Ihmettelin tossa aikaisemmin öljynkulutusta ja nyt ryömin auton alle sen verran,että huomasin pohjan olevan märkänä öljystä repsikan puolelta.... Mikähän olisi mahdollinen vuotopaikka? Itse epäilin ensin öljynsuodatinta, mutta onko suodattimen lähellä jotain muuta potentiaalista vuotopaikkaa? Joku oli joskus kirjoittanut,että oli vuotanut öljypumpusta... sijaitseeko kyseinen pumppu mahdollisesti suodattimen lähellä? Niin ja autona on 9-5 Aero wagon -00 aj. 168tkm. Kiitoksia taas vastauksista jo etukäteen!
Kato myös onko moottorin takaosa öljyssä. Meillä sama tilanne, apukuskin puoli märkänä. Stefa vaihdettiin vajaa vuosi sitten ja moottorin takaosa on kostea. Analyysiä jatketaan piakkoin valtuutetun nosturilla...
No nyt on auto käytetty määräaikaishuollossa ja pyysin samalla tarkistamaan öljyvuodon. Sanovat että aika suurella todennäköisyydellä vuotaa jakopään stefasta... onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa?
järkiään jokaisessa.
sanotaan, ettei saabi ole kunnossa ellei ole kyseisiä vuotoja eli kone päältä märkä...
mutta tämä vuoto ei varmaan näy mittatikussa
niinhän ne sanoo,että aina se saabi vähän öljyä pitää kuluttaa...
tämä vuoto vaan näkyy jo mittatikussakin... 8000km/1l... onkohan tossa stefassa mahdollisuus, että pullahtaa kokonaan ulos...
Taas vaihdettiin stefa ja o-rengas. Edellisestä vaihdosta kului vajaa vuosi. Toivottavasti tällä kertaa pitää sen verran jotta loppuu pohjan öljyäminen 0-40:llä. Pelekäsin kannentiivisteen vuotoa, mutta näytti olevan kuitenkin tuo stefa...vaihtokin tehtiin GM:n piikkiin varaosatakuun ansiosta . Huollossa kertovat jonkun auton vaatineen kolme vaihtoa ennen kuin alko pitämään...oisko omistaja kyllästänyt vaihtorumbaan .
mv55 kirjoitti:Minkälainen homma jakopään stefan vaihto on? Paljonkohan tulee maksamaan verstaalla laitettuna?
En ole sata varma, mutta muistelisin että alle 150 euroo jäi hinnaksi viime vuonna. Samalla huollettiin ilmastointilaite ja hinta oli yhteensä muistaakseni n. 250. Työtä taisi olla pikkusen reilu tunti. Korjatkaa paremmin teitävät...