9-3 Diesel ja ruiskupumpun kesto

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

9-3 Diesel ja ruiskupumpun kesto

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Jees, elikkä täällähän on jo ainakin jonkin verran nokivasaroita.
Onko vielä kenelläkään korkannut ruiskupumppu?

Tuolta lukaisin pitkästäaikaa käydessäni aiheesta :
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... sc&start=0

Ilmeisesti sama pumppu käytössä vai onko jollakulla tarkempaa tietoa?
Täällä foorumillahan muistaakseni oli muutama kunnioitettavan kovilla kilometreillä oleva 2.2tid.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

ei kannata lukea muita foorumeita, menee yöunet.
Yhden my99 tidin tiedän mistä porsi pumppu.
Nimimerkki rr:llä taitaa tästä kinkeripiiristä olla eniten ajettu tidi. Mulla tulee vasta 260tkm.
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

No joo, eiköhän ne mene tämänkin foorumin kauhutarinoilla heikoimpien unet...
Paremmin löytyy diesel-asiaa vaan tuolta.
On kyllä sikamaisissa hinnoissa nuo pumput.
Oikein rupesi sapettamaan, kun näin tovi sitten Blocketissa -99vm 2,2tidin motin. Kone, turbo, kytkin tais olla, ruiskupumppu, laturi, startti, jne eli aikalailla täyspaketti ilman vaihdelaatikkoa. Noin 1600e ois ollut.
Himpun yli 100tkm ajettu
Ois voinu ostaa hyllylle :D
Halvempi koko paska kuin pelkkä pumppuremppa. Huh!
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Joo, tuota pumppuasiaa olen itsekin tutkiskellut, sillä 9-3 TID olisi hakusessa. Opel Clubin sivuilta itsekin olen kauhutarinoita lukenut ja ihmetellyt, että onko nämä pumppuongelmat todellakin näin yleisiä 8O Kertokaahan diesel Saabistit, että miten on pumput TIDeissä kestäneet ja miks tuo pumppu ylipäätään hajoaa? Onko kaikissa "vanhakoppaisissa" 9-3 TIDeissä tuo VP44 pumppu?
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Kuinkahan helposti vectraan saisi 2.2 koneen nokalle. Meinaan onko mitään eroa kiinnityksissä etc.

Nimittäin vectra vs. 9-3 on yksi helvetin iso ero opelin hyväksi. Sitä saa farmarina ja näin pakettiauton verolla.

Ja halvin dieselfarmari Saab on n.15000€...
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

2.2L Opelin ja Saabin ruiskutuspumput ovat ainakin samoja ja ne eroavat hieman 1.9L pumpuista, koska niissä on moottorin ohjainlaite integroituna pumppuun ja näin ollen kalliimpia.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

toni1976 kirjoitti:Joo, tuota pumppuasiaa olen itsekin tutkiskellut, sillä 9-3 TID olisi hakusessa. Opel Clubin sivuilta itsekin olen kauhutarinoita lukenut ja ihmetellyt, että onko nämä pumppuongelmat todellakin näin yleisiä 8O Kertokaahan diesel Saabistit, että miten on pumput TIDeissä kestäneet ja miks tuo pumppu ylipäätään hajoaa? Onko kaikissa "vanhakoppaisissa" 9-3 TIDeissä tuo VP44 pumppu?
Mitä ihmeen kauhutarinoita 8O Noita bensakuskien kannentiiviste, turbo, huohotin, nokkaketju, DI-boksi ym. -murheita lukiessa ei joskus hajoava ruiskupumppu ole mitenkään ihme juttu. Kaikki kuitenkin loppuu aikanaan. Jos esim. 300 tkm jälkeen pumppuremppa 3000 euroa, hintaa kilsaa kohti tulee 0,01 euroa. Kaikki on niin suhteellista :wink:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

georges kirjoitti:Kuinkahan helposti vectraan saisi 2.2 koneen nokalle. Meinaan onko mitään eroa kiinnityksissä etc.

Nimittäin vectra vs. 9-3 on yksi helvetin iso ero opelin hyväksi. Sitä saa farmarina ja näin pakettiauton verolla.

Ja halvin dieselfarmari Saab on n.15000€...
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1330209

Siis näin, vai :?:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Eikun b vectra vs. og9-3, ja hinnasta 10k€ pois. Vähintään.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Vastaa Viestiin