Tässä täyttelen juuri "hakemusta sotilaallisen kriisinhallinnan toimintavalmiuteen" niinisaloon lähetettäväksi.
Minkälainen tuo itse viiden viikon koulutusaika on? Mitä pitää sisällään? Ajattelin hakeutua Pasi-kuskiksi, vaikka tosin intissä ajoin pelkän e-kortin, mutta olen kuullut että ajattaisivat erikseen vielä tuossa koulutuksessa vaunuluvat.
Ja vielä kun olen kohtalaisen käsi ampumaan rynnäkkökiväärillä (harjoituksen puutetta vaikka kevyellä it-tykillä ampua osaankin), vaikuttaako tehtäviin pääsemiseen? Cooperissa menee nyt intin jälkeen about 3000m ja lihaskunto kiitettävä. Onko kamppailulajeilla painoarvoa?
Aukia ei ole käyty, mutta korppina kotiuduin.
Jakakaas vanhat parrat mulle vähän kokemuksia rauhanturvatehtävistä niin tiedän mitä odottaa (jos nyt edes pääsen koulutukseen)
rauhanturvaajaksi
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
rauhanturvaajaksi
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Täältä kannattaa katella ja kysellä, varmasti löytyy vastaus: http://www.holkkari.net/index.php?optio ... Itemid=123
Ja OT: tuntuu tuo sun inttihistorias olevan melkein täsmälleen sama ku mulla
Ja OT: tuntuu tuo sun inttihistorias olevan melkein täsmälleen sama ku mulla
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Oma koulutus 2004 sisälsi ainakin seuraavia asioita:
-Ampumakoulutus: pistooli, rk, pumppuhaulikko, itko, kessi ja kevyt kk.
-Viestikoulutusta: Nato standardien mukainen radioliikenne.
-"Miinan raivausta" tökittiin puukolla multaa ja ryömittiin pois miinoitteesta.
-Ensiapua
-Pasi koulutusta (niille joilla luvat ei ole voimassa/ei ole)
-Operatiivinen harjoitus metsässä (ajoneuvon tarkistusta, partiointia yms. ja runsaasti maalitoimintaa toimialueelta tulleiden toimesta)
-Cooperin testi ja ilta kerholla <- nuo ovat ne ratkaisevimmat
Koulutettavien käytöstä ja asennetta myös seurataan "syrjäsilmällä".
Tossa nyt suurinpiirtein mitä muistan omista kokemuksista.
PS. En ole kaksinen ampuja, urheilija tai kielitieteilijä mutta Kosovoon aikoinani pääsin. Ei siellä Ramboja kaivata.
PSS. Jos pääset Kosovoon niin kannatta se auto tuoda. On nimittäin sen verta hienosti kaikki järjestetty siellä Balkanin päässä.
-Ampumakoulutus: pistooli, rk, pumppuhaulikko, itko, kessi ja kevyt kk.
-Viestikoulutusta: Nato standardien mukainen radioliikenne.
-"Miinan raivausta" tökittiin puukolla multaa ja ryömittiin pois miinoitteesta.
-Ensiapua
-Pasi koulutusta (niille joilla luvat ei ole voimassa/ei ole)
-Operatiivinen harjoitus metsässä (ajoneuvon tarkistusta, partiointia yms. ja runsaasti maalitoimintaa toimialueelta tulleiden toimesta)
-Cooperin testi ja ilta kerholla <- nuo ovat ne ratkaisevimmat
Koulutettavien käytöstä ja asennetta myös seurataan "syrjäsilmällä".
Tossa nyt suurinpiirtein mitä muistan omista kokemuksista.
PS. En ole kaksinen ampuja, urheilija tai kielitieteilijä mutta Kosovoon aikoinani pääsin. Ei siellä Ramboja kaivata.
PSS. Jos pääset Kosovoon niin kannatta se auto tuoda. On nimittäin sen verta hienosti kaikki järjestetty siellä Balkanin päässä.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Koulutushan on lähinnä armeijan kertaamista, paitsi että, kaikkea sun tekemistä katsotaan tarkemman seulan läpi. Varsinkin se viimeinen ilta, missä "saa" ryypätä niin paljon kuin sielu sietää, kannattaa ottaa mahdollisimman matalalla prosiililla. Meillä keväällä -98 yksi kaveri veti hiukan liikaa ja jäi maihin kun me muut lähdettiin. Ramboilu ja rasismi ovat kans sellaisia asioita millä jää herkästi haaveeksi koko reissu.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
Joo, "veteraani"-työkaveri sanoi että kuulemma kun pääsee sinne koulutukseen niin silloin jo periaatteessa pääsee reissuun, cooperin 2200m (!) kuulemma on se alaraja (hurja!) ja muilla ei ole niin väliä
Ramboiluun tuskin sorrun jos oikeasti osaan jotain (mitä nyt kuski/sergei-ampuja osata voi) ja rasismiin, öh... no itseäni kohtaan ehkä...
Toivottavasti pääsee...
Ramboiluun tuskin sorrun jos oikeasti osaan jotain (mitä nyt kuski/sergei-ampuja osata voi) ja rasismiin, öh... no itseäni kohtaan ehkä...
Toivottavasti pääsee...
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
-
- "Turbo"
- Viestit: 253
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
- Paikkakunta: Valkeakoski
Niin ja hampaat.
Mukaan tosiaan pääsee lähes 100% varmuudella jos kutsu koulutukseen tulee kunhan pitää huolen näistä!
-Coopper:2200m
-Kusitesti:ei huumeita..tms...
-hampaat ok.
-käytös.
Ite bosniassa 2004-2005 ja ainakin meillä kärähti pari kusitestistä ja pari coopperista.
Uusikin kutsu tuli Libanoniin 2006 syksyllä, mutta joutu kieltäytyy kun oli toi esikoinen tulossa maailmaan.
Nyt sit jos hakee niin ei voi enään kieltäytyä tai ei tarvi enään lähteä!
Mutta jouluna ajattelin paperit laittaa niinisaloon... "Hallitusta on nyt vuosi taivuteltu"
-Coopper:2200m
-Kusitesti:ei huumeita..tms...
-hampaat ok.
-käytös.
Ite bosniassa 2004-2005 ja ainakin meillä kärähti pari kusitestistä ja pari coopperista.
Uusikin kutsu tuli Libanoniin 2006 syksyllä, mutta joutu kieltäytyy kun oli toi esikoinen tulossa maailmaan.
Nyt sit jos hakee niin ei voi enään kieltäytyä tai ei tarvi enään lähteä!
Mutta jouluna ajattelin paperit laittaa niinisaloon... "Hallitusta on nyt vuosi taivuteltu"