Paluu Saab-kantaan... ja Check Engine ihmettelyä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Ittekki täs harkitten kummiski sen uuden lambdan kokeilua, vaikka tuosta ny ei sitä vikakoodia tuukkaan.
Kävin tuossa vähän kiihdyttelemässä ja tuntui siltä, että kiihdytyksessä tuo valo syttyy ja palaa hetken. Välillä tosin syttyi vasta moottorijarrutuksessa. Ja ne hiivatin kierrokset kohosivat sitten kun se valo sammui, eivät kuitenkaan aluksi. Kotiapäin tullessa vasta rupesi temppuilemaan nuo kiekat. Ryykää kyllä ikävästi eteenpäin kun kiekat on 2-3krpm:ssä ja jalka pois kaasulta. :?
Pitää huomenna ottaa tuo kaasuläppä käsittelyyn ja putsata se, sekä tarkistaa se kaasuläpän asentoanturi.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Breadfan kirjoitti:Valo pysytellyt tämän viikon poissa, n. 260 km. Katsellaan vielä.

Pitäisi tutkiskella tuota bensanhajua kabiinissa... ja asennella häly jossain vaiheessa... ja vahata tuo... ja laittaa tiiviste pakoputkeen.. ja, ja, ja...

Kaikennäköstä, ei tosiaankaan tule tylsää :)
Joko lamppu palaa ???
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Breadfan kirjoitti:500 km toimi moitteetta, kunnes motarilla n 130 km/h syttyi ja sammui 5-10 sekunnin jälkeen. Seuraavana päivänä syttyi töihin mennessä, mutta taisin luukuttaa aika reippaasti, kun oli kiirus. Eli polkemalla / kovemmilla kierroksillä valo syttyy. Täytyy tarkistaa vielä pakoputken ja sarjan tiiviys, josko se antautuu aina kovilla kierroksilla. Jos ei vuoda niin sitten uusi immu jossain vaiheessa.
Oletkos vaihtanut lämpöanturin?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

No jos ruisku saa väärää tietoa lämpötilasta niin eikös se ole mahdollista?
Toi on aika halpa osa niin ei paljoa häviä vaikka ei olisikaan rikki, boschilainen maksaa parikymppiä ja tarvike sen kympin. Ittellä johtui käyntiongelmat ja ce-valo juurikin siitä anturista. Kans joskus kovan polkemisen jälkeen syttyi se valo ja välillä meni juurikin 500km ilman valoa.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Breadfan kirjoitti:
Frostwind kirjoitti:No jos ruisku saa väärää tietoa lämpötilasta niin eikös se ole mahdollista?
Toi on aika halpa osa niin ei paljoa häviä vaikka ei olisikaan rikki, boschilainen maksaa parikymppiä ja tarvike sen kympin. Ittellä johtui käyntiongelmat ja ce-valo juurikin siitä anturista. Kans joskus kovan polkemisen jälkeen syttyi se valo ja välillä meni juurikin 500km ilman valoa.
No, mä ny ensin käytän tuota autoa inssin syynissä jahka ne vetarit tulis motonetistä. Kattoo sitten, onko tuosta yleensäkään kalua käyttöautoks.
Multa löytyy kaikki ehjät osat 16 tappiseen kattisatkuun....vetoniveletkin ois uuden veroiset....eli mitä laitetaan sulle että saat autosi kuntoon.. :wink: :wink:
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Auto on jo matkalla.. 8) 8)
Vastaa Viestiin