Lootan takakiinnikkeen osien järjestys

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Lootan takakiinnikkeen osien järjestys

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Mikähän mahtaa olla lootan takakiinnikkeessä ruuvin alla olevien palikoiden (yksi pyöreä laatta ja yksi neliskulmainen) oikea järjestys? Itse järkeiltynä näyttäisi siltä, että ruuvin kantaa vasten tulee pitkulainen laatta siten, että taitokset on ruuvin kantaan päin (=kabiinia kohtia) ja sen alle pyöreä laatta siten, että puoli, jossa on keskikohdalla syvennys, tulee edellistä laattaa kohti, jolloin neliskulmaisessa laatan kumissa oleva iso prikka uppoaa pyöreän laatan syvennykseen. Täsmääkö tämä :?:

Nopeaa vastausta arvostettaisiin suuresti, koska konetta pitäisi alkaa nostamaan paikoilleen mahdollisesti jo tänä iltana :).

EDIT: sovittelin kuppia kumikiinnikkeeseen ja se tuntuukin sopivan paikoilleen syvennys kiinnikekumia kohti, eli toisin päin kuin alun perin arvelin. Näin sen huomenna asennan, jollei siihen mennessä parempia asennusohjeita löydy :) .
#1970
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Itsekin viikonloppuna tuskailin saman ongelman kanssa. Se pyöreä osa loksahti kätevästi siihen vaihdelaatikon päähän ja sitten se neliskulmainen pidätinrauta siihen perään. Pultti ei kiristynyt noilla eväillä tarpeeksi joten joutui vielä iskemään yhden prikan ihan kantaan. Vieläkin kyllä pitää vähän ääntä veto päällä, joten noissa on varmaan vielä jotain pielessä.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Laittakaa nyt vaikka kuva, että mitkä osat siellä pitää olla? Tuli vaan mieleen, että puuttuuko mulla sieltä jotain.. :?
VW transporter 2.5tdi vm.99
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommij »

Laatikon tappi kupin syvennykseen (jolloin taas kuppi asettuu passelisti kumin syvennykseen) ja kiinitysrauta taitokset kabiiniin päin.

Jos kupin laittaa väärin päin, se ottaa reunoista kiinni siihen lattarautaan, jollon laatikon rohinat ja vinkunat johtuu runkoon = äänekkäämpi kuin oikein asennettuna (kokemusta on).

Ja jos lattaraudan laittaa taitokset eteenpäin, se syö ajan mittaan lovet siihen pystypeltiin (kokemusta tästäkin).
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Vastaa Viestiin