99 CombiCoupesta pari kysymystä
Juu mää en noita ookkaa noin äkäsesti paaliin tyrkyttämäs ko osa täällä. Mut kyl on taas vaikeen päätöksen edessä, kyllä se tietenkin jossain vaiheessa rupee harmittaan et päästi aikoinaan ne paaliin, mut ku siä olis nii paljo muutaki mielenkiintosta. Ja tosta valkosesta puuttuu mm. etupenkit enkä oikeen muista millai muun sisustan laita oli...
-64 Volvo PV
-86 Volvo 240
-79 Dodge Aspen
-83 900 Turbo (Myyty)
Varaosina: -83 900 Gls (Myydään osina, kyselyt yv:llä)
Pellolla: Läpimätä -83 900 Gls Sedan
-86 Volvo 240
-79 Dodge Aspen
-83 900 Turbo (Myyty)
Varaosina: -83 900 Gls (Myydään osina, kyselyt yv:llä)
Pellolla: Läpimätä -83 900 Gls Sedan
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Su Syys 03, 2006 21:06
Itselläni on sellanen mielikuva että 99-cc:t ois harvinaisempia kuin 99 turbot, tai ainakin olen nähnyt enemmän turboja kuin combeja.. Ja jos sinulta oikeasti löytyy skillz ja equipment (ja tietty pari dollaria... ) , niin kyllä noista saa autoa pitemmäksi aikaa varmaan. hiiienoja pelejä:) Kaikki kaverithan tietää mikä Manta on, mutta kuinka moni tietää mikä tuplis on, ja missä niitä nakerrettiin?.
Ja kyllä minä yhden rapeamman yksilön bongasin ruåtsista rollhettanista luulin eka että se oli vaan joku romu joka oli hinattu sinne luomaan nostalgiahenkeä muiden aerojen viereen, mutta seuraavana päivänä se ajelikin vastaan sdcc:n pihalle mentäessä. Valitettavasti kamerasta on akku just nyt loppu, mutta jollakulla on varmasti siitä kuva.
Choose wisely, or they will surely perish...
Ja kyllä minä yhden rapeamman yksilön bongasin ruåtsista rollhettanista luulin eka että se oli vaan joku romu joka oli hinattu sinne luomaan nostalgiahenkeä muiden aerojen viereen, mutta seuraavana päivänä se ajelikin vastaan sdcc:n pihalle mentäessä. Valitettavasti kamerasta on akku just nyt loppu, mutta jollakulla on varmasti siitä kuva.
Choose wisely, or they will surely perish...
9-5 Aero Hirsch -06
Omistetut: 9-5 Aero (Stage 1) -04, 9-5 Aero (Stage ?) -01, 9-3 Aero -00, 9-5 Aero -06 perheauto, OG900T16-84, 9000 CC T16 -87. OG900S -91, 900i -90 , 9-5 2,3t Arc -02
Omistetut: 9-5 Aero (Stage 1) -04, 9-5 Aero (Stage ?) -01, 9-3 Aero -00, 9-5 Aero -06 perheauto, OG900T16-84, 9000 CC T16 -87. OG900S -91, 900i -90 , 9-5 2,3t Arc -02
Miulla tosiaan on tommonen 99cc ei ihan päivittäin, mutta vähintään pari kertaa viikossa liikenteessä. Vaimon kanssa viime talvena lähes joka päivä ajettiin tuolla 99cc:llä.
Käsittääkseni nuo on melkoisen harvinaisia vehkeitä. Ite kun olen tolla 99cc:llä ajellut, niin enpä ole vielä kertaakaan oman 99:n ikkunasta päässyt näkemään lajitoveria. Esim. täällä Joensuussa on kaks muuta combicoupea klubitovereilla, ja molempien omistajat mie tunnen. Muita en oo edes nähnyt livenä eläissäni. Ei etes klubitapahtumissa ole sattunut muita combeja tulemaan vastaan, kuin nuo mainitsemani kaksi joensuulaista!
