Männän hajoamisen välttäminen??
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Molemmilla kerroilla ku hajos oli Nordicin softa! Nyt oon kuukauden odotellu Maptunilta ohjelmaa, joka tehtiin ihan asennettujen palikoiden+tehotavoitteen mukaan. Siis nyt osien pitäis kestää sen mitä koneesta otetaan irti. Mitäs uus ilmamassamittari maksaa? kai se on pakko vaihtaa vaik ei mitään vikakoodia oo ilmottanukkaan!
Luulen että suurin ja ehkä ainoa syy mäntien paukkumiseen on softa, joka ei ollut sopiva ahtimellesi.Saab9-5 270hp kirjoitti:Molemmilla kerroilla ku hajos oli Nordicin softa! Nyt oon kuukauden odotellu Maptunilta ohjelmaa, joka tehtiin ihan asennettujen palikoiden+tehotavoitteen mukaan. Siis nyt osien pitäis kestää sen mitä koneesta otetaan irti. Mitäs uus ilmamassamittari maksaa? kai se on pakko vaihtaa vaik ei mitään vikakoodia oo ilmottanukkaan!
Itsekin olen odottanut maptunilta softaa jo 3 viikkoa vaikka toimitusajaksi luvattiin 3-4 arkipäivää. Mikäköhän mahtaa maptunilla olla häikkänä?
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Todennäköstä on että syy olisi nimenomaan softassa, ehkä myös ilmamassamittarissa.Saab9-5 270hp kirjoitti:Toivonmukaan vika oli softassa, ettei taas kajahda mäntä! Rupee tuleen muuten aika kalliiks koneeksMaptunin ohjelmointityökalu oli päivitettävänä ja siks homma on vähä venyny normaali toimitusajoista!
Mitähän uusi IMMu maksaa?
Kai oot penkkiajan tilannut softan tulemista odotellessa

Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Vieläkin oudoksuttaa tuo sana mäntä? Siis jos pelkästään yksi mäntä oireilee niin kyllä silloin vika on ihan varmasti jossain muualla kuin softassa tai immussa etc...Saab9-5 270hp kirjoitti:Toivonmukaan vika oli softassa, ettei taas kajahda mäntä! Rupee tuleen muuten aika kalliiks koneeksMaptunin ohjelmointityökalu oli päivitettävänä ja siks homma on vähä venyny normaali toimitusajoista!

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Voi olla ihan sattumaa että mäntä, joka on hajonnut, on ollut sama molemmilla kerroilla.V-M kirjoitti:Vieläkin oudoksuttaa tuo sana mäntä? Siis jos pelkästään yksi mäntä oireilee niin kyllä silloin vika on ihan varmasti jossain muualla kuin softassa tai immussa etc...Saab9-5 270hp kirjoitti:Toivonmukaan vika oli softassa, ettei taas kajahda mäntä! Rupee tuleen muuten aika kalliiks koneeksMaptunin ohjelmointityökalu oli päivitettävänä ja siks homma on vähä venyny normaali toimitusajoista!
V-M
Mikä muu oikeastaan voisi olla syynä kuin männän itsensä heikkous, joka sekin on poissuljettu koska on kokeiltu myös tonnarin männillä. Suuttimetkin ovat kunnossa.
Mikä muu fyysinen vika koneessa voi aiheuttaa männän rikkoutumista "tavallisen" moottorin toiminnan seurauksena?
Itse en oikein mitään keksinyt, ja tätä kautta tulin tulokseen, että vika olisi softassa/IMMussa.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Minä melkein veikkaisin DI-kasettia. Se, että Saab vaihtaa kasetit, ei omasta mielestäni ole pelkästään kestävyysongelma, vaan niissä on todennäköisesti muitakin vikoja. En saata uskoa, että Saabissa olisi niin huonoja mäntiä, että ne hajoaisivat noin vain. Yhtä kevyen "näköisiä" mäntiä on autoissa, joista otetaan huomattavasti suurempia litratehoja ja silti ei ole ongelmia. Olisi toisaalta hauska tietää, kuinka monta konetta on hajonnut uusilla "kampanjakaseteilla". Itsellä ainakin toimii ihan h...vetin hyvin (varmaan jotain kohta hajoaa).
9-5 2.3 MY2008
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
DI-kasettikin testattiin viime joulukussa Tampereen metroautossa ja ei siinä silloin kuulemma ollu mitään vikaa ja sen takia sitä ei sit lähetty vaihtaan. En nyt saanu toimivaa digikameraa tähän hätään, mut molemmilla hajoomiskerroilla on mäntä jäänyt melkein kokonaan ehjäksi ylimmän männänrenkaan yläpuolelta ( männän lakiosa). Ekalla hajoomiskeralla ylimmän männänrenkaan urankohdalta alaspäin puuttuu männän imu( tai pakopuolelta) kaikki eli totaalisen paskana! Tokalla kerralla mäntä halkes tappilinjan suuntasesti, mut suurempia palasia ei irronnu. sylinteri meni entiseks tokalla kerralla.
Ja viallinen sytyttää yleensä vikavalon kojetauluun.Eski kirjoitti:Immu maksaa PCS:llä 225e.
Eski
Ajeltiin aikoinaan tietämättään viallisella Immulla, toisinaan pääsi viikkokausia ilman vikavaloa, mutta huollossa sitten mitattiin ahtojen piikkaaminen 1,8 bariin kevyehköllä kaasunkäytöllä.
Vikakoodit kertoivat liian laihasta seoksesta. Kärry kyllä hyökkäsi kengurun lailla, onneksi vältyttiin mäntäpistiäiseltä

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia