vaihdelaatikko 9000 aero
-
- "Kaasari"
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su Heinä 04, 2004 21:03
- Paikkakunta: Lieksa
Jatketaanpas tähän viestiin..
9000 aerosta hävisi 3. ja 4. vaihde. Ei kuulu minkään valtakunnan rutinoita,
vaan kone vaan pyörii noilla vaihteilla kuin olisi vapaalla. Siirtäjän kumit
ovat ehjät, joten missä vika?
Ilmeisesti laatikon irroitus on työlistalla ensimmäisenä?
9000 aerosta hävisi 3. ja 4. vaihde. Ei kuulu minkään valtakunnan rutinoita,
vaan kone vaan pyörii noilla vaihteilla kuin olisi vapaalla. Siirtäjän kumit
ovat ehjät, joten missä vika?
Ilmeisesti laatikon irroitus on työlistalla ensimmäisenä?
9-5 aero -00
9000 aero -94 ex
9000 turbo -85 ex
#2289
9000 aero -94 ex
9000 turbo -85 ex
#2289
3/4:n lukkorengas navan päältä pettänyt ja/tai boorit lähteneet navasta/akselista. Entistä on huonolla tuurilla koko kytkinakselin kamat vitosta lukuunottamatta.Jake Norton kirjoitti:9000 aerosta hävisi 3. ja 4. vaihde. Ei kuulu minkään valtakunnan rutinoita,
vaan kone vaan pyörii noilla vaihteilla kuin olisi vapaalla. Siirtäjän kumit
ovat ehjät, joten missä vika?
Tarkoittaa lootan täysremppaa.
Hyvä (mutta kallis) tilaisuus päivittää lootan sisukset 2007 mallisiksi.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su Heinä 04, 2004 21:03
- Paikkakunta: Lieksa
-
- "Kaasari"
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su Heinä 04, 2004 21:03
- Paikkakunta: Lieksa
Nyt on vaihdettuna paikalleen vaihdelaatikko, jonka tyyppikilvessä
lukee FM51 100. Entinen laatikko oli FM57 101. Vetarin malja oli vaihdettava,
että sai tuon käymään.
Mitenkähän tuo laatikko kestää? On ainakin selkeästi lyhyemmillä
välityksillä.
lukee FM51 100. Entinen laatikko oli FM57 101. Vetarin malja oli vaihdettava,
että sai tuon käymään.
Mitenkähän tuo laatikko kestää? On ainakin selkeästi lyhyemmillä
välityksillä.
9-5 aero -00
9000 aero -94 ex
9000 turbo -85 ex
#2289
9000 aero -94 ex
9000 turbo -85 ex
#2289
Tuo on kaikkein lyhyin välityksiltään tuo 51001(varmaankin näin)4.5, mutta ihan samalla tavalla kestää, kuin muutkin tonnarin laatikot. Seuraava välityksiltään on 54001(54003) 4.05 ja sitten tuo 57001 tai 57101 3.61. Sisuskaluissa ei ole kovin merkittäviä eroja, välityksissä vain ja siinä vetarin maljassa.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Ennen kuin alan tavata myyjälle ruotsia, niin kysytään täältä. Onkohan joku perillä mitä osia tuossa päivityksessä on käytetty? Ja ilmeisesti jykevämpää tavaraa, ei kai sitä muuten tonnari aeroon?säljs med nyrenoverad växellåda uppgraderad med 9-5 grejjer
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: vaihdelaatikko 9000 aero
Jos saan lainata tätä melkoisen vanhaa topiccia, niin tuliko FM57001 laatikkoon jotain muutoksia vielä ihan tonnarin tuotannon loppupäässä? Minulla on tuollainen mallivuoden 1998 autosta peräisin oleva aski ja kiinnostaisi tietää mitä se on syönyt.
Viimeksi muokannut Hessu, Ke Huhti 29, 2015 17:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: vaihdelaatikko 9000 aero
Ainoat muistamani muutokset taisi liittyä tasauspyörästöön, sen pikkurattaisiin, niiden laakerointiin ja ison hammasrattaan sijaintiin/asemointiin tasauspyörästössä. Synkrot tms on ollu ihan samaa kamaa alusta loppuun, eikä rakenteessa tainnut mikään muuttua.
Jossakin päin internettiä on ollut kyllä ihan kaikki muutokset kirjattuna, mutta nyt en onnistu muistamaan missä se on. Jotain pikkumuutoksia alkaa palautua mieleen, mm joku lukkorengas ja sen ura oli hieman erilainen aikaisemmissa versioissa.
Edit... osoite oli muistaakseni Quasimotors, mutta kyseinen sivu ei ole enää käytössä. Kuukkelilla täytynee etsiskellä.
Toinen edit... ja Jopelle kiitos! Sieltähän se löytyi http://jope.fi/saab/www.quasimotors.com ... hanges.htm
Matti
Jossakin päin internettiä on ollut kyllä ihan kaikki muutokset kirjattuna, mutta nyt en onnistu muistamaan missä se on. Jotain pikkumuutoksia alkaa palautua mieleen, mm joku lukkorengas ja sen ura oli hieman erilainen aikaisemmissa versioissa.
Edit... osoite oli muistaakseni Quasimotors, mutta kyseinen sivu ei ole enää käytössä. Kuukkelilla täytynee etsiskellä.
Toinen edit... ja Jopelle kiitos! Sieltähän se löytyi http://jope.fi/saab/www.quasimotors.com ... hanges.htm
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: vaihdelaatikko 9000 aero
*harhaanjohtava viesti poistettu*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: vaihdelaatikko 9000 aero
Lyhytlohkojen laatikon koodi on muuten FM, ei FA, vaikka ranskankielinen opus niin väittääkin. Nämä laatikot tulivat vuodelle -94 -> lyhytlohkon kaveriksi, lukekaa siis tuo Jopen tallentama sivu läpi.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: vaihdelaatikko 9000 aero
9000CD23T haluaa ilmeisesti aiheuttaa sekaannusta noilla automaattivaihteistojen koodeilla.
Re: vaihdelaatikko 9000 aero
Niinpä niin, sehän tuossa manuskassa vielä lukikin, enkä ees huomannu .
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: vaihdelaatikko 9000 aero
Viiten oheisen linkin sisältämään taulukkoon, niin voiko tosiaan olla että ainoa pystylohkon vaihdelaatikko jossa on neulalaakeroidut tasauspyörästön pikkurattaat, on vuoden 1994 FM57101? Jos tieto pitää paikkansa niin onko muutoksen syynä GM:n säästöpolitiikka ja kuinka suuri merkitys tuolla laakeroinnilla oikeastaan on?G-mies kirjoitti: Toinen edit... ja Jopelle kiitos! Sieltähän se löytyi http://jope.fi/saab/www.quasimotors.com ... hanges.htm
Re: vaihdelaatikko 9000 aero
osassa 98 vuosimallin laatikoissa kytkinakseli on erilainen kuin vanhemmissa. 3/4 napa samoten, se on samanlainen kun 9-5/9-3 joissa ko navassa tulee lukkoprikan alle teräsprikka. Vanhemman mallisen kytkinakselin voi koneistaa vastaamaan tuotta uudempaa designia. Jos loota o leväällään niin tonnarin tasauspyörästöön kannattaa koittaa löytää 9-5 pikkurattaat, nekin on tukevammat.