Nitinati...hermot menee (pallonivelen vaihto)
Nitinati...hermot menee (pallonivelen vaihto)
Etupää nitisee ja natisee, ettei kehtaa kohta ajaa ollenkaan kuin yöllä.
Puskurista painamalla nitisee ja natisee jouset? tai jokin.
Ääni kuuluu myös ohjaamoon aika mukavasti.
Otin tänään etupyörät taas irti ja kolistelin ja kääntelin kaiken läpi. Missään ei tunnu mitään ihmeellistä.
Ääni alkoi kun kallistin autoa toiselta puolelta hallitunkilla vaihteistoöljyä vaihtaessani.
Jouset ovat oikeassa asennossa molemmat, nivelissä ei ole väljää.
Mistäs jatketaan tutkimuksia? Vai puranko suosiolla koko etupään atomeiksi?
Auto on 1993 OG900 combi coupé, 5 ovinen, 2.1l 16V manuaali.
Puskurista painamalla nitisee ja natisee jouset? tai jokin.
Ääni kuuluu myös ohjaamoon aika mukavasti.
Otin tänään etupyörät taas irti ja kolistelin ja kääntelin kaiken läpi. Missään ei tunnu mitään ihmeellistä.
Ääni alkoi kun kallistin autoa toiselta puolelta hallitunkilla vaihteistoöljyä vaihtaessani.
Jouset ovat oikeassa asennossa molemmat, nivelissä ei ole väljää.
Mistäs jatketaan tutkimuksia? Vai puranko suosiolla koko etupään atomeiksi?
Auto on 1993 OG900 combi coupé, 5 ovinen, 2.1l 16V manuaali.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Re: Nitinati...hermot menee
Itsellä loppu narinat kun inssi totes pallonivelen oleva väljä ja se meni vaihtoon.Huikko kirjoitti:Etupää nitisee ja natisee, ettei kehtaa kohta ajaa ollenkaan kuin yöllä.
Puskurista painamalla nitisee ja natisee jouset? tai jokin.
Ääni kuuluu myös ohjaamoon aika mukavasti.
Joskus myös vakaajan päätykumit meinaa narista.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Voiko tuo vakaaja vaihtaa "asentoaan" ja kumien natina alkaa siitä, jos ja kun nostin oikein reippaasti toiselta puolelta, että sain valutettua öljyä enemmän pois laatikosta??
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Jos vakaajatanko on liikkunut sivusuunnassa pitäisi pääty- ja keskikumien kohdalla näkyä puhdasta pätkää. Siis sitä joka on ollut kumen alla piilossa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Itsellä aiheutti combin takapäässä natinaa hapantunut iskarin yläpään kiinnitys.. oli reikä vähän turhan suuri mutta iskari kyllä näytti olevan ihan kunnolla kiinni mutta pääsi kuitenkin hieman elämään ja aiheutti ärsyttävää natinaa..
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Noniin...tutkimustyö tuotti tulosta. Kuskin puolen yläpallossa on väljää.
Uusi nivel on kädessä, mutta iski epäluulo saanko tuon itse vaihdettua. Jollakin pitäisi tukea tuota jousta, ettei ole kaikki silmillä...
Kiitos avusta vastanneille.
Uusi nivel on kädessä, mutta iski epäluulo saanko tuon itse vaihdettua. Jollakin pitäisi tukea tuota jousta, ettei ole kaikki silmillä...
Kiitos avusta vastanneille.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Sinne ylätukivarren alle reikään pitäis laittaa parin sentin raudat jolloin jousi jää vähän "pänniin", sitte auki pallon mutteri ja irti kartio olka-akselista sen jälkeen vasta kaksi nivelen pulttia auki. Tolla tavalla jää tilaa painaa olka-akseli alas, no kaasuiskari painaa myös, vakaaja vähän haittaa. Pientä poskelle antoa pajavasaralla.Huikko kirjoitti:Noniin...tutkimustyö tuotti tulosta. Kuskin puolen yläpallossa on väljää.
Uusi nivel on kädessä, mutta iski epäluulo saanko tuon itse vaihdettua. Jollakin pitäisi tukea tuota jousta, ettei ole kaikki silmillä...
Kiitos avusta vastanneille.
Vääntöraudallaki voi levittää tukivartta, varovasti.
Paikkojen putsaus ja kotelosuojaa tai tervaspreytä tukivarteen ja niveleen ja kasaus. Ne raudat voi laittaa kahdella tavalla, tunkilla ylös, pyörä pois, pukki runkopalkin alle ja sitte nostaa tukivarren alapallosta uudestaan, on tilaa asentaa sitte ne palikat. Tai laittaa heti jos tietää mitä tekee. Sitten vasta ylös. Silmille sieltä ei tule mitään. Niin ja hommia ei tehdä pelkän tunkin varassa!
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Onko kenelläkään tietoa mistä saisi ostaa rahalla sopivat palat tuonne etupäähän jousikuormaa poistamaan? Kun ne kerran ostaisi, niin sitten ne olisi.
Ja tiedän...ne voisi tehdä itse jne, mutta sitä ei nyt kysytty
Ja tiedän...ne voisi tehdä itse jne, mutta sitä ei nyt kysytty
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
mieki nuukana miehenä tungin vasaran sinne ylätuen ja korin väliin. eli riittää että se sinne sopii. ulkonäöllä ei ole väliä.
mie tein näin. rengas löysään,nurkka ylös,rengas pois,pukki alle,tunkilla alapallosta tunkkasin jousen ylös,palikka väliin ,tunkki pois ja sen jälkeen oli helppoa ku heinän teko. vrt ennen vaihdoin yläpallot puupölkyn ja rautakangen kanssa.
mie tein näin. rengas löysään,nurkka ylös,rengas pois,pukki alle,tunkilla alapallosta tunkkasin jousen ylös,palikka väliin ,tunkki pois ja sen jälkeen oli helppoa ku heinän teko. vrt ennen vaihdoin yläpallot puupölkyn ja rautakangen kanssa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ja hyvä sitten
myös putsata vetaritunneli kertyneestä möhnästä...
joskus myös hyvä panna iso kanki lepäämään korin ja alatukivarren väliin niin helpottaa leka hommia pallon irrotuksessa...
joskus myös hyvä panna iso kanki lepäämään korin ja alatukivarren väliin niin helpottaa leka hommia pallon irrotuksessa...
Noniin...natina ja naputus poistunut. Kuskin puolen yläpallo vaihdettu. Ensikertalaisena meni noin 4.5h aikaa. Tein alumiinista palat sinne tukivarren ja korin väliin.
Noin kaksi litraa hiekkaa löytyi vetaritunnelista
Kiitos vielä kaikille avusta.
Noin kaksi litraa hiekkaa löytyi vetaritunnelista
Kiitos vielä kaikille avusta.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Ok ja hienoa että sait sen ite vaihdettua, seuraava menee sitte jo alle kolmen tunnin, täällä kestää vartin....he, tai kaksiHuikko kirjoitti:Noniin...natina ja naputus poistunut. Kuskin puolen yläpallo vaihdettu. Ensikertalaisena meni noin 4.5h aikaa. Tein alumiinista palat sinne tukivarren ja korin väliin.
Noin kaksi litraa hiekkaa löytyi vetaritunnelista
Kiitos vielä kaikille avusta.
Mutterimopo on poikaa...........
Kotelosuojaa sinne tunneliinkin varmaan meni?
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala