Kiitokset kommenteista. Ajamisesta pääsee taas nauttimaan. Yllättävän hyvän tuntuinen auto. Vaimokin kävi sitä ajamassa ja on nyt ottamassa Saabin omaan työmatka-ajeluunsa - se ei muuten käy!

Volvolla ja Saabilla on selkeä ero jälkimmäisen eduksi.
Pari juttua / korjattavaa olen tuon ohjauksen nypyttämisen lisäksi havainnut:
1) Kuskin aurinkosuoja lerpattaa alhaalla sen verran, että varomaton saa otsaansa rannun

Katselin sitä kädessäni hetken, mutta ruuvasin takaisin. Ei vaikuta siltä, että sen voisi korjata
2) Tänään kattoluukun ilmanohjurin mikälie alaspainosauva ratkesi muoviklipsistään niin, että jumitti lasisen kattoluukun kirskunan kera. Taisteltuani hetken sain luukun ajettua kiinni eräänlaisella "patentilla".
On se kumma, että Saabissa alkaa olla Alfamaisia piirteitä

Lienee tuolla äärettömällä kuumuudella jotain tekemistä näiden asioiden kanssa. Mutta jos jotain huonoa niin hyvääkin. Kovalainen nousi hieman sekavassa kisassa neljänneksi - hienoa !
Edit 11.6.07: Sain tänään paikalliselta diileriltä (Gargash Motors) kattoluukun ilmanohjaimen alaspainosauvan (arm) yksittäiskappaleena hintaan 30 euroa Toinen vaihtoehto olisi ollut ostaa koko setti. Olisiko tuo jäänyt yli jonkun muun auton korjauksesta - mene ja tiedä.
Edit 12.6.07: SID:n pikselit tuli takaisin silitysrautatekniikalla

Edit 13.6.07: Rattiakselin nypytykset poistuivat rasvauksella ja nivelkohdan pultin kiristyksellä
Enpä olisi osannut paikantaa vikojen aiheuttajaa ilman tämän palstan apua. Kiitokset asiantuntijoille.