Olihan tossa meikäläisen autossa tekemistä, kun oli päässy ruoste puremaan tota ikävästi. Ei se mikään mahdoton projekti siitähuolimatta ollut. Ainaskin näissä päivittäiseen käyttöön joutuvissa 70-luvun 99:ssä kannattaa tehdä tekniikan päivittäminen vähintäänkin h-moottoriseksi. Tuostahan miunkin pelistä meni siitä originaalista B-moottorista se surullisen kuuluisa vesipumppu rikki.
Harvinaisia osia yleensäkin noissa combeissa on tietenkin takavalot, takaluukku, takaluukun kahva, jalallisilla peileillä olevat ovet tuon ikäisissä (ne voi toki korvata uudemmillakin ovilla), kaksiraitapuskurit ja puskurin listat, sisustat, niinkuin oli puhetta. Etuosastaanhan toi toki on samanlainen, kuin sedani... Puskurin listasta puheen ollen, miun 99:iin kaivataisiin ehjää takalistaa ja etulista puuttuu kokonaan.
Käsittääkseni nuo on melkoisen harvinaisia vehkeitä. Ite kun olen tolla 99cc:llä ajellut, niin enpä ole vielä kertaakaan oman 99:n ikkunasta päässyt näkemään lajitoveria. Esim. täällä Joensuussa on kaks muuta combicoupea klubitovereilla, ja molempien omistajat mie tunnen. Muita en oo edes nähnyt livenä eläissäni. Ei etes klubitapahtumissa ole sattunut muita combeja tulemaan vastaan, kuin nuo mainitsemani kaksi joensuulaista!
Olihan tossa meikäläisen autossa tekemistä, kun oli päässy ruoste puremaan tota ikävästi. Ei se mikään mahdoton projekti siitähuolimatta ollut. Ainaskin näissä päivittäiseen käyttöön joutuvissa 70-luvun 99:ssä kannattaa tehdä tekniikan päivittäminen vähintäänkin h-moottoriseksi. Tuostahan miunkin pelistä meni siitä originaalista B-moottorista se surullisen kuuluisa vesipumppu rikki.
Harvinaisia osia yleensäkin noissa combeissa on tietenkin takavalot, takaluukku, takaluukun kahva, jalallisilla peileillä olevat ovet tuon ikäisissä (ne voi toki korvata uudemmillakin ovilla), kaksiraitapuskurit ja puskurin listat, sisustat, niinkuin oli puhetta. Etuosastaanhan toi toki on samanlainen, kuin sedani... Puskurin listasta puheen ollen, miun 99:iin kaivataisiin ehjää takalistaa ja etulista puuttuu kokonaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tuli si käytyä noita tänää tutkimas. Valkonen on kauhee mätäp*ska, ruskee on koriltaa vielä ihan hyvä, sisusta vähä kuluneempi... Nii ja joku prkl on menny joskus puhkomaan kattoon reijän luukulle. Harmi vaan että valkonen ois ollu pikkuvilkkunen ja ruskee sit taas uudempi. Jaa-a onpas taas paha paikka, mieli tekis pelastaa harvinaisuuden vuoks, mut enempi tekis melkee vielä mieli myöskin samalla laanilla lojuvaa vauxi veloxia... http://kuvablogi.com/blog/1096/15/
-64 Volvo PV
-86 Volvo 240
-79 Dodge Aspen
-83 900 Turbo (Myyty)
Varaosina: -83 900 Gls (Myydään osina, kyselyt yv:llä)
Pellolla: Läpimätä -83 900 Gls Sedan
-86 Volvo 240
-79 Dodge Aspen
-83 900 Turbo (Myyty)
Varaosina: -83 900 Gls (Myydään osina, kyselyt yv:llä)
Pellolla: Läpimätä -83 900 Gls Sedan
Pisteosat talteen ja loput autoista paaliin!! Päällepäin nuo saattavat näyttää helpoilta mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että koko todellinen korin ruostetilanne ei näy päällepäin ja lisää löytyy!
Miksi uhraisit esim. 2000-3000€+tupakkia+hermoja tuollaisen kuntoon saattamiseen? (jos aiot hyvän tehdä) Kun ajan saatossa voit löytää vastaavan paremissa olosuhteissa säilytetyn 99 CC:n.
