkäynti on muutoin normaali.
Nollattiin myös boksi, ja sen jälkeen ahdot kävi piikkinä 1.5 ja laskee sen jälkeen sinne 0.8 tuntumaan..
Ps. Yritettiin sitä boxin sopeutusta, joka ei todellakaan toiminut.. (yhdistetään navat 1,2 läppäventtiilistä rautalangalla) Auto sammuu samantien jos kyseinen liitäntä on paikallaan ja check engine valon kera.
Viimeksi muokannut Tero, Ti Touko 29, 2007 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero -00
Hetki sitten lopetettiin taas rassaus ja vitutus senku vaan lisääntyy... Vaihdettiin vakiosuodatin ja vakio by-pass paikalleen, ja kaverin 100% toimiva di-kasetti.. kaikki nämä komponentit siis toimivia. Immun langat olivat ehjät (3 kpl.) Alipaineet ei vuoda, ic:n päädyt ja imuputki liitokset kaikki ok. (Myös toista toimivaan magn. venaa on aiemmin kokeiltu. ja kolmea eri by-passia, kaikkien pitäisi olla toimivia)
TULOS: Auto sammuilee kun vedättää ja lyö kytkiken pohjaan, paikallaan polettaessa ei yleensä sammu. By-pass elää taas omaa elämäänsä, ahdot max 0,5. w-letkun irroituksella ei mitään merkitystä.
Näiden kuntoa ei ole kuitenkaan vielä todettu:
Hukkiksen kello
polttoaineen siirtopumppu
apc-boksi(viri)
Kampiakselin asento-anturi, lämpöanturi
turbo
Mitä tässä nyt lähtee enää hakemaan...
TULOS: Auto sammuilee kun vedättää ja lyö kytkiken pohjaan, paikallaan polettaessa ei yleensä sammu. By-pass elää taas omaa elämäänsä, ahdot max 0,5. w-letkun irroituksella ei mitään merkitystä.
Näiden kuntoa ei ole kuitenkaan vielä todettu:
Hukkiksen kello
polttoaineen siirtopumppu
apc-boksi(viri)
Kampiakselin asento-anturi, lämpöanturi
turbo
Mitä tässä nyt lähtee enää hakemaan...
Saab 9-5 Aero -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7773
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Oletko katsonut tulpat..!!!
Itse sain aikoinaan kaikki eristeet poikki kun tuli pestyä moottoria..
Ja auton käytös oli vähän samantyylistä kui edellä kerrottiin.
Ja samalla sain laitettua myös IMMun kotelon alle vettä, ( en aluksi meinannut huomata tuota vettä siellä silikonin alla )
Mutta tästä selvittiin kuivaamalla kotelo ja liimaamalla IMMun kansi
silikonilla kiinni.
Itse sain aikoinaan kaikki eristeet poikki kun tuli pestyä moottoria..

Ja auton käytös oli vähän samantyylistä kui edellä kerrottiin.
Ja samalla sain laitettua myös IMMun kotelon alle vettä, ( en aluksi meinannut huomata tuota vettä siellä silikonin alla )
Mutta tästä selvittiin kuivaamalla kotelo ja liimaamalla IMMun kansi
silikonilla kiinni.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Noniin, tänään kokeiltiin taas toista mankkua, by-passia, putsasin myös immun sitä varten tarkotetulla crc aineella... Eikä auttanu mainittavasti onkelmaan...
Mutta sitten purettiin lambda anturi ja sen johto ja laitettiin nätisti uudesta kohtasta(aiemmin oli ihan helvetin kireellä) Niin kappas vain, auto ei sammuile enää, eikä käyntihäröjä ilmennyt, myös ahdot kipuaa sinne 1 bar tietämille.
Huomenna auto on menossa techiin, jos siitä vaikka saisi jotain selville miksi auto nykii kylmänä. (itse veikkaan kampiakselin asentoanturia) Ahto-ongelma kuitenkin päällä edelleen, koska kiihdyttäessä ei edelleenkänä päästä sinne 1.2-1.3 lukemille. Suunnitteilla on bleed valven asennus.. hukkiksen kello täytyy kyllä vielä tutkia, jos se onkin syypäänä tähän.
Mutta sitten purettiin lambda anturi ja sen johto ja laitettiin nätisti uudesta kohtasta(aiemmin oli ihan helvetin kireellä) Niin kappas vain, auto ei sammuile enää, eikä käyntihäröjä ilmennyt, myös ahdot kipuaa sinne 1 bar tietämille.
Huomenna auto on menossa techiin, jos siitä vaikka saisi jotain selville miksi auto nykii kylmänä. (itse veikkaan kampiakselin asentoanturia) Ahto-ongelma kuitenkin päällä edelleen, koska kiihdyttäessä ei edelleenkänä päästä sinne 1.2-1.3 lukemille. Suunnitteilla on bleed valven asennus.. hukkiksen kello täytyy kyllä vielä tutkia, jos se onkin syypäänä tähän.
Saab 9-5 Aero -00
Tech suoritettu... valitettavasti nykimisvika ei ollut päällä, mutta kuitenkin tarkastettiin seuraavat: tulpat,di,imuvuodot, tunnistimet(eli ilmeisesti antureita meinaa kun lapussa lukee) paitsi, joitakin kuten kampiakselin asentotunnistin. Läppäkotelon puhdistus. Ei vikakoodeja.
Huoltomies sanoi, että näyttäs sytytyskatkoja tekevän auto, mutta muutti tutkinnan jälkeen mieltään, että tuosta nyt ei voi vielä päätellä aiheuttaako se kuitenkaan tätä.
Techin mukaan auto käy rikkaalla ja pakokaasu testerin mukaan auto käy laihalla
Huoltomies sanoi, että jos mahdollista niin testaa toisella immulla/boksilla. Ja myös asentoanturi voi kuulema tehdä sen nykimisen tietyssä lämpötilassa.
Huoltomies sanoi, että näyttäs sytytyskatkoja tekevän auto, mutta muutti tutkinnan jälkeen mieltään, että tuosta nyt ei voi vielä päätellä aiheuttaako se kuitenkaan tätä.
Techin mukaan auto käy rikkaalla ja pakokaasu testerin mukaan auto käy laihalla

Huoltomies sanoi, että jos mahdollista niin testaa toisella immulla/boksilla. Ja myös asentoanturi voi kuulema tehdä sen nykimisen tietyssä lämpötilassa.
Saab 9-5 Aero -00