Ketään kiinnostunut pienestä lisäansiosta?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
rollerghost
"Kaasari"

Ketään kiinnostunut pienestä lisäansiosta?

Viesti Kirjoittaja rollerghost »

Olen täällä kirjoitellut siitä sylinterinkannen remontista ja nyt kun olen tutkinut moottoria, niin olen huomannut, että myös yhdestä männästä on lähtenyt pala. Eli en taida koneistamolle kantta viedä, vaan tehdä mahdollisimman halvalla autosta vielä käyttökelpoisen (jos se nyt ylipäänsä on mahdollista?).

Tässä kuitenkin ajan- ja taidonpuutteen (tai itseluottamuksen) vuoksi olisin nyt kysellyt, jos foorumilla sattuisi olemaan pääkaupunkiseudun tienoilla asuvia saabismiin sairastuneita, jotka olisivat halukkaita korvausta vastaan tulemaan jeesaamaan?:) Itsellä kun ei ole kokemusta juuri noista korjaushommista ja pelkään sen takia tekeväni jonkun pahan mokan, mutta kiinnostusta taas löytyy ja olisi ihan kiva saada tuo auto ennen juhannusta kuntoon. Korjaamossa kun olisivat veloittaneet 1200e tms., niin eipä siinä ole ainakaan taloudellisesti mitään järkeä... Autosta kun maksoin reilu 500e.

Eli, jos on kiinnostuneita, niin voin hinata auton jonnekin ja tulla itse kaveriksi tai sitten tietysti tuossa meidän pihassakin voi onnistua. Itse asun Vantaalla.
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

lisään vielä tämän linkin tarinaan johon ilmeisesti viittaat, niin potentiaalisien auttajien on helpompi nähdä mistä on kyse:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=54469
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
antti.hakamaa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

mikä saab kysessä? multa löytyy halvalla kunnossa olevia 8-venttiilisiä moottori/vaihteisto paketteja halvalla. kaikki ovat ruisu malleista, mutta käyvät myös kaasari versioihin luonnollisesti.

irto kansikin löytyy yksi kappale.

Moottorit Forssan lähellä
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
rollerghost
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja rollerghost »

Tarkennan nyt vielä hiukan. Eli oikeastaan ainoa mitä tarvitsen, on kaveri, jolla on kokemusta näistä hommista ja osaa katsoa onko jossain joku isompikin vika yms. ja osaa kertoa, mikä olisi järkevin tapa toimia. Koska itse olen tosiaan amatööri ja pelkään, että kone pamahtaa kun/jos sen saan kasaan :) Lähinnä siis vaan haluan kannen takaisin kiinni uusien tiivisteiden kanssa.

Kansi kun näytti tosiaan omasta mielestäni olevan kunnossa (en nähnyt halkeamia tms.), niin olen nyt ostanut jo yläpääntiivistesarjan ja ainoastaan pitäisi nyt laittaa se kansi kiinni ja kaikki muut osat (virranjakaja, imusarja, pakosarja, jäähdytinletkut), mitä siinä nyt on irroitettu.

Eihän tuo sinänsä iso homma omasta mielestänikään ole, mutta kaipaisin silti siihen kokenutta henkilöä avuksi, joka osaisi sanoa esim. onko jäähdytysjärjestelmässä uusinnan tarpeessa olevia osia jne. Koska oma silmä ei ole tähän harjaantunut. Sitten jos se kokoon laitetaan ja toimimaan saadaan, niin kyllä siitä olen valmis maksamaan! Hinnasta voidaan sopia, mutta itse ajattelin joitakin satoja euroja. Itse toimisin toki apurina.

Ja auton malli on siis 0G900i, -90 ja 16v.
Vastaa Viestiin