Ps. katsoin että olet vasta 18-v. ja tuossa iässä vielä tuntuu että sitä tekee mitä vain. Helpompiakin projekteja löytyy esim. kun seuraat tätä palstaa.
Ts. mitä kauempana voit pysyä noista kuvan autoista, sen parempi
Miksi uhraisit esim. 2000-3000€+tupakkia+hermoja tuollaisen kuntoon saattamiseen? (jos aiot hyvän tehdä) Kun ajan saatossa voit löytää vastaavan paremissa olosuhteissa säilytetyn 99 CC:n.
Ps. katsoin että olet vasta 18-v. ja tuossa iässä vielä tuntuu että sitä tekee mitä vain. Helpompiakin projekteja löytyy esim. kun seuraat tätä palstaa.
Ts. mitä kauempana voit pysyä noista kuvan autoista, sen parempi
Lisäystä edelliseen:
Ai eivät kuulemma kamalan pahoja ole? Älä usko myyjän puheita poika hyvä!janio89 kirjoitti:No siis eihän noista kuvista voi oikeen mitään sanoo kunhan vaan laitoin ne, ja ei ne kyllä akseleita myöten maassa makaa vaan ihan vanteillaan pohja kaukana maapallon pinnasta. Tarvii vielä tutkia tarkemmin niitä kun viime kerralla ei niinkään vielä innostaneet, mutta eivät kuulemma kamalan pahoja olisi. Mutta siis nää on ihan tusinakauraa ettei kannata muka pelastaa? Ihme kun en ole itse niitä niin paljoa myynnissä nähnyt...
noi ovipahvit on molemmissa ökyharvinaisia koska vasta 78 vuonna tuli samanlainen ovipahvi kuin satkussa (avausvipu kahvan vieressä) ja tuo punainenkin on ovipahvin perusteella vm 77. eli noita pahveija löytyy vain 74-77 vuosimallien 3-ovisista ysiyseistä (ems malleissa myös 2-ovisissa).
eli pahvit kannattais ehdottomasti pelastaa. minua kiinostaisi kuskin oven avausvivusta, ja olen valmis maksamaankin siitä, tässä tarkempi kuva millaiselta se tulee näyttää:
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/urv799_ovipahvi.jpg
eli pahvit kannattais ehdottomasti pelastaa. minua kiinostaisi kuskin oven avausvivusta, ja olen valmis maksamaankin siitä, tässä tarkempi kuva millaiselta se tulee näyttää:
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/urv799_ovipahvi.jpg
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
99cc
täälläkin majailisi kunnostusta odotteleva 99cc 75 sininen käyntikuntoinen ei mahdottoman huono korinen.vara kone laatikkoineen ,kuivassa tallissa säilytetty .katto kaipaa verhoilun penkit saumojen ompelua . voin mahdolisesti myydä
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
-99 1969-
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
itse tarkastaisin ruostetilanteen mm. vetarien tunneleista ja takapyörien "koteloista" (reaktiotankojen kiinnitykset jne).
ne ovat kai pahimmat paikat korjata.
itse etsin ehjäkorista (järkevän hintaista) 3-ovista combia 9v.
toisaalta minulla on myynnissä kunnostuskelpoinen 5-ovinen jos kiinnostaa.
saattaisin olla myös kiinnostunut pisteosista, mm. takavaloista.
missäpäin ovat, luca varmaan haluaa "kesälomareissulle" niitä tutkimaan niin saadaan varmuus korin kunnosta/pisteosista
ne ovat kai pahimmat paikat korjata.
itse etsin ehjäkorista (järkevän hintaista) 3-ovista combia 9v.
toisaalta minulla on myynnissä kunnostuskelpoinen 5-ovinen jos kiinnostaa.
saattaisin olla myös kiinnostunut pisteosista, mm. takavaloista.
missäpäin ovat, luca varmaan haluaa "kesälomareissulle" niitä tutkimaan niin saadaan varmuus korin kunnosta/pisteosista
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Nii-i kovasti on mietinnän alla pelastaisko koko vehkeen, pisteosat otan kuitenkin talteen vaikka muu auto paaliin päätyisikin. Takapään palikoita noista kannattanee ruuvailla irti, etupäässä taitaa olla samaa tavaraa ko sedanissakin...
