Robinho kirjoitti:Nyt en oo ihanvarma kirjotinko oikeeseen paikkaan, mut puolustukses voin sanoo et on ihan eka kerta!!
Elikäs auto on 2004 vosimallia oleva 2,0t ja nyt on mittariin tulu se 110000 ja pitäs huoltoo rueta järkkäilee, joten ajattelin kysellä onko ehdotuksia/kokemuksia saabin huolloista/hinnoista? Asun eteläsuomessa joten mieelummin täältäpäin mut kaikki kyllä käy!!!
Sit toinen juttu: Tuossa eilen kun laitoin auton pyörimään niin mittariston valoista alkoi palaa se moottorin merkkivalo ja tehot tippui samantien melkein olemattomiin. Tuli mieleen että varmaan johtuu turbosta kun ahtopainemittari ei käyttäytyny aivan normaalisti, mut varma en oo. Siis onko kellään tietoo mistä voisi olla kysymys....??

Huoltohinnoista en osaa sanoa mitään, koska teen huolto/korjaus toimenpiteet itse.
Jälkimmäiseen asiaan:
- ko. mittari ei ole ahtopainemittari, vaan "turbomittari" eikä kerro ahtopaineesta suoranaisesti mitään
- tehojen tippuminen saattaa johtua myös jopa korkeasta ulkolämpötilasta, mutta koska mukana on myös vikavalo ja tapaus sattui juuri käynnistyksen jälkeen, niin todellinen vika on ilmeinen
- pitäisi lukea vikakoodit, koska on useampia mahdollisuuksia vian aiheuttajaksi. Itse turbo tuskin on rikki, todennäköisempää on, että jokin anturi, hukkaportin ohjaus, ohivirtausventtiili, em. osiin liittyvä alipaineputki rikki/irti tms. on rikki - joitakin vaihtoehtoja mainitakseni.
- järkevintä on mennä Saabin liikkeelle luetuttamaan vikakoodit -> oikea rikkinäinen osa saadaan selville ilman hakuammuntaa.