T16 starttiongelmaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

T16 starttiongelmaa

Viesti Kirjoittaja kristian »

Heh, juuri pääsin kehumasta kuinka hienosti satku pelaa ja eikös sitten ala pommeilu. Käynnistyy kone lämpimänä vasta kun painaa kaasun pohjaan ja huudattaa vähän aikaa kierroksia (kylmänä lähtee kyllä mainiosti). Kokeilumielessä vaihdettiin sytytyspuola mutta ei auttanut. Virranjakajan vaihtoa varmaan kannattaa seuraavaksi koittaa?
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Ja lisään tähän, että edellisenä omistajana olen autoon jo vaihtanut uuden sytytysyksikön (Hella-merkkisen), polttoainepumpun ja puolan. Nyt toimi muutaman päivän hyvin, mutta kuumana alkoi kenkkuilu, aivan kuin auto saisi liikaa polttoainetta. Kuumana saa käymään kaasu pohjassa, jotta ei kastele tulppia... Kun kone kylmenee, auto lähtee hienosti käymään. Virranjakajaa meinataan seuraavaksi koittaa, jos Hall-anturi temppuilee lämmetessään... Bensanpaineet mitattu ja ok.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Lämpötila-anturi vaihtoon?

Tosin en tiedä miten täsmää tuohon kaasu pohjassa lähtemiseen, mutta jotenkin tuntuisi että vaikuttaa tuohon ettei ecu tiedä todellista koneen lämpötilaa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Itselläkin välillä tuo Ässä meinaa kehnosti lämpimällä koneella startata. Mutta mulla vika lienee startissa. btw. Onko 8-venaisissa ja 16-venaisissa Satkuissa samanlainen starttimoottori?
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Turbo16 kirjoitti:Lämpötila-anturi vaihtoon?

Tosin en tiedä miten täsmää tuohon kaasu pohjassa lähtemiseen, mutta jotenkin tuntuisi että vaikuttaa tuohon ettei ecu tiedä todellista koneen lämpötilaa.
Samaa veikkaan minäkin. Kokeile niin että ennenkuin käynnistät kuumana konetta, irroita "ryypylle" tuleva johto. Jos nyt käynnistyy hyvin niin vika on lämpötila-anturissa. 8O Kokeiltu juttu. :D Anturi sijaitsee kannessa, imusarjan laipassa, sinivärinen muoviosa. Kannattaa ostaa sitten Bosch-merkkinen. Se kestää sitten toiset 20 vuotta. :wink:
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Suabisti kirjoitti:Itselläkin välillä tuo Ässä meinaa kehnosti lämpimällä koneella startata. Mutta mulla vika lienee startissa. btw. Onko 8-venaisissa ja 16-venaisissa Satkuissa samanlainen starttimoottori?
On, kunhan se vaan on imusarjan alla, se 8V:N pakosarjan alla ollut ei käy 16V:hen. 8) Taitaa kuitenkin olla kyseessä eri viat, jos starttaa kehnosti niin se kai tarkoittaa että pyörii laiskasti/hitaasti, tän topicin aloittajan kone taas pyörii eli starttaa kunnolla, mutta ei käynnisty. Eri vika. :roll: Ollaan tapeltu noitten kanssa täälläkin, se on yleensä hyvin paskanen, alennusvaihteen muoviratas voi olla poikki, rasvat/liat hidastaa. :wink:
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

tUrpoEinari kirjoitti:
Suabisti kirjoitti:Itselläkin välillä tuo Ässä meinaa kehnosti lämpimällä koneella startata. Mutta mulla vika lienee startissa. btw. Onko 8-venaisissa ja 16-venaisissa Satkuissa samanlainen starttimoottori?
On, kunhan se vaan on imusarjan alla, se 8V:N pakosarjan alla ollut ei käy 16V:hen. 8) Taitaa kuitenkin olla kyseessä eri viat, jos starttaa kehnosti niin se kai tarkoittaa että pyörii laiskasti/hitaasti, tän topicin aloittajan kone taas pyörii eli starttaa kunnolla, mutta ei käynnisty. Eri vika. :roll: Ollaan tapeltu noitten kanssa täälläkin, se on yleensä hyvin paskanen, alennusvaihteen muoviratas voi olla poikki, rasvat/liat hidastaa. :wink:
No hyvä. Tuossa jäänyt ylimääräinen hyvä startti -89 900i:stä :)
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Yksi ehjä Bosch lämpötila-anturi on jäänyt hyllyyn, täytyy huomenissa koittaa jos siitä saisi avun... :)
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Jees, kiitokset LR:lle. Nyt toimii, nykimistä edelleen havaittavissa mutta se lienee sitten jo asia erikseen :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Eipä kestä! :D Vaihdoin tosiaan lämpötila-anturin ja hyvin rupesi toimimaan. Kannattaa vaihtaa se puolan sytytysjohto.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

LR kirjoitti:Eipä kestä! :D Vaihdoin tosiaan lämpötila-anturin ja hyvin rupesi toimimaan. Kannattaa vaihtaa se puolan sytytysjohto.
Yhtään autoa tuntematta niin vaihtaisin kyllä samalla koko sarjan ja kunnon tulpat?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Tulpat on uudet (voihan ne jo tietenkin olla siipiinsä ottaneita) ja muut johdot Bougia. :D
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Asia pihvi! :)

Noh, sitten Forten Fuel System Cleneriä koneeseen niin ainakaan muutu huonommaksi :)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Vastaa Viestiin