-64 Volvo PV
-86 Volvo 240
-79 Dodge Aspen
-83 900 Turbo (Myyty)
Varaosina: -83 900 Gls (Myydään osina, kyselyt yv:llä)
Pellolla: Läpimätä -83 900 Gls Sedan
-86 Volvo 240
-79 Dodge Aspen
-83 900 Turbo (Myyty)
Varaosina: -83 900 Gls (Myydään osina, kyselyt yv:llä)
Pellolla: Läpimätä -83 900 Gls Sedan
no mielestäni sekin on kulttuuriteko että pelastaa noista edes pisteosat. kokonaisina pitäminen saattaa olla liikaa vaadittu, sikäli kun tuollaisilla on kysyntää VIELÄ vähemmän kun mitä on tarjontaa.janio89 kirjoitti:Nii-i kovasti on mietinnän alla pelastaisko koko vehkeen, pisteosat otan kuitenkin talteen vaikka muu auto paaliin päätyisikin. Takapään palikoita noista kannattanee ruuvailla irti, etupäässä taitaa olla samaa tavaraa ko sedanissakin...
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Ehdottaisin, että etsisit tämän palstan kautta 99 compi coupen kun malli tuntuu kerta kiinnostavan. Varmastikkin joltakin löytyy jemmasta muutamalla sadalla eurolla oiva aihio. Ei muuta kuin osto ilmoitusta tuonne kaupan teko osioon ja sen jälkeen ehdokkaat riviin ja arvioimaan mikä olisi paras. Jos tuntuu ettei osaa itse arvioida kunkin ehdokkaan työmäärää niin aina täällä osataan sanoa suurin piirtein mikä on pelastamisen arvoinen ja mihin ei kannata nähdä vaivaa. Eli ei muuta kuin ilmoitus kehiin ja odottelemaan ehdokkaita.
Tämä on tietenkin vain minun mielipide mutta kyllä nuista kuvien autoista kannattaa kerätä vain arvokkaat pisteosat talteen, vaikkapa sitä täältä klubilaiselta löytyvää varsinaista entisöinti kohdetta varten.
Tämä on tietenkin vain minun mielipide mutta kyllä nuista kuvien autoista kannattaa kerätä vain arvokkaat pisteosat talteen, vaikkapa sitä täältä klubilaiselta löytyvää varsinaista entisöinti kohdetta varten.
#1890
Kyllä ny ite osaanki rojektini kartottaa, ton ruskeen saapin pohjaan en oo tosiaan tutustunut mutta päällipellit olivat kunnossa, pientä kuplimista muutamassa kaaressa muttei mitää pahaa. Toki tommosista voi alta paljastua vaikka mimmosia kittikasoja. Ja ei se malli kyllä sillai kiinnosta et vartavasten semmosta rupeisin etsimään, mut kun sen verran kumminki tuntee vetoa niitä kohtaan ettei paaliinkaan hentoisi päästää. Toki nätin näkönen auto, mut takavetoiset ja vanhemmat on enempi mieleen...
-64 Volvo PV
-86 Volvo 240
-79 Dodge Aspen
-83 900 Turbo (Myyty)
Varaosina: -83 900 Gls (Myydään osina, kyselyt yv:llä)
Pellolla: Läpimätä -83 900 Gls Sedan
-86 Volvo 240
-79 Dodge Aspen
-83 900 Turbo (Myyty)
Varaosina: -83 900 Gls (Myydään osina, kyselyt yv:llä)
Pellolla: Läpimätä -83 900 Gls Sedan
Sitten etsit vanhemman takavetoisen projektin. Mitä sitä epämieluisaa projektia turhaan ottaa talliin makaamaan, valmistumisajankohta pitkittyy 50 vuodella jos auton laittaminen ei kiinnosta niin paljoa. Kyllä niitä autoja vielä riittää "pelastettavaksi".janio89 kirjoitti:Toki nätin näkönen auto, mut takavetoiset ja vanhemmat on enempi mieleen...
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti