T16 starttiongelmaa
T16 starttiongelmaa
Heh, juuri pääsin kehumasta kuinka hienosti satku pelaa ja eikös sitten ala pommeilu. Käynnistyy kone lämpimänä vasta kun painaa kaasun pohjaan ja huudattaa vähän aikaa kierroksia (kylmänä lähtee kyllä mainiosti). Kokeilumielessä vaihdettiin sytytyspuola mutta ei auttanut. Virranjakajan vaihtoa varmaan kannattaa seuraavaksi koittaa?
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Ja lisään tähän, että edellisenä omistajana olen autoon jo vaihtanut uuden sytytysyksikön (Hella-merkkisen), polttoainepumpun ja puolan. Nyt toimi muutaman päivän hyvin, mutta kuumana alkoi kenkkuilu, aivan kuin auto saisi liikaa polttoainetta. Kuumana saa käymään kaasu pohjassa, jotta ei kastele tulppia... Kun kone kylmenee, auto lähtee hienosti käymään. Virranjakajaa meinataan seuraavaksi koittaa, jos Hall-anturi temppuilee lämmetessään... Bensanpaineet mitattu ja ok.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Itselläkin välillä tuo Ässä meinaa kehnosti lämpimällä koneella startata. Mutta mulla vika lienee startissa. btw. Onko 8-venaisissa ja 16-venaisissa Satkuissa samanlainen starttimoottori?
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Samaa veikkaan minäkin. Kokeile niin että ennenkuin käynnistät kuumana konetta, irroita "ryypylle" tuleva johto. Jos nyt käynnistyy hyvin niin vika on lämpötila-anturissa.Turbo16 kirjoitti:Lämpötila-anturi vaihtoon?
Tosin en tiedä miten täsmää tuohon kaasu pohjassa lähtemiseen, mutta jotenkin tuntuisi että vaikuttaa tuohon ettei ecu tiedä todellista koneen lämpötilaa.



Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
On, kunhan se vaan on imusarjan alla, se 8V:N pakosarjan alla ollut ei käy 16V:hen.Suabisti kirjoitti:Itselläkin välillä tuo Ässä meinaa kehnosti lämpimällä koneella startata. Mutta mulla vika lienee startissa. btw. Onko 8-venaisissa ja 16-venaisissa Satkuissa samanlainen starttimoottori?



Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
No hyvä. Tuossa jäänyt ylimääräinen hyvä startti -89 900i:stätUrpoEinari kirjoitti:On, kunhan se vaan on imusarjan alla, se 8V:N pakosarjan alla ollut ei käy 16V:hen.Suabisti kirjoitti:Itselläkin välillä tuo Ässä meinaa kehnosti lämpimällä koneella startata. Mutta mulla vika lienee startissa. btw. Onko 8-venaisissa ja 16-venaisissa Satkuissa samanlainen starttimoottori?Taitaa kuitenkin olla kyseessä eri viat, jos starttaa kehnosti niin se kai tarkoittaa että pyörii laiskasti/hitaasti, tän topicin aloittajan kone taas pyörii eli starttaa kunnolla, mutta ei käynnisty. Eri vika.
Ollaan tapeltu noitten kanssa täälläkin, se on yleensä hyvin paskanen, alennusvaihteen muoviratas voi olla poikki, rasvat/liat hidastaa.

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*