Jos auto on vanhempi kuin muistaakseni '01 niin saa tilattua vanhat tai uudet, mutta jos vaihtaa toisesta toiseen malliin niin maksaa muutama euro enemmän.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Suomessa on jaossa toista kymmentä erilaista rekistarikilpeä.Tarkemmin voi perehtyä AKE:n sivuilla .
Uuteenkin autoon saa kilven ilman EU-tunnusta , jos vain haluaa.
Taasen yksi asia viranomaiskäytännössä , mikä ei mene minun pirtaan; toin auton Ruotsista ja rekisteröintikatsastuksessa , ennen tapahtuman alkua, ilmoitin haluavani kilvet ilman EU-tunnusta.
Sain ne , mutta rekisteriotteessa lukee edellisenä rekisteritunnuksena silloin olleet vapaat EU-kilvet. Niitä en ole koskaan nähnytkään, eivätkä ne ole koskaan käyneet lähellä autoani. Oisko jonkun typerän tietokoneohjelman syytä.Jos näin , Jumala armahtakoot tietokoneinsinöörit ( on siinä muuten työtä ) .
Minulle määrättiin rekisteröintikatsastuksessa eu-kilvet (unohdin pyytää vanhan malliset), ja pyysin vanhan malliset kilvet samalla kun hain viralliset kilvet (eli kun olin maksanut verot) ja tämä onnistui ilman sen kummempia ongelmia, sain valita kolmesta eri vaihtoehdosta .
Rekisteriotteeseen on merkitty vain edelliset kilvet Ruotsista... sen sijaan vakuutukset tulivat vielä n. vuosi tuon jälkeen alunperin Suomessa määrätyn eu-kilven mukaan. Asia korjattiin soittamalla vakuutusyhtiöön. (mielenkiintoista sinällään, olen ollut ikäänkuin kaksilla kilvillä liikenteessä )
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."