Saabin myynti laskee ja Volvon nousee
Olkoon design- asiat ja muut mielikuvat sitten mitä hyvänsä, niin käytän Saabia siitä syystä että Volvon ohella se on ainoa automerkki mikä ihan oikeasti tekee tuotteillensa hirvitestit. Muu teknisyys ja teho tulee oikeastaan jälkijunassa jos ajattelee tätä lähtökohtaa, on tullut katseltua AVK:lla autotehtaalla koriliimatut ja kolarissa takapaksiin saakka matkustajineen kuoriutuneet Fordit, puhumattakaan siitä mitä tapahtuu hirvikolarissa jollekin Renaultille, missä on paljon mainostettu panoraamakatto...
Kukin tietysti tekee elämällään mitä lystää, mutta mieluummin ryttään Saabin ja jatkan elämistä, kuin menetän elämäni esim. ranskalaisten juoppojen insinöörien, ja designin vuoksi..
Kukin tietysti tekee elämällään mitä lystää, mutta mieluummin ryttään Saabin ja jatkan elämistä, kuin menetän elämäni esim. ranskalaisten juoppojen insinöörien, ja designin vuoksi..
Melkoinen tuholainen taidat olla. (*Huumoria*)mike kirjoitti: Ainakin kolmesti on käynyt nimittäin niin että kun olen käynyt tutustumassa uusiin saabeihin niin joku osa on irronnut tai jäänyt käteen tms.


Paras autoilun laatua koskeva kommentti tuli muuten luettua tuulilasin foorumeilta. BMW-mies sanoi, että "Bemun muotoilu on laadukasta" toisin kuin esim. Volvon. Kuinkahan muotoilun laatu mahtaa olla vertailtavissa

- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Välillä kyllä oon miettiny itekkin että onko ollu vaan niin huonoa tuuria ja oonko koskenu valmiiks rikottuihin osiin. Omissa autoissa kun ei ole ollu moisia ongelmia. Työmaan Fordista on kerran jääny kauhukahva käteen (mondeossa tosi hepponen kiinnitys) ja Volkkarista taas oven sisäkahvan pintamuovi.VVV kirjoitti:Melkoinen tuholainen taidat olla. (*Huumoria*)mike kirjoitti: Ainakin kolmesti on käynyt nimittäin niin että kun olen käynyt tutustumassa uusiin saabeihin niin joku osa on irronnut tai jäänyt käteen tms.Itse en ole ainakaan tahattomasti mitään osia saanut irroiteltua autoista. En Saabeista, Opeleista, VW:stä, Fordeista, Skodasta, enkä Audeista, joissa nyt on tullut muutamia satoja tuhansia kilometrejä istuttua kyydissä ja kyydittäjänä. Ehkä olen poikkeuksellisen hellä...
Eipä -06 Skodastakaan kuoriutuva vaihdekepin nuppi kauheaa laatuvaikutelmaa antanut... Saatikka fakta että on jättänyt kaksi kertaa tien päälle syystä, joka ei ole selvinnyt.
Paras autoilun laatua koskeva kommentti tuli muuten luettua tuulilasin foorumeilta. BMW-mies sanoi, että "Bemun muotoilu on laadukasta" toisin kuin esim. Volvon. Kuinkahan muotoilun laatu mahtaa olla vertailtavissa
Niin ja vaikka tuossa sitä volvon laatuvaikutelmaa kehuin kynnyslistan mukaan, niin vastaavasti se vaikutelma rapisee sitten kun vetää oven kiinni. Muovinen kahva/oviverhoilu-hässäkkä natisee todella halvan oloisesti.
Turvallisuus on yksi tärkeimipä valintakriteereitä autolleni ja siksipä kait olen saabilla ajanut lähes aina.
Ai niin ja antisaabistiksi en tunnustaudu - pikemminkin fanaattiseksi saabistiksi. Itelleni olen kuiten sen verran rehellinen että myönnän jos autossa on jotain vikaa. Täydellistä autoa kun ei ole olemassakaan.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
No tottahan näissä vikaa on, ja paljon onkin. Mutta ainakin omasta mielestäni parhainta laatua on kolarissa henkiinjääminen, ja jopa mitättömin vammoin, mistä ei mene koko loppuelämä pilalle.mike kirjoitti:
Ai niin ja antisaabistiksi en tunnustaudu - pikemminkin fanaattiseksi saabistiksi. Itelleni olen kuiten sen verran rehellinen että myönnän jos autossa on jotain vikaa. Täydellistä autoa kun ei ole olemassakaan.
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Erittäin hyvin sanottu!Minuteman kirjoitti:No tottahan näissä vikaa on, ja paljon onkin. Mutta ainakin omasta mielestäni parhainta laatua on kolarissa henkiinjääminen, ja jopa mitättömin vammoin, mistä ei mene koko loppuelämä pilalle.mike kirjoitti:
Ai niin ja antisaabistiksi en tunnustaudu - pikemminkin fanaattiseksi saabistiksi. Itelleni olen kuiten sen verran rehellinen että myönnän jos autossa on jotain vikaa. Täydellistä autoa kun ei ole olemassakaan.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
No ei se ainakaan liian hitaasti uusiutuvien mallien syytä ole jos Volvoon verrataan, yhtälailla silellä on samat mallit tuotannossa monet vuodet, miksi sitä hyvää korjailemaan. Kyllä Volvo valtaa markkinoita aika hyvin V70:sen turvin. Ja kyllä taitaa monelle tulla Volvo ekana mieleen kun farmariautoista puhutaan ja itse pidän sitä ainoana oikeana farmariautojen valmistajana.
-64 Volvo PV
-86 Volvo 240
-79 Dodge Aspen
-83 900 Turbo (Myyty)
Varaosina: -83 900 Gls (Myydään osina, kyselyt yv:llä)
Pellolla: Läpimätä -83 900 Gls Sedan
-86 Volvo 240
-79 Dodge Aspen
-83 900 Turbo (Myyty)
Varaosina: -83 900 Gls (Myydään osina, kyselyt yv:llä)
Pellolla: Läpimätä -83 900 Gls Sedan
Eipä tähän ole juuri lisättävää - turvallisuus oli/on ykkösasia minullakin autoa valittaessa. Ja Volvo oli se toinen vaihtoehto.Minuteman kirjoitti:Olkoon design- asiat ja muut mielikuvat sitten mitä hyvänsä, niin käytän Saabia siitä syystä että Volvon ohella se on ainoa automerkki mikä ihan oikeasti tekee tuotteillensa hirvitestit. Muu teknisyys ja teho tulee oikeastaan jälkijunassa jos ajattelee tätä lähtökohtaa, on tullut katseltua AVK:lla autotehtaalla koriliimatut ja kolarissa takapaksiin saakka matkustajineen kuoriutuneet Fordit, puhumattakaan siitä mitä tapahtuu hirvikolarissa jollekin Renaultille, missä on paljon mainostettu panoraamakatto...
Kukin tietysti tekee elämällään mitä lystää, mutta mieluummin ryttään Saabin ja jatkan elämistä, kuin menetän elämäni esim. ranskalaisten juoppojen insinöörien, ja designin vuoksi..
Pakko heittää vielä tuosta laadusta ja laatuvaikutelmasta.
9-3 SS ja SC foorumilla oli juuri juttua siitä miten -04 mallisen auton penkkien keinonahkaiset verhoilut halkeilee ja onhan sitä ongelmaa ollu noissa kangasverhoilluissakin. Ei se oikein hyvää laatukuvaa anna tuokaan. Säästävät minusta vähän väärissä paikoissa.
Parkkiksella tuli tässä Accord viereen ja katselin sitten vähän tarkemmin kun siinäkin oli nahkapenkit. Penkit oli tosiaan aika laadukkaan näköistä nahkaa ihan selkänojan tauksia myöten. Toisin kuin omassa wagonissa
9-3 SS ja SC foorumilla oli juuri juttua siitä miten -04 mallisen auton penkkien keinonahkaiset verhoilut halkeilee ja onhan sitä ongelmaa ollu noissa kangasverhoilluissakin. Ei se oikein hyvää laatukuvaa anna tuokaan. Säästävät minusta vähän väärissä paikoissa.
Parkkiksella tuli tässä Accord viereen ja katselin sitten vähän tarkemmin kun siinäkin oli nahkapenkit. Penkit oli tosiaan aika laadukkaan näköistä nahkaa ihan selkänojan tauksia myöten. Toisin kuin omassa wagonissa

Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Laatuvaikutelmasta:mike kirjoitti:Pakko heittää vielä tuosta laadusta ja laatuvaikutelmasta.
9-3 SS ja SC foorumilla oli juuri juttua siitä miten -04 mallisen auton penkkien keinonahkaiset verhoilut halkeilee ja onhan sitä ongelmaa ollu noissa kangasverhoilluissakin. Ei se oikein hyvää laatukuvaa anna tuokaan. Säästävät minusta vähän väärissä paikoissa.
Parkkiksella tuli tässä Accord viereen ja katselin sitten vähän tarkemmin kun siinäkin oli nahkapenkit. Penkit oli tosiaan aika laadukkaan näköistä nahkaa ihan selkänojan tauksia myöten. Toisin kuin omassa wagonissa
Oletko muuten kokeillut painaa kevyesti Accordin kylkipeltiä kädellä - minua ei oikein vakuuttanut - SS:n pelti ei edes notku, vaikka "puskisi" paljon kovemminkin. Hondan eduksi on kyllä sitten laskettava hienosti toimiva tehokas, hiljainen ja taloudellinen dieselmoottori. Mutta ne hirvikolaritestit puuttuvat... ja epäselväksi on ainakin minulle jäänyt miten Hondassa on toteutettu piiskaheilahdussuoja peräänajojen varalle...
SS:n penkkiasia on tuttu kun sen itse kirjoitin ja niin ei saisi olla - kokonaisuus kuitenkin on minun mielestäni tärkeämpi - yksittäisiä puutteita on kaikissa kuten tuossa ohessa mainitussa Hondassakin.
PS. Nahkaverhoilu on Accordissa muuten vain ns. Executive X -huippumallissa.
mistä se johtuu, että saabia kyllä aina muistetaan sanoa vanhahtavaksi ja kaikki peilien maaliviat kyllä muistetaan kertoa.. sen sijaan esim 02 vuosimallin V70/S80 jokavuosi uusittavista etupään nivelistä ei paljon puhuta, tai siitä että ainakaan lähiomaisen V70 automaatilla ei titten talvella pääse sudittelematta risteyksestä, kun laatikko on vähintäänkin tunnoton
ja kyllähän ruotsalaiset pitää tuota volvo-ford-renaulttia enemmän kotimaisena kuin gm-saabia... enkä kyllä välttämättä paljon ihmettele gm:n takavuosien toilailuja miettiessä...
nimimerkillä: kyllä se saabaru aika pahasti kirpaisi itseänikin

