95 vs 98 oktaaninen bensiini
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
95 vs 98 oktaaninen bensiini
Huoltopaikassani sanoin että auto niinkuin vedossa hieman kolisee. Diagnoosi oli että etenkin keväällä tällaista voi esiintyä, jos käyttää 95 oktaanista bensiiniä. Neuvottiin laittamaan täysi tankki 98:a ja tankkaamaan aina uudelleen ennenkuin on ihan tyhjä. Ruiskukoneet polttaa kovin tarkkaan ja 95:n oktaaneista ei aina voi olla liian varma. Onko vastaavia kokemuksia.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
En nyt maalaile piruja seinille, mut jos vedossa rupee kolisemaan niin se voi tarkoittaa ikävää http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=18884
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Me emme käytä tonnareissamme 92:sta. Kolisee ja nakuttaa.
Harva maallikko erottaa nakutuksen äänen koneesta, kolina kuin kolina.
92:lla esintyy taatusti kuumalla jälkikäyntiä.
Tuo 92 = 92 Oktaanista bensaa.
Oktaaniluku ilmoittaa nakutuskestävyyttä.
Sytytyksen ajoituksella voi kikkailla, jos ajaa matalaoktaanisilla bensoilla.
Harva maallikko erottaa nakutuksen äänen koneesta, kolina kuin kolina.
92:lla esintyy taatusti kuumalla jälkikäyntiä.
Tuo 92 = 92 Oktaanista bensaa.
Oktaaniluku ilmoittaa nakutuskestävyyttä.
Sytytyksen ajoituksella voi kikkailla, jos ajaa matalaoktaanisilla bensoilla.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Ei vaan; Oktaaniluku on polttoaineen puristuskestävyyttä ilmaiseva luku.Firges9000 kirjoitti:Oktaaniluku ilmoittaa nakutuskestävyyttä.
Liian pieni oktaaniluku aiheuttaa moottorille vahingollista nakutusta eli polttoaineseoksen ennenaikaista syttymistä.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
Eipä kovin usein ole kyllä tuota 92 oktaanista suomen maalla tarjollaFirges9000 kirjoitti:Me emme käytä tonnareissamme 92:sta. Kolisee ja nakuttaa.
Harva maallikko erottaa nakutuksen äänen koneesta, kolina kuin kolina.
92:lla esintyy taatusti kuumalla jälkikäyntiä.
Tuo 92 = 92 Oktaanista bensaa.
Oktaaniluku ilmoittaa nakutuskestävyyttä.
Sytytyksen ajoituksella voi kikkailla, jos ajaa matalaoktaanisilla bensoilla.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Noinhan juuri sanoin.Defeat kirjoitti:Ei vaan; Oktaaniluku on polttoaineen puristuskestävyyttä ilmaiseva luku.Firges9000 kirjoitti:Oktaaniluku ilmoittaa nakutuskestävyyttä.
Liian pieni oktaaniluku aiheuttaa moottorille vahingollista nakutusta eli polttoaineseoksen ennenaikaista syttymistä.
nakuttaa mikä nakuttaa
Eiköhän tuo sanomani ollut juuri sama asia.
Milläs luvulla ilmoitetaan tuo sun "puristuskestävyys"?
Jos oktaaniluku on alhainen, kestää polttoaine huonommin puristusta ja alkaa moottori nakuttaa.
Sanoppas kun väännät asiaa, mitä tarkoittaa, kun polttoaineen oktaaniluku on 100/130 .??
Toinen kymysys olis.
Mikä on Dieselpolttoaineen Oktaaniluku tai nakutuskestävyys?
Viimeksi muokannut Firges9000, Ti Kesä 05, 2007 17:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Olen kokeillut. Ei tunnu hyvältä. Liikaa lyijyäZebe kirjoitti:Firges9000 kirjoitti: Sanoppas kun väännät asiaa, mitä tarkoittaa, kun polttoaineen oktaaniluku on 100/130 .??
Ootkos,,,, Jaska, kokeillu tätä Avgas 100LL:ää tonnarissa?
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Miten tuon liika lyijyn huomaa ja mitä se tekee moottorille? Katti tietysti hajoo, mutta sitähän sulla tuskin oli.Firges9000 kirjoitti:Olen kokeillut. Ei tunnu hyvältä. Liikaa lyijyäZebe kirjoitti:Firges9000 kirjoitti: Sanoppas kun väännät asiaa, mitä tarkoittaa, kun polttoaineen oktaaniluku on 100/130 .??
Ootkos,,,, Jaska, kokeillu tätä Avgas 100LL:ää tonnarissa?
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
98 tulee tankattua, koska se on halvempaa. Kuka nyt huonompaa ja kalliimpaa laittaisi tankkiin?
Jaa miten niin halvempaa? Uudessakaupungissa ainakin, jopa Suomen halvinta.
http://www.tankkaus.com/index2.php?page ... s&city=All
Jaa miten niin halvempaa? Uudessakaupungissa ainakin, jopa Suomen halvinta.
http://www.tankkaus.com/index2.php?page ... s&city=All
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa