ilmastoinnin kiristin pyöränjalan asennus?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

ilmastoinnin kiristin pyöränjalan asennus?

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

asentelen tuossa ilmastointia tuohon 900i 16v:hen.

eli tuo ilmastoinnin hihnan kiristinrullanjalka ei mahdu kiertyyn kunnolla vaan ottaa kiinni tehostimen kiristimen pinna pulttiin. pitäisikö vaan raasti otaa pätkä kierrettä pois vai olenko laittanut sen jotenkin vääri?

Olen sitä tuossa ihmetelly koko illan ja tullut siihen tulokseen että sen täytyy olla liian pitkä se tehostimen kiristimen kierretanko.

onko ilmastoidussa autossa sitten muka lyhempi?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

kyllä jälkiasennusohjeissa sitä käskettiin nimenomaan lyhentämään, itse kihnasin sen paikan päällä muistaakseni rautasahanterällä poikki 8 kun en viitsinyt avata), puukkosahalla olis ollut helpompi, jos mahtuu sinne. Itseasiassa minun ei muistaakseni ?? olisikaan tarvinnut sitä lyhentää, koska minulla oli se kiristinlevy uudempaa rakennetta??
Niitä kiristinlevyjä taitaa olla 16 venasessa 2 eri konstruktiota, oliskohan muuttaneet kontruktiota jossain käänteessä. uudempi on paljon tukevampi ( ainakin PCS näyttää 16 venaseen vm.90--- 93 2 erilaista, 8 venasen on sitten taas ihan omanlaisensa).
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

se käy varmaan vaihtaa tuosta uudemmasta se tehostimen jalka niin ei tarvitse katkoa mitään.

hommaa han siitä on mutta tulee ainakin hyvä sitten koska otab ilmastoinin tuosta 90 mallisesta ja laitan tuohon 89 malliin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

tai sitten vain katkaisen pätkän siitä kierteestä näyttäs aika hommalta vaihtaa tuo tehostajan jalka joka ilmeisesti on uudemmassa erilainen.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vastaa Viestiin