nimimerkillä: kyllä se saabaru aika pahasti kirpaisi itseänikin
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
turkkaki kirjoitti:mistä se johtuu, että saabia kyllä aina muistetaan sanoa vanhahtavaksi ja kaikki peilien maaliviat kyllä muistetaan kertoa.. sen sijaan esim 02 vuosimallin V70/S80 jokavuosi uusittavista etupään nivelistä ei paljon puhuta, tai siitä että ainakaan lähiomaisen V70 automaatilla ei titten talvella pääse sudittelematta risteyksestä, kun laatikko on vähintäänkin tunnotonja kyllähän ruotsalaiset pitää tuota volvo-ford-renaulttia enemmän kotimaisena kuin gm-saabia... enkä kyllä välttämättä paljon ihmettele gm:n takavuosien toilailuja miettiessä...
nimimerkillä: kyllä se saabaru aika pahasti kirpaisi itseänikin
Mahtaa olla sama syy kuin siinä, että saabia muistetaan aina sanoa hirmuseksi bensarosvoksi. Jostain syystä monet vanhat asiat on ja pysyy saabin kohdalla vaikkei ne 70/80-lukujen saabit isoruokasia olleet jos vertas muihin samanpainosiin 2-litrasiin.
Harmi että se SVC-moottori haudattiin. Tai sitten se oli hyvä juttu jos totesivat sen olevan susi. Jos se haudattiin vain GM:n kassakriisin takia niin

Ainakin ite törmäsin tonnarilla ajellessa siihen, että moni ihmetteli auton olevan saab. "Eihän se ole ollenkaan saabin näkönen". Kun sitten kyselin että minkäs näkönen se saab sitten on, niin kas kummaa - aina tuli OG esiin. Suomessa 99/OG ja 96 on edelleenkin saabeja. Sen jälkeen ei monen mielestä ole tapahtunut mitään.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Mitä noita myyntilukuja nyt niin ihmettelemään... Saabin myynti nyt kuitenkin on niin pientä, että muutaman auton heitto myyntiluvuissa on prosentteina varsin suuri.
Lisäksi harvempi ostaa uutta faceliftattua pelkkien epävirallisten salaa kuvattujen kuvien pohjalta, vaan haluaa nähdä uuden mallin livenä ennen ostopäätöstä... ja muutama viikko sitten autokaupassa pyöriessäni sain tietää, että jos halajaa uutta vm -07 SS:ää tai SC:tä on tyydyttävä niihin väreihin ja varustelutasoihin joita maassa olevissa vielä myymättä olevissa yksilöissä on, koska tehtaan tilauskiintiö on jo täynnä (eli tilatut vm -07 autot vielä valmistetaan, mutta uusia tilauksia ei enää oteta vastaan). Kuinka kauan lienee ollut kiintiö täysi?
Eli sehän on selvä, että myynti laskee kun ei myytävää ole.
Lisäksi harvempi ostaa uutta faceliftattua pelkkien epävirallisten salaa kuvattujen kuvien pohjalta, vaan haluaa nähdä uuden mallin livenä ennen ostopäätöstä... ja muutama viikko sitten autokaupassa pyöriessäni sain tietää, että jos halajaa uutta vm -07 SS:ää tai SC:tä on tyydyttävä niihin väreihin ja varustelutasoihin joita maassa olevissa vielä myymättä olevissa yksilöissä on, koska tehtaan tilauskiintiö on jo täynnä (eli tilatut vm -07 autot vielä valmistetaan, mutta uusia tilauksia ei enää oteta vastaan). Kuinka kauan lienee ollut kiintiö täysi?
Eli sehän on selvä, että myynti laskee kun ei myytävää ole.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: Saabin myynti laskee ja Volvon nousee
Tuoreimpia lukuja Suomessa: http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=147148
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t