Mankkuvena testiin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Mankkuvena testiin

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Moro!

Oisko kenelläkään ehjää tonnarin mankkuvenaa lainata testiin pk seudulla? Ei viittis käydä ensin ostamassa sitä jos vika ei olekkaan siinä.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Tuon toiminta on helppo kokeilla jos autossa on ahtopainemittari.

Ota sähköpiuha mankkuvenasta irti. Käy ajelemassa muutamia kiihdytyksiä ja katso max paineet. Jos paine on 0.4, ei mankku ainakaan vuoda. Jos paine jotain muuta isoa, on mankku mallia rikki. Helposti paineet karkaavat ja iskee fuel-cuttia jos mankku vuotaa.

Jos mankun sähköpiuha kiinni paineet eivät nouse yli 0.4 barin, yhdistä C JA W letku ja kokeile varovasti nouseeko paineet sinne päälle 1 barin. 1.5 barissa pitäisi pätkäistä bensansyötön. Jos nousee, mankku rikki tässäkin tapauksessa.

Lisätkää jos joku testi unohtui.
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

tevisu kirjoitti:Tuon toiminta on helppo kokeilla jos autossa on ahtopainemittari.

Ota sähköpiuha mankkuvenasta irti. Käy ajelemassa muutamia kiihdytyksiä ja katso max paineet. Jos paine on 0.4, ei mankku ainakaan vuoda. Jos paine jotain muuta isoa, on mankku mallia rikki. Helposti paineet karkaavat ja iskee fuel-cuttia jos mankku vuotaa.

Jos mankun sähköpiuha kiinni paineet eivät nouse yli 0.4 barin, yhdistä C JA W letku ja kokeile varovasti nouseeko paineet sinne päälle 1 barin. 1.5 barissa pitäisi pätkäistä bensansyötön. Jos nousee, mankku rikki tässäkin tapauksessa.

Lisätkää jos joku testi unohtui.
Liitin irti ahtaa keltasen puoleen väliin. W letku irti on testattu, ja ahtaa niin perk*leesti! Lopetin kyllä painamisen, ku viisari meni punaisen puoleen väliin. Mut toi testi ei vielä kerro että onko ongelma mankkuvenas vai softapuolella ta kenties nakutuksesta. w-letku irti trionic ei pysty tiputtaa ahtoja. Joten sen takia ois kiva testata ehjällä mankulla.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

olli9000CDturbo kirjoitti:
tevisu kirjoitti:Tuon toiminta on helppo kokeilla jos autossa on ahtopainemittari.

Ota sähköpiuha mankkuvenasta irti. Käy ajelemassa muutamia kiihdytyksiä ja katso max paineet. Jos paine on 0.4, ei mankku ainakaan vuoda. Jos paine jotain muuta isoa, on mankku mallia rikki. Helposti paineet karkaavat ja iskee fuel-cuttia jos mankku vuotaa.

Jos mankun sähköpiuha kiinni paineet eivät nouse yli 0.4 barin, yhdistä C JA W letku ja kokeile varovasti nouseeko paineet sinne päälle 1 barin. 1.5 barissa pitäisi pätkäistä bensansyötön. Jos nousee, mankku rikki tässäkin tapauksessa.

Lisätkää jos joku testi unohtui.
Liitin irti ahtaa keltasen puoleen väliin. W letku irti on testattu, ja ahtaa niin perk*leesti! Lopetin kyllä painamisen, ku viisari meni punaisen puoleen väliin. Mut toi testi ei vielä kerro että onko ongelma mankkuvenas vai softapuolella ta kenties nakutuksesta. w-letku irti trionic ei pysty tiputtaa ahtoja. Joten sen takia ois kiva testata ehjällä mankulla.

Trionicissa tulee fuelcut kyllä tietyssä vaiheessa peliin mukaan. :D
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Mä voin londaa omastani. Viime kesänä ostettu uus ja on orkkis. Soittele ja tai paiskaa viestiä.
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

saapasi kirjoitti:Mä voin londaa omastani. Viime kesänä ostettu uus ja on orkkis. Soittele ja tai paiskaa viestiä.
Tattis! Jos mä koodailisin sulle viikonloppuna, vai onko sulla silloin menoa?
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

olli9000CDturbo kirjoitti:Liitin irti ahtaa keltasen puoleen väliin.
Ja tuo keltaisen puoliväli on ??? bar. Paruspaineet vai enemmän?
W letku irti on testattu, ja ahtaa niin perk*leesti! Lopetin kyllä painamisen, ku viisari meni punaisen puoleen väliin.
Kyllä se katkaisee 1,5 barin kohdalla. Jos softa on asiallinen ja MAP-anturi on orkkis.
Mut toi testi ei vielä kerro että onko ongelma mankkuvenas vai softapuolella ta kenties nakutuksesta.
Ihan villi veikkaus, että mankkuvena hajonnut ja ahdot ei nouse. Siis jos tuo "keltaisen puoliväli" on ~0,4. Itsellä yksi teki noin ja pari muuta alkoivat päästämään paineet liiallisuuksiin.
Tuskin nakuttaa jos ei edes piikkaa paineita ylemmäksi. Ei se trionic ihan reaaliaikainen systeemi kuitenkaan ole.

Mikä softa?
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

olli9000CDturbo kirjoitti:
saapasi kirjoitti:Mä voin londaa omastani. Viime kesänä ostettu uus ja on orkkis. Soittele ja tai paiskaa viestiä.
Tattis! Jos mä koodailisin sulle viikonloppuna, vai onko sulla silloin menoa?
Himpes kun tuli lupauduttuu hoitaa systerin koiraa muijan kans. Samalla koitan äheltää vähän noita lepakoiden vaijereita jos sais ite tehtyy. Sekaan vaan.
Vastaa Viestiin